جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات در ورد + ماکرو

ورد ماکرونویسی

قبلا در این مطلب به نحوه افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات در نرم افزار ورد اشاره شد. با توجه به پر کاربرد بودن این ترفند، در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش ساده و سریعتر استفاده از این قابلیت آشنا شوید.

Increasing/decreasing the space between characters in MS Word

از جمله‌ی مواردی که کاهش فاصله بین کلمات در ورد می‌تواند مفید باشد تصویر زیر است. در متن زیر چند کلمه پایانی یک پاراگراف در صفحه بعد نمایش داده شده است که ظاهر جالبی ندارد.

در این حالت شاید به ذهنتان برسد که فونت نوشته را کمی کوچک کنید تا تمام پاراگراف در یک صفحه نشان داده شود ولی کاهش فونت ممکن است متن را ناهمگون کند. راه پیشنهادی کاهش فاصله بین کلمات است که اگر این کاهش ناچیز باشد قابل تشخیص نیست مانند شکل زیر.

در واقع بین کلمات در ورد در حالت پیش فرض یه اندازه عرض یک نقطه (point یا pt) فاصله وجود دارد. حال اگر بتوان در یک متن فاصله بین تمام کلمات را به میزان ناچیزی مثلا ۵٪ که قابل تشخیص نیست، کاهش داد، می‌توان مشابه شکل بالا، متن مورد نظر را فشرده‌تر کرد.

برای دسترسی به قابلیت کاهش یا افزایش فاصله بین کلمات (Character Spacing) در نرم‌افزار ورد از منوی Home، پنجره Font را باز کنید (Ctrl + D).

در این پنجره در سربرگ Advanced یا Character Spacing، در بخش Character Spacing با استفاده از قابلیت Spacing، می‌توانید فاصله بین کلمات را به هر میزان دلخواه کم (Condensed) و یا زیاد (Expanded) کنید.

در ادامه هدف ما این است که بتوان با استفاده از یک شرتکات این تغییرات را به آسانی انجام داد. اگرچه استفاده از شرتکات در این مطلب بیان شد اما عیب آن اینست که برای اندازه‌های مختلف فاصله‌ بین کلمات باید از چندین شرتکات استفاده نمود. برای حل این مشکل باید از قابلیت ماکرو در نرم افزار ورد بهره برد.

🔵 استفاده از کد ماکرو (روش سریع و بدون دردسر)

پس از اجرای فایل ماکرو، در محیط ورد متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. اکنون با هر بار فشار دادن کلید Alt+] فاصله بین کلمات به اندازه 0.1 افزایش می‌یابد یا با هر بار فشار دادن کلید Alt+[ فاصله بین کلمات به اندازه 0.1 کاهش می‌یابد. البته در نوار وضعیت پائین Word این تغییرات (= Spacing) بصورت مقادیر مثبت (حالت کشیده کردن) و منفی (حالت فشرده کردن) نمایش داده می‌شود.

منبع: philol.msu.ru
 
برای تغییر فاصله بین خطوط (LineSpace) و همچنین فاصله بین پاراگراف‌ها (ParaSpaceBefore) می‌توانید از کدهای ماکرو که در این سایت ارائه شده است استفاده کنید.
 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۶۹)

  1. سلام روزتون بخیر
    برای اصلاح فاصله بین حروف من مطلبی ندیدم. میتونین کمکم کنید؟ فونتی رو دانلود کردم و به فونتای ورد اد کردم. ولی حروف به هم نمیچسبن تا یه کلمه شکل بگیره. مثلا حرف های "انواع" رو جدا مینویسه و هر کاری میکنم اصلاح نمیشه. ممنون میشم کمکم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      فقط یک کلمه انواع این طور است؟
  2. سلام خسته نباشید
    توی word وقتی کلمه یا جمله ای رو مینویسم و بعد که سلکتش میکنم، یه فاصله آخر جمله ایجاد میشه (در حالی که من هیچ فاصله ای وارد نکردم)، آیا راهی هست که این فاصه رو حذف کنم؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      دلیلتان برای حذف چیست؟
      اگر چیزی تایپ هم نکنید و دوبار کلیک کنید این کاراکتر انتخاب می شود.
  3. سلام
    مطلب خیلی خوبت رو مطالعه کردم.
    من سوالم دقیقا برعکس اینی که شما فرمودی هست. یه فایلی داریم برای یکی از دوستان که متن شعر داخلش به وسیله جدول نوشته شده، justify شده ولی میخوایم فاصله ی بین کلمات در هر مصرع ثابت بمونه و خود حروف داخلش کش بیان. مثلا رضا رحمتی به صورت رضا رحــــــمتی نوشته بشه و از دو طرف هم justify باشه. به صورت خودکار. چه کار میتونیم بکنیم؟ باور بفرمایید متن دیوان شعر آماده چاپه ولی به خاطر همین مشکل تاخیر پیدا کرده. خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      انتهای سطر از بجای اینتر از شیفت + اینتر استفاده کنید. (راهنما)
      موفق باشید.
    • پاسخ:

      سلام
      با استفاده از مطلب فوق فاصله بین حروف هم تغییر می کند.
      موفق باشید.
  4. محمدرسول پورمحمدعلی

    درود بر شما
    بنده فایل ماکرو172 را خریداری کردم اما عمل نمی کند. شورتکات ]+Alt کار نمی کند.
    ممنون میشم اگر پاسخگو باشید
    • پاسخ:

      سلام
      هر دو شرتکات کار نمی کند؟ یا فقط یکی؟
  5. کلمات را چطوری میشه به هم چسبوند ولی حروف متصل نشن؟ مثلا بیت‌کوین / بیت‌ کوین
    • پاسخ:

      سبام
      نحوه انجام اینکار در این مطلب توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  6. باسمه تعالی
    با این روشی که شما فرموده اید فاصله بین همه حروف کم می شود (از اسمش پیداست Characters Sapcing ) برای کم کردن فاصله بین کلمات بدون اینکه حروف یک کلمه درهم فشرده شود این راه وجود دارد:

    1. Ctrl+H
    2. در قسمت 'find what' یک حرف فاصله تایپ کنید
    3. به سربرگ Find بروید
    4. گزینه highlight all را انتخاب کنید تا همه فاصله بین حروف انتخاب شود
    5. به سربرگ Replace برگردید
    6. در قسمت 'replace what' یک حرف فاصله تایپ کنید
    7. درحالی که کرسر در باکس replace what قرار دارد گزینه های 'MORE' و سپس 'Format' و سپس 'font' را انتخاب کنید
    8. حال به سربرگ advanced بروید و در قسمت spacing گزینه expanded (برای افزایش فاصله بین کلمات) یا condensed (برای کم شدن فاصله بین کلمات) را انتخاب کنید و سپس یک عدد در کادر جلوی آن (متناسب با مقدار کم و زیاد شدن فاصله بین کلمات) انتخاب کنید و دکمه Ok را بزنید
    9. دکمه Replace all را بزنید تا فاصله بین کلمات تغییر کند

    منبع:
    https://superuser.com/questions/674275/how-to-remove-extra-spacing-between-words-in-word-2010

  7. با سلام
    سوال من اینکه یه نفر به من متنی رو داده که با ورد ٢٠٠٧ نوشته شده ولی من ورد ٢٠١٣ دارم و متاسفانه تمام کلمات رو به هم چسبیده نشون میده .
    من تو کامنتا برعکس اینو دیدم که سوال شده بود ( یعنی تو ٢٠١٣ نوشته شده و در ٢٠٠٧ چسبیده نشون میده )
    راه حلی برای این مشکل من نیست که بخوام تو ٢٠١٣ درستش کنم ؟
    من به ورد ٢٠٠٧ دسترسی ندارم که بخوام با اون بازش کنم
    لطفاً راهنماییم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راهی برای حل این مشکل سراغ ندارم.
  8. سلام توی word من به حروفی مثل ب ت ک یه خط تیره کوچیک میچسبه چجوری میشه حذفش کرد
  9. سلام برای از بین بردن فاصله بین می خواهم و نزدیک کردن می به خواهم از چه کلیدهایی باید استفاده کرد ؟ ممنونم
    • پاسخ:

      سلام
      از نیم فاصله استفاده کنید. (راهنما)
      موفق باشید.
  10. با زدن اسپیس بین دوکلمه به جای افزایش فاصله حرف اول کلمه بعدی حذف می شود
    • پاسخ:

      سلام
      روش حل مشکل شما در این سایت توضیح داده شده است. البته شاید با فشردن کلید Insert مشکلتان حل شود.
      موفق باشید.
  11. سلام
    آموزشی که گذاشتید برای کم کردن فاصله‌ی "حروف" در ورد بود و هنگامی که آنرا انجام می‌دهم بعضی از حروف فارسی به یکدیگر می‌چسبند و ناخوانا می‌شوند. آیا راهی هست که بتوان فقط فاصله‌ها را کوچک کرد؟
    با تشکر.
    • پاسخ:

      سلام
      بین حروف یک کلمه فاصله‌ای وجود ندارد که بتوان آن را کم کرد. آموزش فوق برای افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات است.
  12. تینا مسگری

    سلام
    یک فایل ورد دارم که در آن یک سری کلمات به هم چسبیده اند برای جدا کردن کلمه ها وقتی از دکمه اسپیس استفاده می کنم بین کلمات فاصله ایجاد نمیکند.بلکه کلمه مورد نظر به خط بعدی انتقال پیدا می کند. و دیگر دکمه اسپیس کار نمی کند. چه کار باید بکنم که کلمات را بتونم از هم جدا کنم بدون اینکه کلمات به خط بعدی انتقال پیدا کنه. ؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      فقط در یک فایل این مشکل وجود دارد؟ اگر این طور است چنانچه متن را درون یک فایل دیگر کپی کنید آیا مشکل حل می‌شود؟
  13. در متن بلندی که دارم بین تمام کلمات دو یا چند فاصله است تنظیم دستی فاصله به یک کاراکتر بسیار زمان بر است آیا در تنظمات امکان تنظیم فاصله بین کلمات به بک کاراکتر هست. لطفا راهنمایی بفرمایید و در صورت امکان جواب رو ایمیل هم بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      با استفاده از جستجو و جایگزینی دو فاصله را با یک فاصله جایگزین کنید.
  14. سلام برای جدا نشدن یک پردانتز در دو خط (به این معنی که بخشی از عبارت داخل پرانتز درخط اول و بخش دیگر در خط دوم نباشد و تمامی عبارت پرانتز و علامت های آن در یک خط باشند) چه راهکاری وجود دارد؟
    • پاسخ:

      سلام
      بین کلمات بجای فاصله معمولی (space) کلیدهای Ctrl+Shift+Space را بفشارید تا Nonbreaking space درج شود.
      موفق باشید.
  15. سلام
    وقتی از وورد 2013 متنی را در وورد 2007 باز می کنم کلمات خراب و جا به جا با یک فوقت خاص میاد
    راهی هست که درست بشه؟
    • پاسخ:

      سلام
      اگر با پسوند ورد ۲۰۰۳ هم ذخیره کنید مشکل وجود دارد؟
  16. سلام
    من یه متن طولانی شبیه به پراگراف زیر دارم . چه طور میتونم اصلاحش کنم تا مرتب بشه؟

    ازهمهکساییکهقلبموزخمیکردنمناینجامتاانتقام‌‌. . .

    خونمادربیگناهموازاونکفتارپیربگیرمازوقتیمادرمو‌‌. . .

    کشتافتادمدنبالشتاپیداشکنمو‌‌

    • پاسخ:

      سلام
      بین اکثر کلمات نیم‌فاصله هست. نیم‌فاصله را با فاصله جایگزین کنید.
      موفق باشید.
  17. سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    من یه مشکلی پیدا کردم ، وقتی فایل ورد رو به پی دی اف تبدیل می کنم بین بعضی کلمات چسبیده به هم یه فاصله کوچیکی ایجاد میشه. مثلا در کلمه "سیستم" بین "س" و "ت" . از دور چسبیده دیده میشه ولی وقتی زوم می کنم میبینم که یه فاصله خالی بینشون هست و در چاپ هم مشاهده میشه . راه حلی دارید؟
    • پاسخ:

      سلام
      احتمال زیاد به این دلیل است که در هنگام طراز کردن متن از justiy low‌ استفاده کرده‌اید از justify استفاده کنید.
      موفق باشید.
  18. سلام. و سپاس بابت اطلاعات مفیدتون.
    چیزی که توضیح دادین مربوط میشه به ایجاد فاصله بین کاراکترها نه کلمات. که خودتون گاهی گفتین فاصله بین کاراکتر و گاهی گفتین فاصله بین کلمات. فکر کنم کمی برای شما خلط شده. این روش برای ایجاد فاصله بین کاراکترهاست که در صورتی که اگر به اندازه 5% که خودتون گفتین فاصله رو کم کنیم برای یک صفحه آرا کاملا قابل تشخیص هست که نوشته به طور غیر طبیعی جمع شده. فکر کنم اگر روشی برای کم کردن فاصله بین کلمات وجود داشته باشه خیلی بهتر خواهد بود.
  19. سلام یک متن 500 صفحه ای تایپ کردم استاد راهنمایم میگه تمامی فاصله ها به نیم فاصله تبدیل کن چکار کنم. ممنون نظری 
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  20. سلام. ممنون بابت مطلب خوبت. یه سوال داشتم. من پایان نامه ام رو قبلا توی ورد 2007 نوشتم و همه چیزش درست بود. الان میخوام توی ورد 2016 یه مقدار ویرایشش کنم اما وقتی بازش میکنم یه مشکل داره: عددهای عنوان و زیرعنوان ها بر عکس شده: یعنی به جای اینکه:
    1-1-
    2-1-
    3-1-
    این شکلی شده
    -1-
    1-2-
    1-3-
    ممنون از راهنماییتون
    • پاسخ:

      سلام
      من با ورد ۲۰۱۶ کار نکرده‌ام ولی شنیده‌ام با در مورد شماره‌گذاری‌های فارسی مشکل دارد. بهتر است از نسخه‌های قدیمی‌تر مثلا ۲۰۱۳ استفاده کنید.
      موفق باشید.
  21. سلام من یکی از فایل های وردم همه ی کلمه هارو اینجوری نشون میده باید چیکار کنم؟؟
    مثلا:تومیدونیکه یعنی همه چی به هم چسبیده 
    سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا این فایل ورد در نسخه ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۰ تهیه شده است و پس از باز کردن با نسخه ۲۰۰۷ این مشکل مشاهده می‌شود. تا کنون هیچ راه اساسی برای حل این مشکل ارائه نشده است. تنها راه این است که فایل را با ورد ۲۰۱۳ باز کنید و پسوند doc ذخیره کنید.
      موفق باشید.
  22. سلام من در ورد 2010وقتی از اسپیس استفاده می کنم به جای گذاشتن فاصله حرف بعدی را پاک می کند باید چی کارکنم ؟
    • پاسخ:

      سلام
      شاید کلید Insert‌ را فشار داده باشید. دوباره آن را فشار دهید تا درست شود.
      موفق باشید.
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان این است که کلمات بهم می‌چسبند؟
  23. سلام برای فاصله بین دو کلمه در یک متن چه باید کرد توضیحات شما فاصله خود کلمه رو کم میکنه اما فاصله دوتا کلمه که غیر عادی و ناموزون هست رو نمی دونم چه کنم. انگار دوتا اسپیس خورده اما یکی هست!!!!!
    • پاسخ:

      سلام
      شاید دلیل این مشکل این باشد که خطوط شما کشیده شده است. برای حل این مشکل به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  24. با سلام این قدر پیچیدگی لازم نداشت. در تنظیمات قلم، تنظیم پیشرفته هم این کار را انجام می دهد.
    • پاسخ:

      سلام
      بله در قسمی که گفتید می‌توان اینکار را انجام داد ولی هدف مطلب فوق ایجاد یک شرتکات برای افزایش یا کاهش فاصله بین کلمات در ورد است.
  25. DANESHJOO COMPUTER

    البته به جای اون /1 یک اسپیس خالی بزنید. ببخشید دیگه :)
    مرسی از سایت خوبت ;)
  26. DANESHJOO COMPUTER

    برای حذف فاصله خالی از بین کلماتتون از روش زیر استفاده کنید:
    1- Ctrl + H
    2- گزینه Use WildCards رو پس از فشردن دکمه more فعال  کنید.
    3- شبیه عکس زیر برای find out , Replace with عبارات رو بنویسید (بدون =)
    http://www.uplooder.net/img/image/84/d305f33971ee1a97ccc93e6a10b7740a/Remove_Space.JPG
    لذتشو ببرید. ابراهیمی
    • پاسخ:

      سلام
      مطلب فوق برای حذف فاصله‌های اضافی نیست بلکه برای کاهش فاصله استاندارد بین کلمات است.
      با تشکر
  27. با سلام متنی دارم که بین تمام کلمات آن به جای یک فاصله دو فاصله ایجاد شده چطور میتونم اون فاصله هارو به یک فاصله تبدیل کنم.

    • پاسخ:

      سلام
      با استفاده از جستجو و جایگزینی اینکار براحتی قابل انجام است. در محیط ورد با فشار دادن کلیدهای Ctrl+H، کادر Find and Replace با برگه فعال Replace باز می‌شود. در قسمت Find what دو فاصله و در قسمت Replace with یک فاصله تایپ کنید. در پایان روی دکمه Replace یا Replace All کلیک کنید تا فرآیند جایگزینی انجام شود.
      موفق باشید.
  28. با سلام من تو پاور پوینت2010هنگام تایپ حروف فارسی فاصله بین کلمات می افتد یعنی کلمات بهم نمی چسبن ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از نمی‌چسبند چیست؟ مثلا ا ی‌ ن ط‌ و ر
  29. دوست عزیز خدا خیرت بده. چقد قشنگ و منظم توضیح میدی.
    فقط یه اماری از ورد 2016 در بیار که چرا شماره دهی خودکارش انگلیسی هستش؟
    من کاربر حرفه ای ورد هستم از ورد 97 تا حالا همه نسخه ها رو کار کردم ولی متاسفانه پس از ورد 2013 روند رو به زوال بود.
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه آفیس ۲۰۱۶ را نصب نکرده‌ام تا بتوانم مشکل شما را بررسی کنم.
  30. با سلام و سپاس از راهنمایی های بسیار خوبتان
    مشکلی که من با آفیس در ویندوز 8 پیدا کردم این هست که نشون نمیده متن bold شده. هر سه آفیس 2007/ 2010/ 2013 رو هم امتحان کردم. گزینه bold فعال هست ولی وقتی روش کلیک میکنم ظاهر کلمه هیچ فرقی با قبل از bold شدنش نداره. اشکال کار اینجاست که وقتی فایل رو پی دی اف میکنم کل متن bold میشه. اگر هم فایل word رو روی یه سیستم دیگه باز کنم، همش به هم میریزه یعنی یه جاهاییش bold هست یه جاهاییش نیست!!!
    چندین بار حذف و نصب مجدد آفیس رو انجام دادم. ممنون میشم اگر بتونید راهنماییم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      من تاکنون با چنین مشکلی برنخوردم. برای همه فونت‌ها این مشکل وجود دارد؟ یک نمونه از فایل‌تان را برای من بفرستید.
  31. سلام
    من متن پایان نامم رو نوشتم ولی از لحاظ نگارشی خیلی داغونه.هیچ راه حلی هست که بتونم فاصله ها و نیم فاصله هارو تنظیم کنم بدون اینکه بخوام از اول روی کل متن کار کنم دوباره؟
    • پاسخ:

      سلام
      کجا را متوجه نشدید؟
  32. بله متوجه شدم. ولی چرا مورد اول این مطلب و روش shortcut سازی برای condense برای من کار نمی کنند. ضمنا به غیر از روش کاهش حاشیه صفحه در page setup، کاهش فاصله خطوط متن در بخش advanced در paragraph و کاهش فاصله بین کلمات با روش سومی که شما گفتید میشه کاری کرد که تعداد صفحات فایل کم تر شود. خیلی ممنونم.
    • پاسخ:

      ظاهرا برای کاهش تعداد صفحات، به جزء ۳ روشی که شما گفتید فقط روش کاهش فونت باقی می‌ماند.
      دلیل اینکه شرتکات عمل نمی‌کند شاید این باشد که ماکرو در ورد شما غیرفعال است. برای فعال کردن آن به این مطلب مراجعه کنید. اگر مشکل رفع نشد ناچارا باید بصورت دستی فاصله را کم و زیاد کنید (ترفند ۳، پاراگراف ۲).
  33. سلام. از پاسخگویی سریع شما ممنونم. گزینه 3 جواب می دهد. ضمنا گزینه اول رو که امتحان می کنم یک متن انگلیسی در فایل word ظاهر می شود. اما متن هی تغییری نمی کند
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از گزینه اول و سوم در کدام مطلب است؟ اگر منظورتان این مطلب است، فقط شماره 3 برای افزایش و فاصله کلمات است بقیه موارد، ترفندهای دیگر است.
  34. سلام. من چند بار این کار رو انجام دادم ولی هیچ فرقی نکرد. اصلا در پایین نوار وضعیت ورد حالت فشردگی دیده نمی شود.
    • پاسخ:

      سلام
      بدون استفاده از ماکرو آیا افزایش و کاهش فاصله بین کلمات انجام می‌گیرد (راهنما
  35. سلام
    مشکل این هستش که یک تن بن بعضی کلماصلهی بسیار زیدی هستش و فاصله یبعضی عادی هستش میخواستم این فاصله ی کاذب رو از بین ببرم
    • پاسخ:

      سلام
      مطلب فوق برای افزایش و کاهش طول فاصله بین کلمات است و نه برای افزایش تعداد فاصله. حال مشکل شما کدام است؟ طول فاصله بین کلمات زیاد است یا تعداد فاصله‌ها بیشتر از یکی است؟
  36. سلام
    میخوام صفحه اول فصل از بالا 8 سانتیمتر باشه ولی صفحه بعدی که شروع میشه 3/2 سانت باشه .
    توی استایل هام چجوری این کارو انجام بدم ؟ که هی عوض نشن؟
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  37. سلام... میشه یه روش ساده ای بگبن که فقط بین بعضی کلمات فاصله رو کوچکتر کنیم؟ مثلا همینطور که شما تو متنتون نوشتین میخوام "روش" و "های" از هم جدا باشن ولی فاصله نداشته باشن... میخوام "روش های" بنویسم ولی نمیخوام بین "روش" و "های" فاصله باشه... لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      اگر می‌خواهید متنی را تازه بنویسید برای اینکار باید از نیم‌فاصله استفاده کنید. اما اگر متنی دارید که می‌خواهید آنرا اصلاح کنید و فاصله‌های اضافی را به نیم‌فاصله تبدیل کنید به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  38. سلام من کاری را که گته اید انجام دادم اما در کنار متن جزئیات فشرده سازی آورده میشه باید چکار کنم تا این جزئیات حذف بشه
    • پاسخ:

      سلام
      اگر منظورتان از جزئیات فشرده سازی، فاصله بین کلمات است که من در شکل جدید ذر انتهای متن اضافه کردم، نباید این جزئیات کنار متن ظاهر شود. اگر منظورتان چیز دیگری است که کامل تر توضیح دهید. آفیس شما چه نسخه است؟
      موفق باشید.
  39. سلام خیلی ممنون که اطلاعات خودتون رو در اختیار ما گذاشتید.من کار هایی که شما گفتید رو انجام دادم اما به نتیجه دلخواه نرسیدم. من متن های خیلی طولانی دارم که که فاصله بین کلمات (اسپیس) زیاده مثلا عبارت : ((سلام خیلی ممنون که اطلاعات خودتون)) از روشی که شما گفتی استفاده کردم ولی جواب نداد.!!
    منظورم اینکه که بین واژه ها فقط به اندازه یک اسپیس جا باشه.
    اگر بخواهیم این متن اینطوری بشه چه باید کرد؟(سلام خیلی ممنون که اطلاعات خودتون)
    بازم ممنون.
    • پاسخ:

      سلام
      در حالت عادی فاصله معمول بین کلمات یک فاصله (Space) هست. در مطلب فوق ما با تعداد فاصله کاری نداریم بلکه همان یک فاصله را فشرده می‌کنیم تا بنظر یرسد که فاصله بین کلمات کم شده است. اما اگر منظور شما این است که بین کلمات دو فاصله هست و شما می‌خواهید که یک فاصله باشد باید دوفاصله‌ها را پیدا کنید و با یک فاصله جایگزین کنید.
      موفق باشید.
  40. سلام، برای کم کردت فاصله تنها دو خط در یک پاراگراف (نه تمام خط های پاراگراف) چه باید کرد؟ ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      همان دو خط را انتخاب کنید و تغییرات را اعمال کنید.
      موفق باشید.
  41. سلام، برای کم کردن فاصله بین تنها دو خط در یک پاراگراف (نه تمام خط های پاراگراف) چه باید کرد؟ ممنون
  42. سلام. بسیار مفید، کاربردی، آسان و گره گشا بود. دست شما درد نکند. تشکراز زحمتی که می کشید
  43. سلام
    من Alt+ f8 میزنم چیزی نمیاد
    اما از view - macro - view macro رفتم. نمیدونم چطور ماکرو ذخیره کنم؟
    ضربدر میزنم میام بیرون و کلید میانبر انتخابیمو میزنم اتفاقی نمیفته!
    • پاسخ:

      سلام
      وقتی کدها را کپی را کردید Ctrl+s را بزنید تا ماکرو ذخیره شود.
      آیا شرتکاتی مشخص کردید؟
  44. عـــــــــــــــــــــــالی بود.
    مرسییییییییییییییییییییییییییییییییی
  45. سلام. ممنونم که اطلاعات به این خوبی رو در اختیار دیگران قرار میدید. همیشه شاد و سلامت باشید.
  46. خیلی ممنون بابت راهنمایی که کردید

    برای سوال اول ....می خوام بدونم میشه کاری کرد که یک بخش هایی از متن با یک کلیک به پاورقی منتقل شوند؟
    مثلاً من متنی دارم که پاورقی هاش را در متن گذاشته بمونه، یعنی با کمک گزینه رفرنس به پایین صفحه نفرستاده، اما در عوض برای همه پاورقی هاش یک استایل (سبک) خاصی قرار داده. می خوام بدونم میشه یه برنامه نوشت که بگه مثلاً بخش هایی که با این استایل مشخص شده اند به پاورقی منتقل بشن و من دونه دونه نگردم بذارم تو پاورقی؟
    اگر باز نامفهوم گفتم، لطفا بگید کجاش نامفهومه تا توضیح بیشتر بدم. ممنون
    پ.ن: منظورم از استایل همون تنظیماتی که در سربرگ Home انتخاب می کنیم مثل header ها و ... .
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راهی برای اینکار سراغ ندارم.
      موفق باشید.
  47. سلام

    من یک بخش هایی از متنم را با Style مشخصی نوشتم و حالا می خوام همه اونها با یک کلیک به پاورقی منتقل شوند، آیا برنامه ای برای این در نظر دارید؟

    یه سوال دیگه....
    تو پایان نامه ها میگن مثلاً؛ عیارات فارسی نازنین 14، انگلیسی تایمز 12، من اگر نخوام بگردم تو متن دستی تک تک اونها را تغییر بدم، میتونم تو ماکرو برنامه ای وارد کنم که فونت تمام انگلیسی های متن را خودش تغییر بده؟

    • پاسخ:

      سلام
      متوجه سوال اولتان نشدم. اما جواب سوال دوم:
      1- کل متن مورد نظرتان را انتخاب کنید (CTRL + A).

      2- سپس پنجره فونت (عکس) را باز کنید (CTRL + D).

      3- برای تغییر فونت انگلیسی و اندازه آن از قسمت Latin Text (قسمت 1 در عکس) و برای تغییر فونت فارسی و اندازه آن از قسمت Complex Script (قسمت 2 در عکس) استفاده کنید.

  48. خییییییییییییییلی ممنونم.واقعا لطف کردید
    به این راهنمایی خییییلی احتیاج داشتم.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی