جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

تبدیل پی‌دی‌اف به ورد

ورد پی‌دی‌اف

احتمالا برای تمام کاربران پیش آمده است که بخواهند یک فایل پی‌دی‌اف را به ورد تیدیل کنند. چندین روش ممکن برای این تبدیل وجود دارد.

در ادامه قصد داریم به طور مفصل و کامل تمام حالات ممکن و روش‌های موجود را بیان کنیم. پس در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

راحتترین روش برای تبدیل Pdf به Word، کپی متن از درون فایل pdf به درون یک فایل word است، که در اکثر موارد برای متون انگلیسی امکان پذیر، ولی غالبا برای متون فارسی همراه با مشکل است. برای کپی متون فارسی سعی کنید برای نتیجه بهتر حتما از Adobe reader یا Adobe pro استفاده کنید. اما قبل از انجام هر کاری،

ابتدا باید وضعیت فایل Pdfتان را بررسی کنید. برای اینکار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله ۱- آیا در فایل Pdfتان می‌توانید متن و کلمات را انتخاب (select) کنید؟ اگر نمی‌توانید اینکار را انجام دهید یعنی متون بصورت عکس می‌باشد، برای تبدیل اینگونه از فایل‌های Pdf فارسی به Word به اینجا مراجعه کنید. اگر هم این مشکل وجود ندارد مرحله بعد را انجام دهید.

مرحله ۲- آیا پس از انتخاب کردن یک کلمه و راست کلیک کردن، گزینه Copy را مشاهده می‌کنید؟ اگر مشاهده نمی‌کنید پس امکان کپی توسط سازنده فایل غیرفعال شده است. این مشکل نیز براحتی با مراجعه به اینجا قابل حل است. پس از حل مشکل، مراحل بعد را طی کنید. اگر هم این مشکل وجود ندارد مرحله بعد را انجام دهید. 

مرحله ۳- آیا پس از کپی یک کلمه (فقط یک کلمه نه یک جمله) و پیست آن در فایل ورد، حروف نامفهومی مشاهده می‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است به مرحله آخر مطلب مراجعه کنید. اما اگر کلمه‌ای که کپی کردید عینا پیست شده است، پس فایل مشکل خاصی ندارد و می‌توانید روش‌های زیر را طی کنید.  

روش ۱) بجای استفاده از نرم‌افزارهای Pdfخوان، از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید و فایل Pdfتان را با این مرورگر باز کنید. برای باز کردن فایل Pdf کافیست آن را درون مرورگر بکشید و رها کنید یا در محیط مرورگر کلیدهای Ctrl+O را همزمان فشار دهید. پنجره Open باز می‌شود. فایلتان را پیدا کنید و روی دکمه Open کلیک کنید. پس از باز شدن فایلتان بوسیله مرورگر، از متن مورد نظرتان کپی بگیرید و در فایل ورد پیست کنید. مشاهده خواهید کرد که متن بدون هیچ تغییری پیست شده است.

اگر مرورگر کروم روی کامپیوترتان نصب نیست و یا اینکه با استفاده از روش بالا مشکلتان حل نشد از روش دوم استفاده کنید که خیلی از اوقات جوابگو می‌باشد.

روش ۲) فایل Pdfتان را با استفاده از Adobe reader یا Adobe pro باز کنید و از متن مورد نظرتان کپی بگیرید و در فایل ورد پیست کنید. تنها موردی که می‌تواند مشکل ساز شود داشتن متون ترکیبی یعنی هم انگلیسی و هم فارسی در خطوط متن است. به طور نمونه، متن زیر را کپی کرده و در یک فایل ورد پیست نموده‌ایم.

پس از پیست متن در فایل ورد، در شکل زیر مشاهده می‌کنید که متن کاملا به هم ریخته است.

اگر دقت کنید در خطوطی که یک کلمه انگلیسی بین کلمات فارسی قرار دارد متن قبل و بعد کلمه انگلیسی جایشان عوض شده است. پس از دیدن این متن اولین فکری که به ذهن هر کسی می‌رسد جابجا کردن جملات و کلمات است! شاید برای یک متن یک صفحه‌ای این کار خیلی خسته کننده و وقت گیر نباشد اما برای متون چند صفحه‌ای واقعا زمانبر و خسته کننده است.

برای حل این مشکل پس از کپی متن از فایل Pdf به درون فایل ورد، ابتدا فایل word را به pdf تبدیل کنید و سپس از متن به هم ریخته درون فایل pdf جدیدی که ساختید کپی بگیرید و درون یک فایل word پیست کنید نتیجه شگفت انگیز است!

اگر دقت کنید متوجه می شوید که تقریبا هیچ کدام از کلمات جابجا نشده‌اند و تنها مشکل موجود حرف "ھ" آخر کلمات هستند که براحتی با یک (replace (ctrl+h قابل اصلاح است. یکی از حروف "ھ" را انتخاب و پس از زدن ctrl+h در کادر replace with حرف ه رو تایپ کنید و سپس دکمه replace all رو زده و نتیجه کار رو ببینید.

در آخر فونت متن را تغییر دهید و یک سری تغییرات جزئی را نیز دستی انجام دهید. البته برای چسباندن خطوط به هم نیز می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

مرحله ۴- اگر با استفاده از روش‌های بالا به نتیجه دلخواه نرسیدید (مثلا امکان دارد پس از کپی کردن در word، حروف ناخوانا و نامفهومی ایجاد شود) به اینجا مراجعه کنید.

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۳۰)

  1. بهترین جا برای تبدیل pdf فارسی به ورد سایت ایبو هست باکد تخفیف با آدرس
    https://www.eboo.ir/?refname=akbarjannati66@yahoo.com
    همه ی نرم افزار ها رو نصب کردم ولی وقتی که ویراستاری ازم میگیره از خود تایپ بیشتره
    ولی این سایت و این شرکت با پشتیبانی فوق العادش بدون بهم ریختگی پایان نامم رو تحویلم دادن
    از شمام درخواست دارم بجای نرم افزار های خارجی که تست کردم وپدرم در اومد از نخبگان داخلیمون حمایت کنید
    خرجش از یه پفک هم کمتره
    به امتحانش می ارزه
  2. کیمیا طالبی

    واقعا سایتی بهتر از سایت www.eboo.ir تو ایران پیدا نکردم برای زبان فارسی .
    تعجب میکنم چرا در این پست از این سایت اسمی برده نشده ولی واقعا راضی بودم ازش و مخصوصا پشتیبانی خوبشون .
    www.eBoo.ir
  3. سلام
    ببخشید من یه فایل pdf انگلیسی دارم که وقتی کپی می کنم کلا کلماتنا مفهوم میشه تمام روش های بالا رو هم امتحان کردم ولی درست نشد چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید خیلی واجبه
    • پاسخ:

      سلام
      اگر تمام روش های گفته شده در مطلب فوق را انجام داده اید و نتیجه نگرفته اید متاسفانه راه دیگری وجود ندارد.
  4. حدیثه راعی

    فایل پی دی اف تبدیل به ورد میکنم ولی جای کلمات دایره می آید من خیلی احتیاج دارم به این فایل.ممنون میشم هرچی سریع تر کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      اگر با روش های گفته شده مشکل حل نشد راه دیگری سراغ ندارم.
  5. همه این روش هارو امتحان کردم من ولی اخرش فایلای فارسی رو نامفهوم نشون میده،بعد از تلاش های فراوون با گوگل درایو تونستم انجام بدم،بعد یه قابلیت جالبی هم که داره گوگل درایو اینه که عکس رو میتونه به متن تبدیل کنه بدون اینکه فونتش خراب شه
    http://drive.google.com
  6. با سلام
    مشکلی من داشتم عکس کار اشاره شده در این پست است.
    در ورد 2013 وقتی فایل ورد را به روشهای مختلف تبدیل به PDF می کنم، متن ها جابجا می شود و صفحه بندی به هم می خورد به این شکل که بعضی از خطوط به صفحه بعد می روند و مثلا یک تیر در انتهای صفحه قرار میگیرد.
    ممنون از راهنمایی های سازنده تان
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل شما به علت وجود پاورقی است که نحوه حل آن در این مطلب توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  7. ببخشد برای فرمول هار ریاضی باید چکار کرد که کپی نمیشود و اگرهم کپی شود به هم ریخته است
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راهی برای اینکار سراغ ندارم.
  8. سلام. توی این دوتا سایت هم رفتم. توضیحاتی که داده مربوط به مشکل من نبود. به هرحال ممنون از پاسخگوییتون. سال خوبی در پیش داشته باشید.
  9. سلام. من یه فایل پی دی اف دارم که میخوام پرینت بگیرم
    و میخوام هر دو صفحه از فایل روی یک برگ کاغذ چاپ بشه. (به صورت افقی و A5) ولی وقتی تنظیم می کنم و چاپ می کنم تمامْ صفحه نیس و حاشیه هاش خیلی سفید می مونه. چکار کنم؟ سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      در قسمت تنظیمات پرینت باید اندازه صفحه را تنظیم کنید.
  10. سلام 
    من یه فایل ژی دی اف را می خوستم به ورد تبدیل کنم و با این روش هایی که شما گفته اید هم نشد یعنی نوشته هاش به صورت مربع مربعی در اومد حالا من چی کار کنم واقعا لازمش دارم
    • پاسخ:

      سلام
      اگر عینا روش‌های گفته شده در مطلب بالا را انجام دادید و نتیجه نگرفتید متاسفانه راه دیگری سراغ ندارم.
  11. سلام. مطالبتون واقعا عالیه. خدا خیرتون بده. 
    یه سوال داشتم. مشکل من در مورد تبدیل سند ورد به پی دی اف هست. متنهای ساده مشکلی نداره به راحتی تبدیل میشه ولی اگه توی سندی از فونت نستعلیق استفاده کنم یا از Shapes استفاده کنم، وقتی به پی دی اف تبدیل می کنم نشون نمیده یا ناقص هست؟ راه حلی سراغ داررید؟ پیشاپیش ممنون 
    • پاسخ:

      سلام
      احتمال زیاد با تغییر نرم‌افزار تبدیل Pdf این مشکل حل می‌شود.
  12. هر کی مشکل تبدیل داره برید به این سایت
    http://convertpdf.ir
    مراجعه کنید با هزینه کم براتون pdf فارسی  رو به ورد تبدیل میکنه
  13. سلام من فایل پی دی افمو تبدیل کردم و انجام شد ولی کلمه ها رو برعکس نوشته چیکار کنم ؟
    • پاسخ:

      سلام
      یک نمونه از فایلتان را برای من ارسال کنید.
  14. سلام بر آقا دمت گرم من رو از تایپ 26 صفحه خلاص کردی. خدا خیرت بده.
  15. سلام
    یه روش دیگه هست که فایل pdf را با مرورگرchrome بازکنیم
    سپس مطالب را از کروم به وورد کپی کینم
  16. خدا خیرتون بده منو از یه بد بختی بزرگ نجات دادین . قمم گرفته بود با این فاجعه چی کار کنم .
  17. سلام برادر

    خیلی ممنون از مطلبتون. یه مشکلی دارم و اونم اینکه وقتی یک جمله ای رو از یک pdf کپی میکنم توی ورد برای من مربع و گل و بلبل میاره به جای خود کلمه....
    به نظر شما من چیکار کنم...
    اگه موافق باشین من خود فایل رو هم برای شما میفرستم
    خیلی ممنون و در انتظار جوابتون میمونم
    ممنون و تشکر
    • پاسخ:

      ممنون همانطور که در پاراگراف آخر توضیح داده شده نرم افزار Readiris را امتحان کنید. چنانچه موفق نشدید در صورت امکان فایل را در جایی آپلود کنید و لینک آنرا برای من ارسال کنید. 

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی