جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۶

قابلیت ادغام پستی در نرم‌افزار ورد چیست؟ [بروز شد]

ورد

فرض کنید شما قصد دارید تعداد زیادی نامه‌‌ با متن یکسان، اما عنوان گیرنده متفاوت تهیه کنید. اگر تصمیم داشته باشید که برای هر نفر، یک نامه ایجاد کنید، مطمئنا این کار بسیار طاقت‏ فرسا و زمان‌بر خواهد بود. پس چاره کار چیست؟ شما می‌توانید این کار را با استفاده از قابلیتی که در نرم‌افزار ورد وجود دارد بسیار سریع و دقیق انجام دهید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش‌ انجام این کار آشنا شوید.

۱

ایجاد میانبرهای دلخواه برای کنترل نرم‌افزارهای پخش موسیقی و فیلم

نرم افزار ویدئو

قبلا در این مطلب نحوه کنترل نرم‌افزار کا اِم پلیر با استفاده از کلیدهای مالتی مدیای صفحه کلید ارائه شد. اما ممکن است با دو مشکل روبرو شده باشید: یکی اینکه در سری جدید این نرم‌افزار امکان کنترل پخش موسیقی و فیلم با استفاده از کلیدهای مالتی مدیای صفحه کلید حذف شده است، و دوم اینکه بطور کلی برای پخش موسیقی و فیلم از نرم‌افزارهای دیگر استفاده می‌کنید. اگر شما هم با یکی از این مشکلات روبرو هستید برای رفع مشکل در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.
۰

ساخت دکمه‌های اختصاصی برای مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس

ممکن است در حین استفاده از مرورگر فایرفاکس به یک سری از تنظیمات دائما مراجعه کنید. اما مشکل این است که باید چندین مرحله را طی کنید تا به بخش تنظیمات مورد نظرتان برسید. با نصب یک سری افزونه‌ها در مرورگر فایرفاکس می‌توانید با استفاده از دکمه‌های اختصاصی تعریف شده که در نوار ابزار قرار می‌گیرند، به تنظیمات مدنظرتان دسترسی سریع داشته باشید. برای آشنایی با این افزونه‌ها در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۵

استخراج محتویات فایل‌های فشرده بدون نیاز به دانلود کل فایل

اینترنت اینترنت/سایر

استفاده از فرمت‌هایی نظیر زیپ برای فشرده‌سازی فایل‌ها در محیط اینترنت و بستر وب بسیار متداول است. زیرا علاوه بر فشرده‌سازی فایل‌ها که منجر به کاهش حجم و در نتیجه کاهش زمان دانلود فایل می‌شود، کاربران براحتی می‌توانند چندین فایل فشرده شده را در قالب یک فایل و بطور یکجا دانلود کنند. اما فرض کنید که چندین قسمت از یک سریال همگی در یک فایل زیپ قرار دارد و شما فقط به یک قسمت آن (یکی از فایل‌ها) نیاز دارید و نمی‌خواهید کل فایل حجیم را دانلود کنید. برای انجام اینکار باید چکار کرد؟ در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه استخراج محتویات فایل‌های فشرده بدون نیاز به دانلود کل فایل آشنا شوید.
۱

تعیین تعداد اعداد دارای رقم یکان مشابه در اکسل

اکسل

برای اینکه بتوانید در نرم‌افزار اکسل تعداد اعداد موجود در یک ستون که به یک عدد خاص ختم می‌شوند یعنی رقم یکان مشابهی دارند را تعیین کنید، چند روش وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

۱

تبدیل کتاب‌های الکترونیکی با فرمت فلش به پی‌دی‌اف

پی‌دی‌اف نرم افزار ویدئو

امروزه کتاب‌های الکترونیکی جایشان را به کتاب‌های کاغذی داده‌اند. اینگونه کتاب‌ها ممکن است با فرمت‌های مختلفی ارائه شوند. یکی از این فرمت‌ها، فرمت فلش است. متاسفانه در کتاب‌هایی با این نوع فرمت، امکان انتخاب متن وجود ندارد برای همین بهتر است آنرا به فرمت پی‌دی‌اف تبدیل کرد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.