جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۰

مشاهده چند موتور جستجو در منوی راست کلیک فایرفاکس

فایرفاکس

امروزه ما مدت زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت برای یافتن اطلاعات مورد نیازمان می‌کنیم، که در این بین گاها با کلمات یا مطالبی مواجه می‌شویم که درباره آن‌ها اطلاعات کمی داریم و نیازمند اطلاعاتی درباره آن‌ها هستیم که برای اینکار از موتورهای جستجو  استفاده می‌کنیم. معمولا با مراجعه به سایت موتور جستجوی مورد نظر مثلا گوگل، کلمه مورد نظر را آن جستجو می‌کنیم. اگرچه راه آسانتر در مرورگر فایرفاکس اینست که با باز کردن یک تب جدید، کلمه مورد نظر را کادر جستجو (بالا سمت زاست) یا نوار آدرس کپی کنیم و عملیات جستجو را انجام دهیم. اما راه سریعتر از این، انتخاب کلمه مورد نظر و سپس راست کلیک کردن روی آن و انتخاب گزینه "search google for" است. با وجود این روش‌ها گاها پیش می‌آید که کاربران نیاز به استفاده از چند موتور جستجو دارند که متاسفانه در منوی راست کلیک تنها یک موتور جستجو نمایش داده می‌شود. برای افزودن چند موتور جستجو به منوی راست کلیک فایرفاکس روش‌های زیادی وجود دارد. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

۱- افزونه Yet Another Context Search

برای استفاده از افزونه Yet Another Context Search کافیست از اینجا آنرا دانلود و نصب کنید. وقتی که نصب شد کافی است که کلمه مورد نظر را مشخص کرده روی آن راست کلیک کنید سپس از منوی باز شده، روی گزینه Search Google for کلیک کرده تا اطلاعات مربوط به آن کلمه را در گوگل جستجو کنید. البته همانطور که می‌بینید می‌توانید از موتورهای جستجوی دیگر نیز برای این امر استفاده کنید.


 

همانطور که در تصویر می‌بینید بدنبال اطلاعاتی درباره کلمه larynx هستیم. اگر کلمات را بخواهیم بطور مثال در Wikipedia جستجو کنیم اطلاعات مربوط به آن در تب جداگانه ای به نمایش در می‌آید. برای اینکه همزمان با باز شدن تب جدید، به آن تب ارجاع داده شوید بجای کلیک کردن، دکمه وسط موس را بفشارید. ویژگی جالب این افزونه این است که با توجه به انتخاب شما درباره موتورهای جستجو منوی باز شونده تغییر می‌کند. برای مثال اگر شما از Wikipedia بیشتر از بقیه استفاده می‌کنید گزینه Search Google for… به Search Wikipedia for… تبدیل می‌شود. که این یک مزیت جالب برای دسترسی راحت تر و بالا رفتن سرعت جستجو می‌شود. اگر نیازمند تنوع بیشتری در موتورهای جستجوی این افزونه هستید می‌توانید از منوی drop-down موجود در کادر جستجو و از گزینه Manage Search Engines استفاده کنید.

منبع با تغییر: qanal.ir


۲- افزونه Context Search

مطابق شکل زیر، افزونه Context Search نیز عملکردی مشابه افزونه قبل دارد.


۳- افزونه Clickless Menu

افزونه Clickless Menu با هدف حذف نیاز به راست کلیک کردن ساخته شده است که در واقع هدف ما از مشاهده همزمان چند موتور جستجو در منوی راست کلیک فایرفاکس را نیز برآورده می‌کند.

در مرورگرهای اینترنتی انتخاب بخشی از یک متن توسط ماوس معمولاً با یک هدف مشخص انجام می‌شود. این کار معمولاً با برای Copy کردن متن انجام می‌شود و یا جستجوی مستقیم متن در موتورهای جستجو. طبیعتاً برای انجام این عملیات بایستی بعد از انتخاب متن کلیک راست ماوس را نیز فشار دهید و گزینه‌ی مد نظر را از منوی راست کلیک انتخاب کنید. با استفاده از افزونه Clickless Menu می‌توانید کاری کنید تا بلافاصله بعد از انتخاب یک کلمه، منویی شامل گزینه‌های Copy و یا جستجوی متن در موتورهای جستجوی مختلف نمایان شود. با این کار دیگر از راست کلیک بی‌نیاز خواهید شد. 

برای استفاده از افزونه Clickless Menu کافیست از اینجا آنرا دانلود و نصب کنید. برای اجرای افزونه به Restart مرورگر نیازی نیست. اکنون کافی است کلمه‌ای را توسط ماوس به حالت انتخاب دربیاورید. خواهید دید که بلافاصله یک منو نمایش داده می‌شود که می‌توانید گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. دقت کنید این کار را بایستی سریع انجام دهید چرا که منو مدت زمان اندکی نمایش داده می‌شود. تنظیمات این افزونه را نیز می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی آخر این منو یعنی Configuration انجام دهید.

منبع با تغییر: istgahit.com

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی