جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

قبلا در این مطلب نحوه تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس در نرم‌افزار ورد آموزش داده شد. با توجه به مشکل برخی از کاربران در نرم‌افزار اکسل تصمیم گرفتم تا نحوه انجام اینکار در اکسل را نیز آموزش دهم. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۱

مرتب کردن اطلاعات بوسیله‌ لیست‌های سفارشی در اکسل

اکسل

قبلا در این مطلب نحوه مرتب سازی اطلاعات در اکسل شرح داده شده است. اکسل بصورت پیش‌فرض قادر است اطلاعات را براساس ترتیب روز‌ها و ماه‌های میلادی، حروف الفبای انگلیسی و عربی و ترتیب اعداد و ... مرتب کند. اما مواردی وجود دارد که اکسل بصورت پیش‌فرض قادر به مرتب کردن آن‌ها نیست. برای آشنایی با این موارد و نحوه رفع این مشکل در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

معرفی توابع جمع شرطی در اکسل

اکسل

به احتمال زیاد تاکنون برای جمع زدن چند سلول از تابع Sum استفاده کرده‌اید. اما وقتی صحبت از جمع شرطی به میان می‌آید، دیگر تابع Sum به تنهایی کارایی ندارد. برای این کار در اکسل باید از توابع بسیار کاربردی Sumif و Sumifs استفاده کنید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این توابع آشنا شوید.