جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

برگرداندن تنظیمات ورد به حالت پیش‌فرض (Default)

ورد

در طی کار کردن با نرم افزار ورد احتمالا برای شما پیش آمده است که تنظیمات ورد به هم بریزد و کلا مشکل پیدا کند. اگر نتوانسته‌اید تنظیمات را به حالت قبل بازگردانید شاید آسان‌ترین راه که به ذهنتان می‌رسد نصب دوباره ورد باشد اما راه‌های سریع‌تری برای برگرداندن تنظیمات به حالت پیش‌فرض وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

شما می‌توانید ابتدا با استفاده از روش موقتی مطمئن شوید که آیا با برگرداندن تنظیمات به حالت پیش فرض مشکلتان حل می‌شود یا نه. سپس با استفاده از روش‌های دیگر بطور کامل تنظیمات Word را به حالت پیش فرض برگردانید. اگرچه می‌توانید از همان ابتدا نیز از روش‌های برگرداندن کامل تنظیمات Word به حالت پیش فرض، استفاده کنید.

قبل از انجام هرکاری ابتدا دقت کنید برنامه Word کاملأ بسته باشد.

۱- روش موقتی

برای اینکار کافی است تا کلیدهای پنجره و R () را همزمان بفشارید یا از منوی Start روی Run کلیک کنید تا پنجره Run باز شود و مسیر زیر را در آن وارد کنید و روی Ok کلیک کنید.

"%programfiles%\microsoft office\office12\winword.exe" /a

دو نکته:

۱- دقت کنید در انتهای مسیر قبل از a/ یک فاصله وجود دارد.

۲- مسیر فوق برای Word ۲۰۰۷ است اگر شما نسخه‌های دیگر ورد را دارید باید از مسیرهای زیر استفاده کنید.

نسخه ورد آدرس
۲۰۰۳ "%programfiles%\microsoft office\office11\winword.exe" /a
۲۰۱۰ "%programfiles%\microsoft office\office14\winword.exe" /a
۲۰۱۳ "%programfiles%\microsoft office\office15\winword.exe" /a
پس از کلیک روی Ok یک فایل Word باز می‌شود. تنظیمات Word را بررسی کنید. اگر مشکلی مشاهده نکردید بنابراین می‌توانید از یکی از روش‌های برگرداندن کامل تنظیمات Word به حالت پیش‌فرض که در ادامه ارائه شده است استفاده کنید.

اگر پس از کلیک روی Ok اتفاقی رخ نداد و یا خطایی نمایش داده شد مسیر زیر را طی کنید.

به پوشه اصلی محل نصب مجموعه Office بروید و با پیدا کردن نرم افزار Word (معمولا با نام WINWORD می‌باشد) و راست کلیک کردن روی آیکون Word میانبری از برنامه روی دسکتاپ ایجاد کنید.

حال با مراجعه به دسکتاپ و راست کلیک کردن روی آیکون شرتکات ایجاد شده‌ی Word، پس از باز کردن قسمت Properties، در تب Shortcut و در قسمت Target، مطابق نوشته‌ی زیر، دستور a/ را البته همراه با یک فاصله قبل از آن در انتهای مسیر اضافه کنید.

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE" /a

و در پایان OK را بزنید و سپس شرتکات ایجاد شده را اجرا کنید. پس از باز شدن Word تنظیمات آن را بررسی کنید. اگر مشکلی مشاهده نکردید از یکی از روش‌های برگرداندن کامل تنظیمات Word به حالت پیش‌فرض که در ادامه ارائه شده است، استفاده کنید.


۲- روش‌های برگرداندن کامل تنظیمات Word به حالت پیش فرض

  • با استفاده از نرم‌افزار Fix it مایکروسافت

با استفاده از نرم‌افزار Fix it می‌توانید براحتی تنظیمات Word را ریست کنید. با توجه به نوع ویندوزتان یکی از دو مورد زیر را دانلود کنید و پس از اجرای آن، مراحل را دنبال کنید.

برای Windows 8

Fix this problem
Microsoft Fix it 25011
 
برای Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows Server 2008, Windows Server 2003
Fix this problem
Fix this problem
Microsoft Fix it 50599

اگر نتوانستید مشکلتان را حل کنید یا می‌خواهید خودتان بصورت دستی Word را ریست کنید از روش بعد استفاده کنید.

  • تغییرات را خودتان انجام دهید.

کلیدهای پنجره و R () را همزمان بفشارید تا پنجره Run باز شود یا از منوی Start روی Run کلیک کنید و پس از باز شدن آن، عبارت regedit را وارد کنید:

و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.

در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید. البته بسته به نسخه Word عدد را تغییر دهید (در بالا اشاره شده است). بطور مثال برای Word 2013 این عدد باید 15.0 باشد.

HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Office/15.0/Word

اگر مشکلی که دارید مربوط به تغییرات منوی Options است روی پوشه Options راست کلیک کنید و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به oldOptions یا هر نام دیگری غیر از Options تغییر دهید.

اما اگر مشکل مربوط به سایر منوها (Page layout, Review و ...) هست روی شاخه Data راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به oldData یا هر نام دیگری غیر از Data تغییر دهید.

اما اگر نمی‌دانید مشکل از کجاست ابتدا پوشه Options را تغییر نام دهید و پنجره رجیستری را ببندید و یک فایل Word باز کنید بررسی کنید مشکل حل شده است یا نه. اگر مشکل همچنان پابرجاست پوشه Data را نیز تغییر نام دهید.

با باز کردن Word یک پوشه جدید بجای پوشه‌های تغییر نام داده ایجاد می‌شود.

  • مشکل به علت تغییرات قالب Word

اگر پس از تغییرات فوق همچنان مشکل پابرجا است، ممکن است مشکل به علت تغییرات قالب Word باشد. برای ریست کردن قالب ورد کافیست مسیر زیر را در پنجره Run وارد کنید:

برای ویندوز Vista و 7 و 8

%userprofile%\appdata\roaming\microsoft\templates

برای ویندوز XP

%userprofile%\Application Data\Microsoft\Templates

در پنجره باز شده Templates فایل Normal را پیدا کنید و اسم آنرا به OldNormal تغییر دهید. سپس یک فایل Word باز کنید.

با باز کردن Word یک قالب Normal جدید کنار قالبی که اسم آنرا تغییر داده‌اید (OldNormal) ایجاد می‌شود.
 

منابع:  (support.microsoft.com (1, 2, 3

ehow.com

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱۰۹)

  1. با سلام خدمت شما و مدیریت سایت
    خواستم از طرف خودم نهایت تشکر و قدردانی را از مطالب مفید سایت شما داشته باشم.
    خیلی مفید و کاربردی بود
    پاینده باشید
    • پاسخ:

      سلام
      با تشکر از اظهار لطفتان
      موفق باشید
  2. سلام خسته نباشید. ببخشید علایم نگارشی در پایان پارگراف مخصوصا نقطه توی تایپ وردم جابجا میشه چیکار کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از جابجا می شود چیست؟ کاملتر توضیح دهید.
  3. سلام
    با تشکر از شما،چرا هر بار دکمه اینتر را می زنم فاصله بین پاراگرافها سه برابر حالت معمول میشه(به محض زدن اولین اینتر کرسل میره انتهای صفحه)همه کارهای تنظیم اندازه پاراگراف و خط را انجام دادم حتی آفیس را پاک کردم دوباره نصب کرد مشکل برطرف نشد با یوزر دیگران وارد بشیم مشکلی نیست ولی با یوزر خودم مشکل پا برجاست روشهای جنابعالی در مورد data , option راهم انجام دادم مشکل پابرجاست بعد از تایپ خط اول از پائین صفحه خطها چیده میشن و بالا میان
    • پاسخ:

      سلام
      روش گفته شده برای حل این مشکل در این سایت را بررسی کنید.
      موفق باشید.
  4. سلام وقت شما بخیر ، فایلی ورد ۲۰۱۶ حدود ۷۰۹ ص دارم وقتی فهرست را آبدیت میکنم عناوین اصلی در ورو صفحات فرد میباشد اما وقتی پی دی اف میکنم کلا صفحات و عناوین جابجا میشود. راهنمایی لطفا
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا به علت مشکلات ورد 2013 به بعد که برای پاورقی فارسی وجود دارد فاصله بین پاورقی ها در پایین صفحه زیاد می شود و صفحات در pdf تغییر میکند. اگر دلیل مشکل همین مورد هست روش حل آن در این مطلب توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  5. سلام ورد من مشکلی داره که وقتی باز میکنم و صفحات ورق میزنم وقتی دکمه منفی ورد رو میزنم و دوباره ورد بالا میارم از صفحه اول دوباره باز میشه و از همون صفحه ای ک روش استاپ کرده بودم نیست
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل را دارید؟
  6. سلام خسته نباشید، من یک فایل ورد دارم که دونوع عنوان برای کپشن عکسها ثم انتخاب کردم تصویر و شکل که nubering داره ولی الان همه کپشن های شکل خود به خود شدن تصویر درست شونم که میکنم باز بهم میریزه؟ ممنون میشم کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      فایل قبلی را دارید؟
  7. با سلام
    جناب من یک فایل وورد دارم که چندین صفحه عمودی و چندین صفحه افقی داره. وقتی میخوام این فایل را تبدیل به pdf کنم، یک سری از صفحات عمودی (ولی نه همه) اوتوماتیک تبدیل به افقی میشوند. وقتی پرینت را میزنم که فایل pdf شود، قبل از تبدیل فایل، میتونم صفحاتی که افقی شدند رو دوباره عمودی کنم. ولی در اون حالت تمام فایل به هم میریزه و یک سری جدول از پایین صفحات به بالا میان و در جای غیر طبیعی قرار میگیرند. خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      با چه نرم افزاری pdf می کنید؟ اگر از خود ورد استفاده می کنید نرم افزار dopdf را چک کنید.
  8. با سلام ودرود
    احتراما علت اینکه پس از دانلود pdf به wordpad تبدیل میشود، چیست؟ راه حل؟!
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا نرم افزار پیش فرض باز کردن فایل pdf را wordpad انتخاب کرده اید. روی فایل راست کلیک کیند در قسمت open with نرم افزار adobe را انتخاب کنید.
      موفق باشید.
  9. سلام،مشکل من اینه که وقتی صفحه جدید اضافه میشه،به جای اینکه بره پایین و بعد صفحه قبلی،میره بالا و قبلش
    • پاسخ:

      سلام
      لطفا واضح تر و کاملتر توضیح دهید. صفحه جدید چطور اضافه می شود؟
  10. اکرم اباصلتی

    سلام وقت بخیر شکل ظاهری ایکن ورد عوض شده از صفحه ی سفید با w تغییر کرده و قرمز رنگ‌شده و تمام سند های دخیره شده در کامپیوتر به صورت ایکن Aنشان داده میشه
    لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      راهنمایی گفته شده در مطلب بالا را انجام داده اید؟
    • پاسخ:

      سلام
      از درون خود اکسل فایل را باز کنید.
  11. سلام ی مشکل دارم و اینکه با این روشی که شما فرمودید خود نرم افزار ورد و کلا مجموعه آفیس سریع باز میشه اما با دابل کلیک روی هرفایل بدون اپن کردن مستقیم در ورد باز به همون صورت کند باز میشه.
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه برای این مشکل راهی ندارم
  12. سلام. فایل ورد من حاوی متن به همراه یه تعداد کامنت است. در حین کار با فایل دائم فایل خودش از حالت print layout به حالت Draft میپرد و یک پنجره کوچک تحت عنوان کامنت پایین ان باز می شود. من در حالت درفت نمیتونم کار کنم دوباره به حالت پرینت برمی گردانم بعد چند دقیقه دوباره همین اتفاق میافته.
    من این مشکل را تنها زمانی که فایل من حاوی کامنت است دارم. ایا راه حلی دارد؟ ممنون میشم پاسخ بدید
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر هم تست کرده اید؟
  13. سلام من از وورد نسخه ۲۰۱۶ استفاده میکنم باید چند بزنم شما ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰ با ۲۰۱۳ رو گذاشتید لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      آفیس 16 امتحان کرده اید؟
  14. سلام وقت شمابخیر یه فایل wordدرست کردم اول یه صفحه بود الان همون یه صفحه شده4 صفحه یه تیکه از متنشو که پاک میکنم یهو میشه یه صفحه مشکل کجاس باید تنظیمات جایی روتغییربدم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر هم تست کرده اید؟
  15. سلام و عرض ادب
    بعضی مواقع یه متن رو تایپ می کنم ولی هنگام پرینت کردن بین حروف بیشتر کلمات فاصله می افتد. لطفا راهنمایی فرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      در هنگام پرینت pdf هم این مشکل وجود دارد؟
  16. دمت گرم از هرکی می پرسیدیم یه اورد جدید می داد ولی حل نمی شد مشکل تا اینکه با شما آشنا شدم .....
  17. سلام من وورد رو ک باز میکنم هر گزینه یا کلیدیو فشار میدم پیغام you cant change because this selection is locked میاد حتی اکسل هم کلا آیکوناش قفل شده ممنون میشم راهنمایی کنید
  18. با سلام و خسته نباشید.من یه فایل ورد دارم که شامل چند صفحه هستش
    صفحات اول و دومش درسته ولی صفحه های بعدش بعضی از تب ها مثل page setup
    غیر فعاله از هر کی هم میپرسم نمیدونه.لطفا راهنماییم کنین.با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر هم بررسی کرده اید؟
  19. عسل امیری

    سلام
    امروز سیستمم رو روشن کردم توی منوی start آیکن word رو توی Microsoft پیدا نکردم بعد رفتم شورت کاتش رو از درایو c آوردم ولی توی Microsoft ندارمش .
  20. سلام..ممنون از راهنمایی مشکل حل شد،ولی با پاک کردن برنامه باقی روش ها جواب ندادن...
    موفق باشید
  21. سلام
    شکل ها را با insert caption وارد کردم، اما امروز که دوباره خواستم این کار را انجام دهم، نمی توانستم ادمه شکل ها را در همان فصل وارد کنم چون در lable شکل 2 مثلا برای فصل 2 نبود یعنی انگار من این را اصلا تعریف نکردم و دوباره باید new lable را بزنم. به نظر میاد که ذخیره نشده. و همین طور برای پاورقی ها من بعد از هر باز کردم مجبورم چپ چین کنم چون به هم میخوره
    • پاسخ:

      سلام
      با استفاده از مطلب فوق مشکل حل نشد؟
  22. سلام
    میانبرهای وردم همه به هم ریخته
    با ریست کردن کیبورد ویندوز و ریست کردن میانبرها در ورد هم درست نشد.
    لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر
  23. سلام
    مشکلی که چند روزه در ورد با آن مواجه شدم اینکه با وجود نصب فونت B Lotus Bold بر روی سیستم نمیتونم در ورد از این فونت استفاده کنم و با خطای این فونت بر روی سیستم نصب نیست مواجه میشم
    راه حل چیه؟
    • پاسخ:

      سلام
      اگر در نرم افزارهای دیگر مثل paint و ... هم مشکل وجود دارد احتمالا مشکل از فونت است. از چند سایت مختلف فونت را دانلود کرده و نصب کنید.
      موفق باشید.
  24. سلام خدمت دوستان من یه مشکل دارم توی برنامه ورد . موقع پرینت فایل های شیپس رو نمایش نمیده . کسی به این مشکل برخورد نکرده راهنمایی کنه . با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از فایل های شیپس چیه؟
  25. سلام. ورد و پاور پوینت من خیلی ناگهانی قفل شدن.... نمیتونم هیچ ورودی ای بهشون بدم. وقتی هرکدوم رو باز میکنم تمام نوار ابزار ها به جز help , view غیر فعال شدن. نمیدونم چه کار کنم.
    • پاسخ:

      سلام
      روش های گفته شده در مطلب بالا مشکل شما را حل نکرد؟
  26. سلام
    واقعا ممنونم از سایتتون مشکل لاینحل منو حل کرد
    مرررررررسی
  27. با سلام.
    من وردم 2013 است البته 2007 هم دارم.
    مشکل من تو شیپ ها هست. رو هر کدام کلیک میکنم شکل دیگری می اید. اگر میتوانید راهنمایی ام کنید. سپاسگزارم
  28. سلام، قبلا متنی رو تو ورد 2010 کپی کردم و حالا کلی استایل اضافی وارد نسخه وردم شده، چطور میتونم ریسیت کنم؟ حتی صفحه جدید هم باز میکنم اون استایل ها هستن.
    تو قسمت Templates هم Normal دارم و هم oldnormal که OldNormal درسته ولی پیش فرض روی NOrmal هست. لطفا راهنمایی بفرمایید چطوری درستش کنم
  29. دکمه option آفیس 2016 غیر فعال شده و اجازه نوشتن متن و نمیده و کلیه آیکن های آفیس غیرفعال شده لطفت راهنمایی بفرمایید
    • پاسخ:

      سلام
      دلیل این مشکل را نمی دانم. با انجام راهنمایی های مطلب فوق مشکل حل نشد؟
  30. سلام خسته نباشید در ورد خط کش عمودی غیر فعال شده حتی کار حذف و نصب هم انجام دادم درست نشده لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      از تب View گزینه Ruler را تیک زده اید؟
  31. سلام من یه دی وی دی تولب تابم گذاشتم نمیدونم کجای تنظیمات لب تابموبهم ریختم که دوتاازtrackهاتبدیل به حالت track01-shortcutوtrack02-shortcutشده وقتی هم روdvdکلیک میکنم هیچ ترکی نمیادمیشه راهنمایی کنیدچیکارکنم تاtrackهابه حالت اولش برگردن
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر نیز اینطور است؟
  32. سلام اشتباها دو پاورپوینت متفاوت با یک نام درست کردم و هر دو را در یک جا ذخیره کردم متاسفانه یکی با دیگریreplaceشده الان چکار کنم هر دو پاورپوینت را داشته باشم الان فقط یکی دارم و دیگری نیست
    • پاسخ:

      سلام
      باید از ابزارهای بازیابی فایل استفاده کنید.
  33. درود برشما
    در ویندوز 8.1 برنامه جاوا رو نصب کردم.برای شناسوندن برنامه به قسمت advanced system setting رفتم در نوار advanced به قسمت enviroment وارد شدم.در قسمت system variables اشتباهی گزینه path را پاک کردم.حالا برای شناسوندن جاوا به این قسمت نیاز دارم.
    چگونه باید path که قبلا بود رابرگرداند یا دوباره درست کرد با آدرسی که داخلش بود؟
    ممنون از زحماتی که میکشید
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه اطلاعی ندارم.
  34. سلام و خسته نباشید. شماره صفحاتم به جای اینکه در وسط صفحه درج بشه کمی متمایل به سمت راست صفحه هستش. نمیدونم چکارش باید بکنم.ممنون میشم راهنماییم کنید.
  35. سلام و تشکر
    من مشکل برعکس شدن و نوستن حروف و اعداد انگلیسیو دارم
    مثلاjavad مینویسی davaj تایپ میشه اعداد هم همینطور
    ممنون میشم اگ راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      نحوه حل این مشکل در این سایت توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  36. سلام کل برنامه های آفیس برام غیر فعال شده نوار ابزار غیر فعاله حتی کپی کردن متن و نوشتن و...راه حل های اینترنت رو خوندم اما گزینه optionغیر فعاله که بخوام راه حل ها رو امتحان کنم
    کلافه شدم
    • پاسخ:

      سلام
      در حالت safe mode هم گزینه option غیرفعال است؟ کلید ctrl را نگهدارید و روی آیکن ورد و اکسل کلیک کنید.
  37. سلام. مشکل من با راه حل های گفته شده حل نشد. من حتی افیسم را چند بار مجدد نصب کردم. اما مشکلم پابرجاست. وقتی یه صفحه ورد باز می کنم باز نمی شه و پیام می ده که
    word automatically saved changes to the normal document template. do you want to load it?
    بعدش هم که yes می زنیم ورد ری استارت می شه و نمی تونه بازش کنه
    همه ی راههای بالا را رفتم حل نشده
    ممنون از راهنمایی تون
    • پاسخ:

      سلام
      راهنمایی گفته شده در این سایت را انجام داده اید؟
  38. با تشکر از راهنمایی های ارزشمند شما.من از طریق گزینه Run مشکل کامپیوترم را برطرف کردم.دست حق به همراهتان
  39. باسلام 
    من فایل کروم را با open with باز کردم و گزینه pdfرا انتخاب کردم .الان میخام کروم و تمامی فایلهام ک اشتباها با pdf باز شدن به حالت قبل برگرده .
    لطفا کمکم کنید!!!ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از فایل کروم چیست؟
  40. بسیار بسیار ممنون از توضیح خوبتون! دو هفته ای بود که مشکل داشتم با وردم!
    ممنون
  41. با سلام و تشکر، ویندوز من ده هست و وردم ۲۰۱۰ ، تو لپ تاپ  وقتی پرینت میگیرم شماره صفحه خیلی بالا میفته و هر قدر فوتر رو کم میکنم تاثیر نداره ولی همین فایل تو کامپیوتر پرینت میگیرم مشکل نداره، مراحل ریست ورد هم رفتم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      شاید به علت تنظیمات چاپگر باشد. قبل از چاپ، تنظیمات چاپگر را بررسی کنید که اندازه صفحه مشابه فایل ورد باشد. مثلا ممکن است صفحه شما در ورد، A4 باشد ولی تنظیمات چاپگر روی Letter تنظیم شده باشد.
      موفق باشید.
  42. با سلام و خسته نباشد،من با این که نرم افزار office رو دوباره نصب کردم ولی مشکلم حل نشد
    مشکل:قسمت
    references-insert citation_manage surce
    قسمت مربوط به ایجاد رفرنس کاملا غیر فعال شده
    راه حلی داره؟
    (نسخه word2007, word2010)
    • پاسخ:

      سلام
      در سایت مایکروسافت چند راه برای حل این مشکل پیشنهاد شده است.
      موفق باشید.
  43. سلام نمی دونم چرا وقتی میخوام زبان فارسی رو  روی حالت پش فرض بزارم اصلا دکمه پیش فرض فعال نیست
    جالبه وقتی دارم تایپ می کنم الت و شیفت رو که می گیرم می نویسه پرشین ولی بازم انگلیسی تایپ می شه . چیکار کنمم؟ ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      در همه جای ویندوز این مشکل وجود دارد یا فقط در ورد؟
  44. محمدسلمانی

    سلام
    مشکل من ورد نیست، اصل کیبورد است.من وقتی میخوام با کیبورد تایپ کنم دکمه رو فشار میدم بعد یه صدایبوغ میاد و بعد از 4 ،5ثانیه حرف رو وارد میکه
    (ویندوزمن8.1 است)
    • پاسخ:

      سلام
      فقط در ورد این مشکل وجود دارد؟ همیشه؟
  45. دوست عزیز واقعا سپاسگذارم تا به الان خیلی از مشکلاتی که داشتم بواسطه راهنمایی های شماحل شده. شاد شاد شاد باشید
  46. نوار اندازه گیری من تغییر اندازه نمیده وقتی اسم پوشه Options رو به oldOptions
    تغییر دادم مشکلم حل شد ولی وقتی وارد ورد میشم یک پیام میاد و بعد ورد شروع به حذف شدن میکنه

    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از شروع به حذف شدن چیست؟
  47. سلام
    کامپیوتر من بعد از اینکه انتی وریوس رو آپدیت کردم (ویندوز 7) فقط آیکن شورت کات اکسل مشکل پیدا کرده و به صورت ناشناخته در اومده. ممنون میشم اگه راهنماییم کننین.
    • پاسخ:

      سلام
      یعنی کلا نرم‌افزار اکسل پاک شده؟ اگر فقط آیکون آن مشکل پیدا کرده، با عوض کردن آیکون درست نمی‌شود؟
  48. محمد خدابخشی

    خیلی ممنونم از مطالب خوبتون  وردم از کل صفحه شروع به نوشتن نمیکرد از وسط شروع میکرد ولی الان با دانلود نرم افزار fix it تونستم به حالت اول برش گردونم..... مرسی
  49. سلام ببخسید یه سوال. پسر کوچکم محیط ورد را بهم ریخته و یه قاب خط چین همیشه تو محیط ورده. موقعی میخام شماره صفحه بزنم شماره ها رو نمایش نمیده همچنین عکس که توی محیط ورد کپی میکنم فقط یه قاب سفید میاد نشون داده نمیشه ممنون میشم کمکم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      روش‌های گفته شده در مطلب فوق را انجام داده‌اید؟
  50. سلام تمام روشهایی که ذکر کردین رو انجام دادم ولی بازم مشکل رفع نشد
    • پاسخ:

      ظاهرا راهی جز نصب مجدد ورد وجود ندارد.
  51. سلام با ورژن ورد 2007 کار میکنم
    بعد از تایپ فونت خودکار به tahoma تغییر میکنه
    پنجره templates v رو چک کردم شکل آیکون ورد تغییر پیدا کرده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      روش‌های گفته شده در بالا را انجام داده‌اید؟
  52. سلام ببخشید من وقتی پیست میکنم متنی رو توی ورد 2013 به صورت جمله در نمیاد مثلا سلام میشه س ل ا م میشه راهنمایی کنید ... ؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      از چه زمانی این مشکل بوجود آمده است؟ در همه فونت‌ها این مشکل وجود دارد؟
  53. سلام word 2013 وقتی بازش میکنم صفحه سفید به صورت جدولی میاد چکار کنم
    • پاسخ:

      سلام
      اگر منظورتان صفحه شروع (Start screen) است برای آشنایی با نحوه غیرفعال کردن آن می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  54. ممنونم ولی متاسفانه مشکل من حل نشد.من فونت پیش فرض آفیس رو حذف کردم والان هروقت می خوام برنامه رو باز کنم ارور می ده چی کار کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      شما باید دوباره فونت پیش‌فرض را نصب کنید. اگر به فونت دسترسی ندارید باید فونت پیش‌فرض ورد را تغییر دهید. برای آشنایی با نحوه تغییر فونت پیش‌فرض به این سایت یا این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  55. یه خط قرمزم به صورت عمودی سمت چپ صفحه می افته فقط تو ورد که الان دار م کار میکنم این شکلی اگه یه صفحه جدید باز کنم مشکلی نیست ولی خوب کلی تایپ کردم راهنماییم کنید اگه میشه ممنووونم
    • پاسخ:

      دلیل این مشکل را نمی‌دانم. به نظرم با توجه به توضیحات مطلب بالا، تنظیمات Word را به حالت پیش فرض (Default) برگردانید تا همه این مشکلات حل شود.
      موفق باشید.
  56.  ممنون از شما . من یه مشکل دیگه هم دارم نمی دونم یهو خود بخود موقع تایپ همه چی قرمز نوشته میشه با یه خط زیرش هر کاری هم می کنم به حالت عادی بر نمیگرده حتی دیلیت هم نمیشه ، رو همه کلمه ها خط قرمز می افته بجای پاک شدن ،لطفاااا راهنماییی کنید یک دنیا ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      حالت ویراستاری در ورد شما فعال است باید آن‌را غیر فعال کنید.
      از سربرگ Review به کادر گروه Tracking مراجعه کرده و گزینه Track Changes را از حالت انتخاب شده خارج کنید.
      برای مشاهده توضیحات بیشتر در این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  57. سلام من دارم پایان نامه کار می کنم. ورد مو عوض کردم 2013  . الان وقتی زبانو عوض می کنم تو تایپ ، خط خود به خود کج می شه باید هر بار درست کنم میشه راهنمایم کنید که این مشکل رفع شه
    • پاسخ:

      سلام
      این مشکل به احتمال زیاد مربوط به تنظیمات پیش فرض بخش فونت ورد است. به دو صورت می‌توانید این مشکل را حل کنید.
      ۱- مراحل گفته شده در بخش آخر توضیحات مطلب بالا یعنی "مشکل به علت تغییرات قالب Word" را انجام دهید.
      ۲- بصورت دستی تنظیمات فونت را اصلاح کنید. به این سایت یا این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  58. سلام در قالبهای در دسترس ورد 2010 بنده پوشه رزومه وجود ندارد. ممنون خواهم شد اگر راهنمایم کنید چطوری بیارمش
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از پوشه رزومه چیست؟
  59. سلام خسته نباشید ما چند سیستم متصل به شبکه داریم که از آفیس استفاده میکنند روی ورد 2 تا از سیستمها سایز کاغذ a5 وجود ندارد ولی روی بقیه سیستمها موجود هست لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور میشود این سایز رو اضافه کرد؟
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا به این علت است که پرینتر پیش فرض کامپیوتر از سایز A5 پشتیبانی نمی‌کند. در ورد پرینتر را تغییر دهید احتمالا مشکلتان حل می‌شود.
      موفق باشید.
  60. سلام
    توی ورد یه علامتی برام همیشه جلوی تایپ کردنم میاد فک کنم بعد از این که خاستم index بزارم اینطوری شده و نمیره. مثلا الان فاصله رو نقطه نشون میده باید برم توی read mode تا درست بدون اون علامته و نقاط نشون بده
    اگه کمکم کنین که برگرده به حالت اولش ممنون میشم
    در ضمن با حالات بالا رفع نشد
    • پاسخ:

      سلام
      اگر علاماتی مشابه علامت‌های این شکل مشاهده می‌کنید به این علت است که
      گزینه ¶ فعال است. برای غیرفعال کردن آن، از منوی Home، قسمت Paragraph، روی گزینه ¶ کلیک کنید یا کلیدهای Shift+Ctrl+8 را همزمان فشار دهید.
      موفق باشید.
  61. سلام.وقتی که وارد هر یک از برنامه های آفیس میشم،کل برنامه ماته.باید چیکار کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از مات چیست؟ هنگ می‌کند؟
  62. سلام مشکل من حل نشد.....
    من وقتی انگلیسی تایپ می کنم . حرفی که اول نوشتم میره آخر.... یعنی برعکس برام تایپ می کنه ....
    لطفا کمک کنید
    • پاسخ:

      سلام
      در نرم افزارهای دیگر ویندوز چطور؟ notepad و excel و ...
    • پاسخ:

      سلام
      به این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  63. دستتون درد نکنه. نرم افزارتون عالی بود و واقعا کمک کرد.
    هرچی بگم کم گفتم
  64. سلام
    من در حال ویرایش کتابی هستم. استایلهایی رو برای این کار تعریف کردم متاسفانه بعضی از این استایل ها بعد از صفحه 100 کتاب کار نمی کنندنمی دونم مشکل کجاست. راهنماییم کنید ممنون میشم
    • پاسخ:

      سلام
      بدون مشاهده فایل ورد نمی‏‌توانم نظری بدهم. فایلتان را برای من ارسال کنید.
  65. سلام وبلاگتون خیللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللی خییییییییییییییییییییییییییییلی عالیه.دمتون گرم.خداقوت
  66. سلام خیر اگر راهی هست که بتونم کل تنظیمات کیبورد رو ریست کنم ومثل روز اولش بشه بگید واقعا
    کارم گیره
    • پاسخ:

      سلام
      کافیست پس از طی مسیر

      Control Panel > Clock, Language and Region > Region and Language

      در پنجره Regional and Language Options، سربرگ Keyboards and Languages را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Change keyboards کلیک کنید. در پنجره جدید باز شده (Text Services and Input Options) با استفاده از دکمه Move up یا Move down مکان دو صفحه کلید فارسی و انگلیسی را جابجا کنید و سپس به حالت اولیه برگردانید تا بدین صورت تنظیمات صفحه کلیدها ریست شود. (منبع)
      موفق باشید.
  67. با سلام
    من چند روزه یک مشکلی پیدا کرده ام
    اونم اینه که تنظیمات زبان وردی کیبوردم بهم ریخته یعنی یک دفعه اینطوری شد
    مثلا در بعضی قسمت ها تغییر زبان کار نمیکنه
    مثلا تو ورد ابتدا که فارسی تایپ میکنم و میرم خط بعدی میخوام انگلیسی تایپ کنم هرچی آلت وشیف رو میگیرم زبان تغییر نمیکنه
    خواهش میکنم کمکم کنید
    الان که دارم مینویسم
    تو نود پد یادداشت میکنم که بتونم براتون بفرستم چون اونجا زبانش فارسی نشد
    ویندوزم 7
    لطفا کمکم کنید
    باتشکر
    • پاسخ:

