جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

آموزش ساخت فلش دیسک بوتیبل Acronis برای پارتیشن بندی هارد

سایر موارد

اگر می‌خواهید هنگام ایجاد، تغییر سایز، جا به جایی و یا ادغام پارتیشن ها نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید، Acronis Disk Director با دارا بودن ویژگی های قدرتمندی در مدیریت آسان پارتیشن های هارد دیسک به شما کمک خواهد نمود. یکی از قابلیت های کلیدی نرم افزار Acronis Disk Director Home امکان بوت از CD/DVD, USB stick یا USB drive می یاشد. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.
پس از دانلود (اینجا)، نصب و اجرای نرم افزار Acronis Disk Director Suite Home، از منوی Tools یا از قسمت چپ نرم افزار، روی گزینه Acronis bootable media builder کلیک کنید.
 

پنجره ی ساخت نرم افزار بوتیبل باز می شود. روی next کلیک کنید.

در پنجره بعد اجازه دهید منوی کشویی boottable media type روی همان حالت پیش فرض یعنی linux-based باقی بماند و گزینه select پایینی هم روی windows-like باقی بماند. (کلا در این صفحه به چیزی دست نزنید) روی next کلیک کنید.

در پنجره ی بعد جلوی Linux kernel parameters چیزی ننویسید و باز هم فقط next را بزنید.

در پنجره بعدی تیک Acronis Disk Director Suite Home را بزنید. روی next کلیک کنید.

در پنجره ی آخر می‌توانید با وصل کردن فلش (Removable Disk)، یک فلش بوتیبل بسازید. (در حین ساخت فلش بوتیبل، تنها کافیست به میزان خواسته شده فضای کافی داشته باشید، نرم افزار فلش شما را فرمت نمی کند فقط اطلاعات را در آن کپی می کند.) علاوه بر Removable Disk، می‌توانید نرم افزار را به صورت ISO image در سیستم ذخیره کنید یا مستقیما روی CD رایت کنید تا مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از انتخاب یکی از گزینه ها و زدن next، در پنجره بعد با زدن گزینه ی Proceed، نرم افزار با قابلیت بوت ساخته می شود.

با ساخت نرم افزار بوتیبل دیگر شما به نصب نرم افزار Acronis Disk Director Suite Home روی هیچ سیستمی نیاز نخواهید داشت و به راحتی می توانید هر سیستمی را پارتیشن بندی نمایید.

از مزایای دیسک بوت سرعت بیشتر در عملیات‌ها به خاطر استفاده نشدن پردازنده و رم در قسمت‌های دیگر و عدم ری‌استارت سیستم بعد از هر عملیات است که سرعت فرآیند پارتیشن بندی را چندین برابر سریعتر می‌کنید. در ضمن کلیه اعمال پارتیشن بندی در حالت ویندوز و بوت کاملا مشابه بوده و هیچ تفاوتی وجود ندارد.


منبع: forum.asandownload.com

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱۱)

    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از MBR و GPT چیست؟
    • پاسخ:

      سلام
      ممنون که اطلاع دادید.
      اصلاح شد.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی