جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

تصویربرداری از صفحه نمایش در ویندوز

اکثر کاربران برای تصویربرداری از صفحه نمایش، از کلید PrintScreen کیبرد استفاده می‌کنند. اما با این کار نمی‌توان تصویر را ذخیره سازی کرد و کاربران می‌بایست با استفاده از یک نرم افزار جانبی مانند Paint عکس را ذخیره سازی کنند. یکی از مشکلات این نوع عکس برداری از صفحه دسکتاپ حجم بالای تصاویر است که کاربرانی که از این تصاویر در اینترنت استفاده می کنند، به دلیل حجم بالای تصاویر دچار مشکل می شوند.

نرم افزار کم حجم و عالی FastStone Capture به شما این امکان را می دهد تا Screen shot های دلخواه از پنجره ها و محیط های مختلف ویندوز تهیه کنید. ابزارهای متعددی در این نرم افزار وجود دارد تا به کمک آن‌ها کاربران به راحتی و به صورت حرفه‌ای تصویر مورد نظر خود را تهیه نمایند. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با این نرم‌افزار آشنا شوید.

۱

تغییر نام گروهی فایل‌ها و پوشه‌ها با نرم افزار Bulk Rename Utility

سایر موارد

حتما پیش آمده که بخواهید دسته‌ای از فایل‌ها و یا پوشه‌ها را تغییر نام داده یا به اصطلاح Rename نمائید اما به دلیل این که زمان نسبتا زیادی لازم است از انجام آن منصرف شده‌اید و یا این که گاهی خواسته‌اید تگ‌های تصاویر و یا موزیک‌ها را ویرایش کنید اما به دلیل حجم بالای کار، آن را به زمانی بهتر موکول کرده‌اید. حالا با توسعه نرم‌افزارهای کاربردی که به یکی از آن‌ها در ادامه مطلب اشاره شده است، به سادگی می توان این کار را در عرض چند دقیقه انجام داد. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با این نرم‌افزار آشنا شوید.

اضافه و حذف نمودن نوار خطا (Error bar) در اکسل

اکسل

نوار خطا یا Error bar، ابزار انعطاف پذیری برای نشان دادن خطای اندازه‌گیری داده‌ها در نمودارها است. بطور مثال اگر در آزمایشی برای یک پارامتر در شرایط ظاهرا یکسان چندین مقدار بدست آید با استفاده از نوار خطا مقدار میانگین این داده‌ها به همراه بازه‌ تغییر سایر داده‌های مشاهده شده نمایش داده می‌شود. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه‌ی اضافه کردن و حذف نوار خطا در نمودارهای اکسل آشنا شوید.