جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

تجزیه و ترکیب متن در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

تجزیه و ترکیب متن در اکسل + ماکرو

فرض کنید درون یک سلول یک متن یا عدد خاصی قرار دارد و شما قصد دارید که محتویات این سلول را به چند قسمت تقسیم کنید و در سلول‌های دیگری قرار دهید و یا بالعکس بخواهید محتویات چند سلول را ترکیب کنید و در یک سلول قرار دهید. این کار براحتی در اکسل قابل انجام است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.

تعویض محتویات دو سلول‌ یا سطر یا ستون‌ در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

اگر بخواهید در اکسل محتویات یک ستون را با ستون دیگری تعویض کنید شاید به نظرتان راهی جز کپی و پیست کردن وجود نداشته باشد، به اینصورت که محتویات ستون اول را cut و در جای خالی پیست کنید و سپس cut کردن محتویات ستون دوم در جای ستون اول و پس از آن cut کردن محتویات ستون اول در جای ستون دوم. اما راهی ساده‌تر برای اینکار وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با ترفندهای ساده و سریع برای انجام این کار آشنا شوید.

افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات در ورد + ماکرو

ورد ماکرونویسی

قبلا در این مطلب به نحوه افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات در نرم افزار ورد اشاره شد. با توجه به پر کاربرد بودن این ترفند، در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش ساده و سریعتر استفاده از این قابلیت آشنا شوید.