جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfand_ir

خلاصه آمار

تبليغات

پربحث ترين ها

۴ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

کپی کردن سریع فرمول موجود در یک سلول در سایر سلول‌های مجاور در اکسل

اکسل

برای کپی کردن فرمول یک سلول در سایر سلول‌های همان ستون، روش معمول به این صورت است که باید نشانگر ماوس را روی دستگیره پرکن یا Fill handle ببرید. Fill handle نقطه مربع شکلی است که در گوشه پایین سمت راست سلول فعال ظاهر می‌شود.

بعد از بردن ماوس روی Fill handle، علامت + ضخیم به + نازک تبدیل می‌شود. حال باید ماوس را به طرف پایین یا راست Drag کرد و پس از آن با رها کردن کلید ماوس در آخرین سلول مورد نظر، فرمول سلول اول در تمام سلول‌ها کپی می‌شود. در زمانیکه قصد داریم یک فرمول را در تعداد زیادی سلول یک ستون کپی کنیم استفاده از روش Drag کردن کمی سخت و زمانبر است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا دو روش سریعتر برای انجام اینکار آشنا شوید.

تبدیل یک ستون به چند ردیف یا چند ستون در اکسل

اکسل ماکرونویسی

به خاطر دارم که در آزمایشگاه، نرم‌افزاری که داده‌های دما و فشار سیستم را طول زمان ذخیره می‌کرد یک نقص بزرگ داشت و آن این بود که تمام اطلاعات یعنی زمان، دما و فشار را پشت سرهم مثل شکل روبرو در یک فایل Notepad ذخیره می‌کرد.

زمانیکه دانشجویان اطلاعات را به یک فایل اکسل منتقل می‌کردند مجبور بودند بصورت دستی داده‌ها را جابجا کنند تا بتوانند نمودار تغییرات دما و فشار را در طول زمان رسم کنند. همان موقع با دیدن این مشکل در اینترنت جستجو کردم و یک کد ماکرو یافتم که با استفاده از آن دیگر نیاز نبود بصورت دستی داده‌ها را جابجا کرد بلکه اکسل این جابجایی را انجام می‌دهد. اکنون که این مطلب را می‌نویسم متوجه شدم که چندین روش برای انجام این کار وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید. 

۱

مرتب کردن لیست ایمیل بر اساس دامنه (دامین) در اکسل

اکسل

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لیستی از ایمیل افراد از دامنه‌های مختلف (yahoo.com، Gmail.com، Hotmail.com و ...) را در اکسل دارید و به هر دلیلی قصد دارید تا آن‌ها را بر اساس دامنه مرتب کنید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش انجام این کار آشنا شوید.