جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

ساخت ایمیل موقت

فایرفاکس اینترنت/سایر

خیلی از شما‌ها از اینکه ممکن است ایمیل‌تان مورد سوء استفاده‌های مختلف قرار گیرد از ثبت نام در برخی سایت‌های نا‌شناس جلوگیری می‌کنید چرا که یکی از دلایل ترس شما این است که ایمیل‌های بی‌ربط و بیشتر تبلیغاتی که به اصطلاح اسپم یا هرزنامه گفته می‌شود در اینباکس خود دریافت کنید ولی یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید تا حد زیادی هرزنامه‌های کمتری در ایمیل خود داشته باشید استفاده از یک ایمیل موقت است. شما به کمک سرویس‌های ایمیل موقت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود می‌توانید هنگام ثبت نام در سایت‌ها از این ایمیل موقت استفاده کنید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۱

غیر فعال کردن https جیمیل (Gmail)

اینترنت/سایر

اگر شما از کاربران جیمیل هستید حتما پیش آمده است که خیلی از اوقات به سختی و با سرعت بسیار کم موفق به باز شدن ایمیلتان شده‌اید. علت این کندی سرعت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مهمترین آنها وجود عبارت https در ابتدای لینک‌ جیمیل می‌باشد. https یک پروتکل ایمن است برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی گوگل، این امکان امنیتی می‌تواند سرعت دسترسی شما را کمی کاهش دهد چرا که انتقال اطلاعات به صورت رمزنگاری شده کمی بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد، لذا به پیشنهاد گوگل اگر از یک اینترنت اختصاصی استفاده می‌کنید و نگرانی از بابت امنیت در این خصوص ندارید! می‌توانید تنظیمات خود را به حالت قبلی برگردانید.
با پروتکل https دیتاها به صورت رمز گذاری شده انتقال می‌یابند که همین باعث شده کار هکرها مشکلتر بشود و نتوانند به راحتی به اکانت و اطلاعات کاربران در گوگل و یا سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک نفوذ کنند.

متاسفانه در ایران، تنظیمات و یا گاهی اختلالاتی که بر روی پروتکل https قرار دارد باعث می‌شود که سایت‌هایی که از این حالت استفاده می‌کنند خیلی دیر برایمان باز شود!! که در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود. بنابراین مشابه این مطلب، یک راه افزایش سرعت باز شدن جیمیل غیر فعال کردن https می‌باشد که در ادامه مطلب به آن‌ اشاره شده است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

غیرفعال کردن https گوگل در فایرفاکس برای نمایش سریع نتایج جستجو

فایرفاکس

اگر شما هم برای پیدا کردن مطالب و فایل های مورد نیازتان و هم چنین وبگردی های خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنید، حتما جدیدا سرعت بسیار کم این موتور جستجو باعث آزار شما شده است. علت این کندی سرعت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مهمترین آنها وجود عبارت https در ابتدای لینک‌های گوگل می‌باشد. https به تنهایی باعث کم شدن سرعت نمی‌شود و فقط یک پروتکل ایمن است برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی! با پروتکل https دیتاها به صورت رمز گذاری شده انتقال می‌یابند که همین باعث شده کار هکرها مشکلتر بشود و نتوانند به راحتی به اکانت و اطلاعات کاربران در گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نفوذ کنند.

اما متاسفانه در ایران با توجه به تنظیمات و یا گاهی اختلالاتی که بر روی پروتکل https قرار دارد باعث شده که سایت‌هایی که از این حالت استفاده می‌کنند خیلی دیر باز شود!! که در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای حل این مشکل راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره شده است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۱

نحوه استفاده از ابزار Problem step recorder در ویندوز 7

سایر موارد

هر کاربری ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر با مشکلی مواجه شود که از پس رفع آن بر نیاید. در این صورت نیاز به راهنمایی از شخصی با مهارت پیدا می‌کند. در صورتی که این دو از هم دور باشند توضیح مشکل به وجود آمده سخت خواهد بود. در ادامه مطلب ابزاری به شما معرفی می‌شود که به وسیله‌ی آن می‌توانید به راحتی در چنین مواقعی، مسئولیت توضیح مشکل خود را به آن بسپارید. در این صورت دیگر نیازی به صحبت درباره‌ی مشکل نبوده و تفهیم مشکل به وجود آمده به شخص مقابل نیز بسیار آسان‌تر و در عین حال واضح‌تر خواهد بود. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

فرمول‌نویسی آرایه‌ای در اکسل

اکسل

با استفاده از فرمول‌نویسی آرایه‌ای (Array formulas) می‏‌توانید فرمول‏‌ها را به صورت کلی بنویسید و روی چندین سلول اعمال کنید. ساده‌ترین کاربرد فرمول نویسی آرایه‌ای، فرمول نویسی روی ستون‏‌ها است. به این صورت که دیگر به جای استفاده از نشانی یک سلول برای نگارش فرمول، شما می‏‌توانید محدوده‌ی یک ستون را در فرمول مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید با روش استفاده از فرمول نویسی آرایه‌ای آشنا شوید.

۱

فیلم‌برداری از صفحه نمایش با فرمت GIF

نرم افزار ویدئو

نرم افزارهای زیادی هستند که کار ضبط از صفحه نمایش را بعهده می‌گیرند و هر یک به سهم خود امکانات و عملکردهای خاص خودشون رو دارند ولی هیچ کدوم دیده نشده که بتواند از صفحه نمایش با فرمت کم حجم GIF فیلمبرداری کند و همه‌ی آنها با فرمت‌های تصویری مختلفی نظیر Avi، Mkv، Mp4 و ده‌ها فرمت دیگر ضبط می‌کنند. نرم افزار پرتابل GifCam، نرم افزاری عالی برای مواقعی است که می‌خواهید با فرمت GIF از صفحه نمایش‌تون فیلم بگیرید یعنی شما به کمک این نرم افزار هیچ نیازی به نرم افزارهای اضافی که بخواهید فیلم ضبطی خود را به فرمت GIF تبدیل کنید، ندارید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

کند باز شدن منوی راست کلیک ویندوز

سایر موارد

آیا وقتی بر روی یک فایل یا پوشه راست کلیک می‌کنید منوی راست کلیک دیر باز می‌شود و یا سیستم شما هنگ می‌کند؟ آیا وقتی به این مشکل بر می‌خورید تصمیم به عوض کردن ویندوز می‌گیرید؟ آیا می‌دانید راه آسان‌تری نیز برای حل این مشکل وجود دارد؟ برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.