      سلام
      بصورت دستی هم نمی توانید زبان را تغییر دهید؟ در نوار وظیفه از کنار ساعت
  68. با سلام و خسته نباشید
    من دارم پایان نامه مینویسم ولی چند روزی است که مشکلی پیدا کرده و این است که مطالب کپی شده را پیست نمیکند یعنی کلید کنترل با وی هم جواب نمیدهد
    اگر کمکم کنید ممنون میشم
    • پاسخ:

      سلام
      شاید با راهنمایی زیر مشکلتان حل شود.
      به کنترل‌پنل رفته و در قسمت زبان (Language) گزینه‌ی (Advanced settings) را انتخاب نموده و سپس گزینه
       Let me set a different input method for each app window
      را تیک بزنید.
      منبع: superuser.com
      موفق باشید.
  69. سلام. ضمن تشکراز راهنمایی های شما. اگر ممکنه به دوسوال بنده نیز پاسخ دهید:
    1 - من چند استایل تعریف کرده ام و باآنها کار می کنم ولی هر بار که از ورد خارج می شوم وقتی دوباره فایل را باز می کنم فونت یکی یا دو تا از استایل ها مثلا از b zar به tims new roman تبدیل می شود و باید دوباره فونت را برای استایل ها تعریف کنم. راه حال این مشکل چیه؟
    2 - برای ورد تعریف کرده ام که مثل کتابهای دیکشنری، کلمات یک استایل را در صفحات زوج نشان دهد(مثلا اسامی نویسنده ها رو) حالا اگه بخوام کاری کنم که برخی از بخش های اسامی (مثلا سال تولد و وفات) در سرصفحه نشان داده نشه چیکار باید بکنم؟ (سال تولد و با یک قلم دیگه غیر از قلم استایل تایپ کردم بازم فایده داشت و دوباره نشان داد) تشکر فراوان
    • پاسخ:

      سلام
      در مورد سوال اول نباید چنین مشکلی وجود داشته باشد فایل خود را برای من ارسال کنید.
      در مورد سوال دوم، یک پاراگراف را نمی‌توان دو تکه کرد و اگر استایلی برای آن تعرف شده در موقع نمایش تمام آن پاراگراف را نمایش می‌دهد نمی‌توان کاری کرد که قسمتی را در جایی نشان دهد و قسمتی دیگر را نشان ندهد.
  70. هادی محمدزاده

    سلام و خدا قوت.سایتتون جواب متفاوتی داد و همه سایت ها معمولا یه چیز مشابه رو راهنمایی می کردند یعنی از اون منبع خاص گرفتند و عیناً کپی پیست کردند ولی شما یه جواب متفاوت داشتید.ولی باز هم مشکلم حل نشد.و همون پیغام دوستمون آقا سعید رو داد.من تنظیمات هدرو فوترم بهم ریخته.قبلاً ممنون از راهنماییتون.
    • پاسخ:

      سلام
      راه حلی که برای آقا سعید نوشتم را امتحان کردید؟
  71. سلام من وقتی apply رو میزنم این پیام میاد :
    the name "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE"/a specified in the target box is not valid. make sure the path and file name are correct.
    • پاسخ:

      سلام
      نباید چنین مشکلی داشته باشید.
      روش زیر را امتحان کنید شاید مشکلتان حل شود.
      در قسمت Targetعبارت زیر را بنویسید

      WINWORD.EXE /a

      و در قسمت Start in عبارت زیر

      "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12"

      موفق باشید.
  72. مرسی. من این کار رو کردم ولی هنوز وقتی اسپیس رو میزنم علامتی مثل پی ظاهر میشه. چیکار کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      اگر منظورتان علامتی شبیه q است احتمالا به این دلیل است از منوی Home، قسمت Paragraph، گزینه ¶ فعال شده است. با کلیک روی آن، آنرا غیرفعال کنید (عکس).
  73. مرسی
    عالی
    واقعا کاربردی و بسیار روان و قابل اجرا بود
    فقط اگه این رو هم اضافه کنی که قبل از نوشتن a یک فاصله بدید تکمیل تر میشه
    مرسی

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی