جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۱

حذف لاک اسکرین (Lock Screen) در ویندوز ۸

سایر موارد

در ویندوز ۸ هنگامی که کارهایی مثل راه اندازی مجدد، خروج از سیستم (Log Out) یا قفل (Lock in) را انجام می‌دهید، صفحه‌ای موسوم به Lock Screen نمایش داده می‌شود.

اگرچه این صفحه زیباست و حاوی اطلاعاتی ساده مانند ساعت ، تاریخ و … است اما به نظر می‌رسد کاربران کامپیوترهای رومیزی علاقه چندانی به آن نداشته باشند چرا که برای اتمام پروسه لاگین به سیستم محبورند با یک کلیک اضافه از شر این صفحه خلاص شوند. اگرچه مایکروسافت امکان غیر فعال کردن این ویژگی را فراهم نموده است اما تنظیمات آن را در جایی پنهان کرده که هر کاربری قادر به مشاهده آن نیست. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با نحوه انجام این عملیات آشنا شوید.

آموزش حذف، اضافه (میکس) و هماهنگ کردن فایل صوتی دوبله و زیرنویس در فیلم

نرم افزار ویدئو

همانطور که می‌دانید mkv یک نوع پسوند برای فایل‌های ویدئویی می‌باشد که به دلیل حجم پایین و حفظ کیفیت بالا در زمینه فایل‌های ویدیویی مخصوصاً فیلم‌ها و مستندها استفاده فراوانی دارد و اکثر فیلم‌ها و مستندها در اینترنت با این فرمت منتشر می‌شوند. اگر قصد دارید زیرنویس فیلمی را به آن بچسبانید و به فایل srt زیرنویس آن هنگام نمایش دیگر نیازی نداشته باشید و همچنین زیرنویس به صورت خودکار روی فیلم mkv نمایش داده شود، می‌توانید از نرم‌افزار MKVToolnix استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید چندین زیرنویس را به فایل اضافه کنید تا کاربر مشاهده کننده هنگام نمایش بتواند زیرنویس‌های مختلف را انتخاب کند. قابلیت چسباندن چندین صدا نیز در این نرم‌افزار وجود دارد که برای فیلم‌های دوبله شده بسیار کاربردی است. در طرف مقابل قابلیت استخراج زیرنویس چسبانده شده به ویدیو نیز توسط MKVToolnix وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام این عملیات آشنا شوید.

جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته (پاپ‌آپ) در فایرفاکس

فایرفاکس

پنجره‌های پاپ‌آپ ( (Pop-upنوعی از تبلیغات اینترنتی می‌باشد که گاهی به‌صورت تب و یا اکثر مواقع به‌صورت پنجره‌ی جدید و پشت پنجره‌ی اصلی مرورگر ظاهر می‌شوند. اما این نوع تبلیغ خیلی از اوقات به دلیل زیاد بودن تعداد پنجره‌های باز شده آزاردهنده می‌باشند. اگر از این گونه تبلیغات خسته شده‌اید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه جلوگیری از نمایش این تبلیغات آشنا شوید.