جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

حل مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳

ورد

حل مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳

همیشه انتظار می‌رود پس از ارائه نسخه‌ی جدید یک نرم‌افزار علاوه بر رفع مشکلات نسخه‌های قبل، قابلیت‌های جدیدی نیز در نسخه جدید وجود داشته باشد. بطور نمونه در نرم‌افزار ورد ۲۰۱۳ قابلیت جدید چند ستونه کردن پاورقی‌ها فراهم شده است که نحوه استفاده از آن در این مطلب توضیح داده شده است. اما متاسفانه دو مشکل جدید در این نسخه وجود دارد که در نسخه‌های قبل وجود نداشت که هر دو مشکل در زمینه درج پاورقی و پس از پرینت کردن فایل ورد ایجاد می‌شود. مشکل اول فارسی شدن اعداد پاورقی و همچنین زیاد شدن فاصله بین سطرهای پاورقی‌ها است و مشکل دوم تغییر نمایش اعداد پاورقی از حالت شروع مجدد در هر صفحه به حالت پیوسته است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه حل این دو مشکل آشنا شوید.

شمارش و جمع زدن سلول‌ها براساس رنگ زمینه‌ و فونت آن‌ها در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

اگر بخواهید تعداد سلول‌هایی را که رنگی کرده‌اید یا سلول‌هایی را که با فرمت شرطی رنگ شده‌اند را بشمارید و یا اینکه مجموع اعداد سلول‌های رنگی را محاسبه کنید، چه کار می‌کنید؟ بسته به تعداد سلول‌های رنگی، شمارش و جمع زدن دستی آن‌ها ممکن است بسیار زمان‌بر و همراه با خطا باشد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش‌های خودکار شمارش و جمع زدن سلول‌های رنگی با استفاده از امکانات اکسل آشنا شوید.

۲

حذف فاصله‌های اضافی در ابتدا، وسط و انتهای متن در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

یکی از مشکلاتی که کاربران اکسل در هنگام کار با متون با آن مواجه می‌شوند وجود فاصله اضافی در ابتدا، وسط و یا انتهای متن می‌باشد. برای مثال اگر در سلولی کلمه “علی” و در سلول دیگر کلمه “علی ” (همراه با یک فاصله اضافی در انتهای کلمه) ثبت شده باشد، اکسل مقادیر درج شده در این دو سلول را متفاوت در نظر می‌گیرد. این فواصل اضافی را براحتی می‌توان حذف کرد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

۶

تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

فایرفاکس اینترنت

گاهی اوقات ممکن است با مشکل وصل نشدن به اینترنت (باز نشدن سایت‌های اینترنتی) مواجه شده باشید و یا اینکه به دلیلی بخواهید از یک پروکسی برای دسترسی به اینترنت یا باز کردن یک سایت استفاده کنید. برای هر یک از موارد گفته شده باید با چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب گوناگون از قبیل اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و اپرا آشنا باشید. بدین منظور در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.