جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۲

تکرار ردیف‌های یک ستون به تعداد دلخواه در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

تکرار ردیف‌های یک ستون به تعداد دلخواه در اکسل + ماکرو

فرض کنید به دلیل خاصی نیاز است تمام ردیف‌های یک ستون را به تعداد مشخصی تکرار کنید البته بصورتی‌که تکرارهای هر ردیف در زیر همان ردیف قرار گیرند. اگر بخواهید این کار را دستی انجام دهید بسیار زمان‌بر خواهد بود! چنانچه می‌خواهید با روش‌های ساده‌تر و سریع‌تر آشنا شوید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

رسم نمودار با دو محور عمودی در اکسل

اکسل

رسم نمودار با دو محور عمودی در اکسل

معمولا برای نمایش بهتر تغییرات داده‌ها بجای رسم جدول از نمودار استفاده می‌شود. در واقع یکی از مزیت‌های اصلی رسم نمودار این است که با یک نگاه گذرا نیز می‌توان براحتی تغییرات یک متغیر وابسته (محور عمودی) را به ازای تغییرات متغیر مستقل (محور افقی) متوجه شد. اما گاهی از اوقات ممکن است همزمان با تغییر یک متغیر مستقل، دو متغییر وابسته تغییر کند، در چنین مواردی برای مقایسه بهتر داد‌ه‌ها لازم است به جای رسم دو نمودار، منحنی تغییرات داده‌ها را در یک نمودار نشان دهیم. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه رسم نمودار با دو محور عمودی برای سه نوع نمودار (۱) نقاط پراکنده، (۲) خطی و (۳) ستونی در نرم‌افزار اکسل آشنا شوید.

۴

نحوه نمایش ساعت و تاریخ منفی در اکسل

اکسل

نحوه نمایش ساعت و تاریخ منفی در اکسل

در هنگام استفاده از اکسل گاهی نیاز می‌شود که مقادیر کوچکتر از نظر تاریخ و زمان را از مقادیر بزرگتر کم نماییم. از نظر ریاضی نتیجه این تفاضل منفی خواهد بود؛ اما در اکسل امکان نمایش تاریخ و زمان منفی بصورت پیش‌فرض وجود ندارد و نتیجه این تفاضل بصورت یک خطا نمایش داده می‌شود. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه حل این مشکل آشنا شوید.