جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۹

عدم نمایش قسمتی از یک تیتر یا زیرنویس شکل و جدول در فهرست ورد

ورد

عدم نمایش قسمتی از یک تیتر یا زیرنویس شکل و جدول در فهرست ورد

در حین تهیه یک گزارش یا پایان‌نامه گاهی از اوقات نیاز است در انتهای تیترها یا زیرنویس شکل‌ها و جداول، مرجع آن ذکر شود. اشاره به مرجع در متن گزارش مشکلی ندارد حتی گاها ضروری نیز است اما لازم نیست در فهرست شکل‌ها یا جداول به مرجع اشاره شود. نمونه دیگر از این موارد، توضیحات تکمیلی یک نمودار یا یک شکل است که در زیرنویس درون متن باید ذکر شود اما نیازی نیست در فهرست باشد. برای هر یک از این دو مورد راه حل‌هایی در ورد وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

۳

ایجاد ردیف‌های خالی بر اساس عدد موجود در سلول در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

ایجاد ردیف‌های خالی بر اساس عدد موجود در سلول در اکسل + ماکرو
قبلا در این مطلب نحوه ایجاد ردیف خالی بین ردیف‌های متوالی با استفاده از روش‌های مختلف و همچنین روش ماکرو آموزش داده شد. در آن مطلب تعداد ردیف خالی بین همه ردیف‌ها یکسان بود. بطور مثال ایجاد ردیف‌های خالی یکی در میان. حال اگر بخواهیم تعداد ردیف‌های خالی ایجاد شده بین دو ردیف با ردیف‌های دیگر متفاوت باشد و بر اساس عدد موجود در سلول باشد باید از کد ماکروی دیگری استفاده کرد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.