جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۲

بهبود سرعت جی پی اس موبایل‌های اندرویدی

موبایل

بهبود سرعت جی پی اس موبایل‌های اندرویدی

گاهی اوقات در موبایل‌های اندرویدی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا جی‌پی‌اس (GPS) محل موبایل را پیدا کند. در اکثر موبایل‌ها می‌توان با برخی تنظیمات، سرعت این کار را افزایش داد. برای آشنایی با روش‌های حل این مشکل در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

🔵 حالت پرواز یا همان Airplane Mode را فعال و غیر فعال کنید

یکی از روش‌هایی که در برخی از شرایط منجر به رفع مشکل جی پی اس (GPS) می‌شود فعال سازی و سپس غیر فعال سازی “حالت پرواز” یا همان “Airplane Mode” است. حالت پرواز، یکی از قابلیت‌های گوشی است که با بهره گیری از آن، کلیه امواج‌های رادیویی، بلوتوثی و Wi-Fi و در کل تمامی اتصالات بی‌سیم دستگاه غیرفعال می‌شود. با مراجعه به نوتیفیکیشن بار موبایل خود می‌توانید حالت Airplane Mode را فعال یا غیرفعال کنید.

 

🔵 مطمئن شوید که موبایل‌تان به Assisted GPS مجهز است
اگر با روش بالا مشکل حل نشد قبل از انجام هر کاری باید مطمئن شوید جی‌پی‌اس موبایل‌تان از تمام توانایی‌اش استفاده می‌کند. موبایل‌های اندروید از ابزاری موسوم به Assisted GPS یا AGPS برای تعیین محل شما استفاده می‌کنند. AGPS نه تنها از ماهواره‌ها استفاده می‌کند، بلکه از دکل‌های مخابرات و شبکه‌های وای‌فای نیز کمک می‌گیرد. برای اینکه مطمئن شوید این امکان در موبایل شما فعال است از داخل Setting به Location & Security بروید و هر دو عبارت Use Wireless Networks و Use GPS Satellites را تیک بزنید. البته در نسخه‌های جدید اندروید باید گزینه High accuracy را تیک بزنید. (تصویر زیر)

به صورت پیش فرض، موبایل فقط از ماهواره‌ها استفاده می‌کند، انتخاب امکان فوق سرعت کار را کمی افزایش می‌دهد. توجه کنید که فعال کردن این امکان مصرف باتری موبایل را افزایش می‌دهد.

 

🔵 با GPS Status & Toolbox اطلاعات AGPS را ریست کنید
استفاده از AGPS همیشه راه گشا نیست. در حقیقت گاهی AGPS به دنبال دکل‌هایی می‌گردد که در این نزدیکی نیستند و کار را مشکل‌تر می‌کند. اگر پس از فعال کردن گزینه High accuracy هنوز مشکل مکانیابی دارید، نرم‌افزار GPS Status & Toolbox را نصب کنید.

کار این نرم افزار این است که اطلاعات AGPS که از قبل ذخیره شده است را پاک می کند و اجازه می‌دهد اطلاعات جدید وارد شوند. شاید مشکل کندی مکانیابی اندروید شما همین اطلاعات اضافی باشد و ریست کردن این اطلاعات مشکل را حل کند.

برای این کار ابتدا برنامه را نصب کنید و آن را باز کنید. دکمه Menu موبایل را بزنید. گزینه Manage A-GPS State را پیدا کنید. ابتدا روی دکمه ریست بزنید و اطلاعات قبلی را پاک کنید. سپس اطلاعات جدید را دانلود کنید. برای دانلود باید به اینترنت وصل باشید. پس از دانلود (که مدت بسیار کمی طول می کشد) از برنامه خارج شوید. حالا به سراغ نرم افزار مکان یاب (مثلا Google Maps) بروید. کندی سرعت پیدا کردن شما باید بهتر شده باشد.

 

یکی از معایب این راه حل موقتی بودن آن است. یعنی هر بار که جی پی اس موبایلتان مشکل پیدا کرد باید این کار را تکرار کنید. هر چند انجام این کار هر چند وقت یکبار خیلی بهتر از کند بودن جی پی اس است.

علاوه بر موارد بالا، راه های دیگری هم برای حل مشکل GPS وجود دارد که در این سایت به آن‌ها اشاره شده است. روش‌هایی که در این مقاله آمده است، موفق‌ترین راه‌ها هستند.

 

منابع:

lifehacker.com

technobezz.com

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۲)

  1. مرسی
    من تو گوشی قبلی این مشکل بود که با بروزرسانی به نسخه 6 اندرویید رفع شد

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی