جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

انتقال استایل‌های موجود در یک فایل ورد به فایل دیگر

ورد

انتقال استایل‌های موجود در یک فایل ورد به فایل دیگر

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که یک یا چند مورد از استایل‌های فایلی که در حال استفاده از آن هستید دچار مشکل شده باشد. اگر تخصصی در اصلاح یا ایجاد استایل ندارید نگران نباشید. شما تنها کافیست به یک فایل دیگر که در آن استایل‌های مدنظر، موجود و سالم است دسترسی داشته باشید تا بتوان این استایل‌‌ها را از این فایل به فایلی که استایل آن مشکل دارد انتقال دهید. برای آشنایی با مراحل انجام اینکار در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

توجه: از این روش می‌توان برای برگرداندن یک استایل به حالت اولیه استفاده کرد. در واقع همیشه سعی کنید نسخه اولیه یک فایل را بدون تغییر حفظ کنید تا بتوانید در صورت خراب شدن یکی از استایل‌ها، از استایل‌های این فایل استفاده کنید.

برای انجام اینکار باید وارد پنجره Organizer شوید. برای دسترسی به این پنجره دو روش وجود دارد:

روش اول: از تب Home و قسمت Style، روی دکمه پایین سمت چپ قسمت Style کلیک کنید یا کلیدهای Ctrl+Shift+Alt+S را همزمان فشار دهید.

در کادر باز شده روی گزینه Manage Styles کلیک کنید.

پس از باز شدن پنجره Manage Styles، روی دکمه Import/Export کلیک کرده تا پنجره Organizer باز شود.

روش دوم: البته از مسیر دیگری نیز امکان دسترسی به این پنجره وجود دارد. برای اینکار لازم است مسیر View/Macros/View Macros را دنبال کنید.

سپس در پنجره Macro روی دکمه Organizer کلیک کنید.

 
 

پس از باز شدن پنجره Organizer، در تب Styles دو بخش چپ و راست وجود دارد.

با فشردن کلیدهای Close File فایل‌های موجود در این دو قسمت پاک خواهد شد.

پس از پاک کردن، دکمه Open File ظاهر می‌شود. با فشردن این دکمه در هر دو سمت پنجره فوق می‌توان دو فایل مبدأ و مقصد را باز نمود.

بعد از این کار کلیه سبک‌های موجود در دو فایل نشان داده خواهند شد. در این صورت کلیه سه عمل Copy ،Delete و Rename را می‌توان برای سبک‌های هر فایل و انتخاب سبک‌های موردنظر از یک فایل و کپی در فایل دیگر را انجام داد. فرض کنید استایل Endnote Text را از یک فایل می‌خواهیم به فایل دیگر منتقل کنیم. پس از انتخاب این استایل در فایل مبدا روی دکمه Copy کلیک می‌کنیم تا به فایل مقصد انتقال داده شود.

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱۴)

  1. You have made some decent points there. I looked on the internet
    for more info about the issue and found most individuals will go along with your
    views on this website.
  2. Valuable info. Lucky me I discovered your web site by accident,
    and I am shocked why this twist of fate did not came about in advance!
    I bookmarked it.
  3. منظور از Import استایل ها هستش آیا چنین امکانی هست که مولتی لول لیست رو هم وارد کنم و اگه هم وجود نداره چگونه آن را بازیابی کنم یا باید ورد را دوباره نصب کنم.
    • پاسخ:

      برای ایمپورت باید فایل اولیه سالم باشد که از آن به فایل ثانویه که مشکل دارد ایمپورت کنید. یعنی اگر فقط یه فایل معیوب دارید به نظرم راهی برای اصلاح نیست. برای اینکار مطابق راهنما استایلی که مربوط به شماره گذاری مورد نظر است را ایمپورت کنید.
      بازیابی هم فکر نمکنم راهی داشته باشد.
  4. با سلام
    من یکی از multi level list هائی که برای شماره گذاری چند سطحی بود پاک کرده ام آیا راه حلی وجود دارد که این شماره گذاری چند سطحی را import کنم ممنون می شم جوابم رو بدید نیاز فوری دارم.
    با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      از کجا می خواهید ایمپورت کنید؟
  5. سلام خسته نباشید ببخشید من یه مشکلی دارم اگه میشه کمکم کنید
    من توی ورد هرجا اینتر رو میزنم هیدینگ میشه هرکار میکنم درست نمیشه زیر هیدینگ قبلی هم نمیزنم ولی باز این مشکل هست
  6. سلام
    عرض تشکر و قدردانی از آموزش بسیار مفید و کمک کننده
    ان شاء الله همیشه شاد و موفق باشید
  7. سلام
    من میخوام از فهرست مطالبم به طور جداگونه یه فایل PDF بسازم اما وقتی فهرست رو توی یه وورد دیگه کپی میکنم به جای اعدادش error مینویسه . لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم
    • پاسخ:

      سلام
      ابتدا یک کپی از فایل خود تهیه کنید. سپس با راهنمایی گفته شده در اینجا فهرست را به متن ساده یا خام تبدیل کرده و از آن کپی بگیرید.
      موفق باشید.
  8. با سلام و خسته نباشید.. من میخام کل متن یک وورد رو همراه با پاورقی به وورد دیگه ای منتقل کنم اما انتقال پاورقی انجام نمیشه. لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      یعنی پس از انتخاب کل متن (فشردن کلیدهای Ctrl + A) اگر به فایل جدید کپی کنید پاورقی ها منتقل نمی شود؟
  9. سلام ممنون از وبلاگ خوبتون بسیار کاربردی بود واقعا بهم کمک کرد.
    اگر براتون مقدور هست مطالب دسته بندی کدنویسی رو زود زود بروز کنید واقعا خیلی خوب توضیح میدید.
  10. سلام ..... من در نحوه نوشتن هدینگها مشکل دارم . وقتی یه هندیگ رو برای متن انتخاب می کنم بجای خط فاصله نقطه قرار میگیره به این صورت : 1. مقدمه
    در هندیگ های پایین تر هم همین مشکل رو دارم : 1.1.1 
    چیکار باید بکنم ؟
    • پاسخ:

      سلام
      برای آشنایی با نحوه تنظیمات هدینگ ها به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی