جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل ورد

ورد

قبلا در مطلب «جابجا کردن محل خط پاورقی (footnote) در Word»، نحوه جابجا کردن خط پاورقی را توضیح داده بودم. تعدادی از کاربران سوال داشتند که آیا امکان ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل ورد وجود دارد؟ متاسفانه به صورت معمولی چنین امکانی در ورد وجود ندارد. اما می‌توان با یک ترفند این کار را انجام داد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این ترفند آشنا شوید.

انتقال اعداد اعشاری فارسی از ورد به پاورپوینت (موجود در متن و جدول)

ورد پاور پوینت

اگر اعداد اعشاری فارسی را از ورد به پاورپوینت کپی کنید متوجه خواهید شد که جای ارقام صحیح و اعشاری عدد مورد نظر عوض می‌شود. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه رفع این مشکل آشنا شوید.  
۳

انواع فاصله گذاری و اتصال بین کلمات در نرم‌افزار ورد

ورد

قبلا در مطلبی کاراکتر ZWNJ که برای ایجاد «نیم‌فاصله» استفاده می‌شود را برای شما شرح داده بودم. در نرم‌افزار ورد کاراکترهای دیگری نیز برای ایجاد انواع دیگر فاصله و اتصال بین کلمات وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.