جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

جابجا کردن یا حذف نمودن خط پاورقی در ورد + ماکرو

ورد ماکرونویسی

جابجا کردن یا حذف نمودن خط پاورقی در ورد + ماکرو

غالبا برای اضافه کردن توضیحات تکمیلی برای یک کلمه، از پاورقی استفاده می‌شود. در نرم افزار ورد برای اضافه کردن پاورقی پس از کلیک کردن در جلوی کلمه مورد نظر، از تب References، قسمت Footnotes روی گزینه Insert Footnote کلیک می‌کنیم. بعد از اینکار یک شماره در انتهای متن اضافه می‌شود که باید توضیحات مورد نظر را جلوی شماره اضافه کرد. اگر پاورقی یک کلمه انگلیسی باشد اصولا باید در سمت چپ قرار گیرد. با انتخاب پاورقی و فشردن کلیدهای کنترل و شیفتِ چپ این جابجایی انجام می‌شود اما همراه با پاورقی خط جداکننده‌ پاورقی که بین متن اصلی و پاورقی قرار دارد جابجا نمی‌شود. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش جابجا و یا حذف کردن این خط آشنا شوید.

برای جابجایی یا حذف خط پاورقی دو روش وجود دارد:

روش ۱) با استفاده از کد ماکرو (روش سریعتر و بدون دردسر)

بیش از 50 بار دانلود توسط کاربران مختلف

  

پس از اجرای فایل ماکرو در محیط ورد:

برای انتقال خط جدا کننده به سمت راست، کلیدهای Alt+ R را فشار دهید.

برای انتقال خط جدا کننده به سمت چپ، کلیدهای Alt+L را فشار دهید.

برای حذف نمودن خط جدا کننده، کلیدهای Alt+D را فشار دهید.

برای برگرداندن خط جدا کننده، کلیدهای Alt+U را فشار دهید.


روش ۲) انجام تغییرات به صورت دستی

مسیرهایی که در ادامه بیان می‌شود برای نسخه‌های ۲۰۰۷ به بعد نرم افزار ورد می‌باشد.

۱- ابتدا از تب View و در قسمت Document view حالت نمایش را از Print layout به Draft تغییر دهید.

۲- سپس به تب References رفته و از قسمت Footnotes بر روی Show Notes کلیک کنید.

۳- صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود در قسمت پایین و از منوی باز شونده، Footnote Separator را انتخاب کنید.

۴- برای جابجا کردن خط پاورقی، خط جداکننده را انتخاب کنید و با فشردن کلیدهای کنترل و شیفت چپ یا Ctrl+L، خط را به سمت چپ منتقل کنید. برای انتقال خط جدا کننده به سمت راست، کلیدهای کنترل و شیفت راست یا Ctrl+R را فشار دهید.

اگر می‌خواهید که خط را حذف کنید، کافیست پس از انتخاب خط جداکننده، کلید Delete را فشار دهید. اگر به هر دلیلی خط پاورقی حذف شده است، برای باز گرداندن آن کافیست روی دکمه Reset کلیک کنید.

۵- در پایان به تب View رفته و در قسمت Document view حالت نمایش را از Draft به Print layout تغییر دهید.

منبع با تغییر: 1ketabdar.persianblog.ir

 

برای ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل Word به این مطلب مراجعه کنید.
 
برای نوشتن پاورقی در دو یا چند ستون در نرم افزار Word به این مطلب مراجعه کنید.

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۳۹۸)

  1. حاج آق روح الله

    عاااالی بود
    چند سال بود با این مشکل درگیر بودم
    خدا رو شکر که بالاخره حل شد
    بسیار بسیار بسیار ممنونم از شما
  2. سلام. خیلی ممنون از توضیحات خوبتون. لطفا در مورد پانویس کردن کلمات داخل شیپ‌ها هم بفرمایید که چطور انجام میشه؟ ممنون میشم
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از خط انتخاب چیه؟
  3. سلام و خسته نباشید
    فایل ورد بنده 2016 است. تمام این ترفند هارا اجرا کردم اما هیچ تغییری در خط جدا کننده اعمال نشد.
    مشکل بنده چیست؟
  4. در ادامه مطلب قبل لازم به ذکر است که طبق پیام دوستان چپ چین و کلید shift+ ctrl را هم امتحان کردم اما درست نشد
    • پاسخ:

      سلام
      اگر پاورقی سمت چپ است و عدد فارسی هست، احتمالا تنظیمات ورد بهم ریخته است. در سیستم دیگر بررسی کرده اید؟ فایل های دیگر چطور؟
  5. سلام ممنون از مطالب خوبتون . فقط من در طول نوشتن متن اعداد رفرنس های انگلیسی ، انگلیسی نوشته میشه و رفرنس های فارسی اعدادش فارسی نوشته میشه
    ولی پاورقی ها با اینکه انگلیسی نوشته می شوند اعدادشون فارسی است چطور می تونم این مورد را درست کنم؟
    ممنون از همراهی شما
  6. سلام خسته نباشیدو. سوالی داشتم . در ابتدا خط پارورقی متن من سمت راست بود که با راهنمایی شما درست شد اما مشکلی که دارم اینکه پاورقی های من انگلیسی هست و باید از سمت چپ شروع بشه ولی از سمت راست شروع می شه نمی دونم چیکار باید بکنم.یعنی از سمت چپ به جای شروع عدد از 3 مثلا از 4 شروع می شه و عدد 3 را سمت راست می نویسه . پاورقی هام دو ستونه است
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  7. فروشگاه اینترنتی

    واقعا الگو و روش خوبی بود که خیلی کار در ورد را راحت نمود
  8. سلام.
    ایا راهی وجود داره که بشه بعد از شماره پاورقی ( اون پایین )یک خط تیره خود به خود بین عدد و متنی که میخوایم تایپ کنیم بیاد.
    متشکرم
    • پاسخ:

      سلام
      ظاهرا چنین امکانی وجود ندارد.
  9. عاااالی بود بعد از دو روز تلاش بدون نتیجه مطلب شما رو دیدم و خیلی سریع کارم راه انداخت. بسیار سپاسگزارم. اجرتون با خداوند.
  10. الهی خیر دنیا و آخرت ببینی، واقعا کمک مفیدی بود. بجز دعا کردن در حقت نمی توانم کار دیگری بکنم
  11. سلام
    ممنون از مطلبتون من مراحل فوق رو انجام دادم و خط پاورقی از چپ به راست تغییر کرد. اما باز هم که میخوام رفرنس بدم شماره فارسی میاد اما ازچپ به راسته که باید خودم راست به چپش کنم. مشکل حل میشه اما در یک دستگاه دیگه که فایل ورد رو باز میکنم باز خراب میشه و از چپ به راسته. زبان پیش فرضمم فارسیه. خواهشا راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      یعنی در سیستم شما پس از اینکه به صورت دستی پاورقی را راست چین کردید و فایل را ذخیره کردید، اگر فایل را در سیستم دیگر باز کنید چپ چین نمایش داده می شود؟
    • پاسخ:

      سلام
      اگر طبق مراحل گفته شده در مطلب فوق پیش بروید می توانید اینکار را انجام دهید.
      موفق باشید.
  12. با سلام.من واقعا به مشکلی در ارتباط با فاصله تو پاورقی برخورده بودم و فکر نمیکردم با وجود این همه تلاش بتونم براحتی با کمک شما درستش کنم.از خداوند سپاسگزارم و از راهنمایی شما ممنون و برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم.
  13. باسلام واحترام
    راهنمایی های شما بینظیر و بسیارعالی است. باتشکر از زحماتتان. خداقوت
  14. سلام
    از راهنمایی شما بسیار متشکرم
    بازم تشکر از مطالب مفید و قابل فهمتان .
    برایتان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم
  15. با سلام و احترام
    ممنون از راهنمایی های مفیدتان..
    در پایان نامه من خط بالای پاورقی ها در قسمت وسط به صورت نیم خط قرار دارد . مراحلی که شما فرمودید انجام دادم اما متاسفانه نه به سمت راست میره نه به سمت چپ. خیلی عجله دارم لطفااا مرا راهنمایی کنید..
    • پاسخ:

      سلام
      صفحه ای که این مشکل را دارید برای من ارسال کنید.
  16. سلام...
    ممنون واسه متن خوبتون...
    یه مشکلی هست...!! من میخوام صفحه اول خط Footnotes راست چین باشه، و صفحه دوم چپ چین، چیکارکنم...؟؟
    تغییری که اعمال میکنم روی تمامی صفحات اعمال میشه... برخی از noteهام فارسی و برخی انگلیسی هستند...
    ممنون میشم راهنماییم کنید...
    • پاسخ:

      سلام
      برای ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل Word به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  17. سلام
    من یک متن دو ستونی دارم می خوام که فوت نوت هر ستون زیر خودش و همراه با خط جداکننده باشه. با این روش که شما گفتید خط جدا کننده زیر صفحه قرار میگیره و فقط یک خط در هر صفحه هست در صورتی که اگر بطور مثال من دو ستون در یک صفحه داشته باشم و هر ستون هم یک فوت نوت داشته باشه باید با روشی که می خوام دو خط جدا کننده در یک صفحه داشته باشم که هر کدوم زیر ستون خودشه...
    میشه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنونم
    • پاسخ:

      سلام
      امکان ایجاد دو خط جداکننده به صورت خودکار وجود ندارد. باید دستی ایجاد کنید.
  18. سلام مشکل (یکی نبودن فاصله *خط زیر نویس* تا متن در بعضی از صفحات)
    که در تاریخ 19 دی 95 جواب دادید برطرف نشد.
    با اینحال خواستم مجدد از وقتی که برای جواب دادن به تک تک سوالات میگذارید تشکر کنم
    خیر ببینید و موفق باشید
  19. با سلام
    سوال مربوط به کاربر مجتبی هم سوال من بود که متاسفانه قابل حل نیست و من پاورقی را از صفحه اول هم حذف کردم ولی حل نشد قابل ذکر است که من یک فایل ورد دیگری در 2013 دارم که پاورقی ها مجزا هستند ولی در این فایل پاورقی ها به صورت پیوسته می آیند
    با تشکر از شما
    • پاسخ:

      سلام
      روش های گفته شده در این مطلب را بررسی کنید احتمالا مشکل شما حل شود.
      موفق باشید.
  20. سلام و خسته نباشید. ورد 2013
    بین متن با خط پاورقی فاصله زیاد میشه و با انتخاب فاصله و delete هم پاک نمیشه. روشی برای حذفشون هست؟بین جمله «فرض کنید» تا خط که مثلا خط پاورقی هست.اون فاصله کم نمیشه.میخام حداقل دو سانت بشه.سپاس
    بطور مثال: 
    فرض کنید این متن است

    ------------------------------------
    من هم همین مشکل را در بعضی از صفحات دارم  با تنظیمات فاصله قبل و بعد از پاراگراف در حالت draft view و.... خط زیر نویس هم نسبت به متن و هم نسبت به زیر نویس ها جابجا میشود ولی در همه صفحات فاصله تا متن یکی نمیشود
    با تشکر از شما که به سوالات زیادی تاکنون جواب دادید
    • پاسخ:

      سلام
      این مشکل شاید به خاطر تنظیمات پاراگراف ها باشد.
      پاراگراف صفحه بعد را انتخاب کنید و با مراجعه به پنجره Paragraph در تب Line and Page Breaks در قسمت Pagination، تیک همه گزینه‌ها زیر را بردارید. (تصویر راهنما)
      موفق باشید.
  21. سلام و خسته نباشید. ورد 2013
    بین متن با خط پاورقی فاصله زیاد میشه و با انتخاب فاصله و delete هم پاک نمیشه. روشی برای حذفشون هست؟بین جمله «فرض کنید» تا خط که مثلا خط پاورقی هست.اون فاصله کم نمیشه.میخام حداقل دو سانت بشه.سپاس

    بطور مثال:
    فرض کنید این متن است




     ------------------------------------------

    • پاسخ:

      سلام
      در تمام صفحات ورد این مشکل وجود دارد؟
  22. خدا خیرت بده ... و حاجت دلتم بده ... بایدمی رفتم کافی نت بپرسم مشکلم همینجا حل شد... واقعا ممنونم
  23. بسیار عالی بود. بجا تونستم ازش استفاده کنم. متشکرم و موفق باشید.
  24. سلام ممنون از لطفتون
    مشکل عدد یا خط پاورقی نیست    چون عدد را می تونم یه جوری درستش کنم .............مشکلم اینه که انگار فقط پاورقی به صورت فارسی میده  منطورم اینه که متن من فارسی هست    پاورقی را هم از سمت راست میده که عددش هم فارسی هستش........... چون متن من ترجمه است  باید پاورقیش انگلیسی باشه ولی پاورقی را فارسی میاره یعنی از سمت راست عدد را به صورت فارسی میده
    چ کنم که کلا پاورقی را عدد انگلیسی بده و از سمت چپ شروع کنه؟؟؟
    تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      با انتخاب پاورقی و فشردن کلیدهای کنترل و شیفتِ چپ این جابجایی انجام می‌شود.
      موفق باشید.
  25. سلام من متنم فارسی هستش ولی پاورقیهام انگلیسی هستش
    وقتی پاورقی میزنم تو قسمت پاورقی عدد فارسی میاد   قبلا کار میکردم چنین مشکلی نداشتم  و پاورقیم همون انگلیسی بود   الان نیست و نمیدونم چه کنم.....راهنماییارو وخوندم اما کمکی نکرد میشه کمکم کنید تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      الان دقیقا مشکل شما چیست؟ خط پاورقی یا عدد پاورقی؟
  26. سلام خسته نباشین شرمنده من چجوری میتونم خط پاورقی رو از وسط صفحه به سمت راست یا چپ انتقال بدم؟خط پاورقی بصورت نیم خط در وسط صفحه هستش
    ممنون میشم اگه جواب بدین.
    • پاسخ:

      سلام
      مراحل گفته شده در مطلب بالا را انجام داده‌اید؟
  27. سلام، من یه مشکلی دارم، از ورد 2007 استفاده می کنم، وقتی زیر نویس می نویسم فاصله ی خط پاراگراف از اولین فونت نوت نوشته سشده خیلی زیاده چیکارش کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات بالا در مرحله سوم بررسی کنید که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد.
      موفق باشید. 
  28. سلام خسته نباشین شرمنده من چجوری میتونم خط پاورقی رو از وسط صفحه به سمت راست یا چپ انتقال بدم؟خط پاورقی بصورت نیم خط در وسط صفحه هستش
  29. سلام
    وقتتون بخیر
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من فایلی داشتم که در اون تعدادی پاورقی نوشته بودم.پاورقی ها چپ چین بودن و عددشون هم لاتین بود.
    ولی یک دفعه از وسط کار دیگه پاورقی هارو سمت راست می نویسه و عدد هم فارسی هست.البته جای خط تغییر نکرده و همون سمت چپ هست.پاورقی های قبلی هم به همون صورت اول هستن
    چه طور میتونم درستش کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      با انتخاب پاورقی و فشردن کلیدهای کنترل و شیفتِ چپ، چپ چین نمی‌شوند؟
  30. سلام. خیلی ممنون از بابت این نکات کاربردی. یک سوال: اگر متن ترکیبی از یک ستونی و دو ستونی باشد و هر دو قسمت هم دارای پاورقی باشند و بخواهیم همه پاورقی های یک ستونه و سط کامل باشد امکان دارد؟ اگر امکان دارد چگونه؟
    • پاسخ:

      سلام
      چنین امکانی در ورد وجود ندارد.
  31. من خط پاورقی را پاک کرد حالا میخوام خط رو ایجاد کنم.باید چجوری خط رو برگردونم؟
    • پاسخ:

      سلام
      در فایلی که دارید یک اندنوت ایجاد کنید و همین مراحل را برای اندنوت انجام دهید و از خط اندنوت کپی بگیرید و بجای خط فوت نوت پیست کنید یا اینکه از خط فوت نوت یک فایل جدید ورد کپی بگیرید.
      موفق باشید.
  32. سلام، خیلی خیلی ممنونم بابت راهنماییتون و خدا خیرتون بده، یه ماه بود درگیر این مشکل بودم و الان تونستم مشکل برطرف کنم.
  33. سلام، خسته نباشید. ممنون از راهنمایی های خوبی که در سایتتون انجام دادید.
    مشکلی که من با پاورقی دارم اینه که هنگام تبدیل ورد به پی دی اف فاصله بین خطوط پاورقی افزایش پیدا میکنه و این باعث میشه کل پایننامه نامه به هم بریزه و به اون شکلی نباشه که من تنظیم کرده ام. ممنون میشم اگر راهنمایم بفرمائید.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر از ورد ۲۰۱۳ استفاده می‌کنید برای حل این مشکل به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  34. وقتی کسی کارت رو راه می اندازه خودت دوست داری براش نظر بزاری.
    واقعا ممنون
  35. با سلام
    با ورد 2007 کار میکنم می خواستم تعدادی از پاورقی های داخل متن با عدد و تعدای دیگر با علامت مانند ستاره یا حروف ابجد باشد. آیا انجام این کار امکان پذیر است
    لطفا راهنمایی نمایید
    • پاسخ:

      سلام
      نه امکان پذیر نیست. تنظیمات پاورقی در ورد یکپارچه است یعنی هر تغییری در تمام صفحات فایل ورد اعمال می‌شود و با سکشن بعدی هم نمی‌توان تمایزی بین صفحات ایجاد کرد.
  36. خیلی تشکر میکنم از زحماتتان

    خداوند توفیقات روزافزون به شما عنایت فرماید

  37. آقا دمت گرم. سه چهار روز بود که داشتم دنبالش می گشتم.پدرمو در آورده بود. فدا مدا
  38. سلام. ممنون از راهنمایی هاتون
    یه سوال داشتم: من برای پاورقی هام باید از Endnote به جای Footnote استفاده کنم. زمانی که داخل ورد ۲۰۰۳ از اون استفاده میکنم به صورت یک ستونی درج میکنه اما وقتی داخل ورد ۲۰۱۳ این کار رو انجام میدم به صورت دو ستونی نمایش داده میشه. چیکار کنم یک ستونی نمایش بده؟ برای Footnote میشه به راحتی تنظیم کرد چند ستونی بودنش رو ولی برای Endnote باید کجا تنظیم کنم. داخل پنجره Footnot and Endnote همچین گزینه ای برای Endnote وجود نداره. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      شاید متن شما دو ستونی باشد. اگر اینطور نیست فایلتان را برای من ارسال کنید تا بررسی کنم.
  39. رضا اسماعیلیان

    خیلیییییییییییی ممنون از راهنماییتون
    ایشالا خیر ببینی ننه
  40. سلام . چطور میتونم عدد پاورقی اون عددی که رو کلمه هست رو انگلیسی کنم.؟
    • پاسخ:

      سلام
      آیا در متن فارسی می خواهید عدد پاورقی انگلیسی باشد؟
  41. سلام

    مراحلی روکه گفتید انجام دادم ودرست شد ولی هروقت یکایل جدید ورد بازمی کنم  دوباره خط پاورقی به سمت قبلی قرار میگیره.چطورمیشه خط پاورقی روطوری تنظیم کرد که برا همه فایل ها یه سمت باشه

    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راهی برای این کار سراغ ندارم.
  42. خیلی ممنون
    واقعا دلم نیومد ازتون تشکر نکنم
    عالی بوووود
    مرسی
  43. سلام 
    در بخشی از تیترهام متن زیر تیترها  که هیدینگ شدن بسته میشه (collapse میشه) و باید به صورت دستی expand all headings کنم ولی بعد که فایل ورد میبندم بازم متن ها بسته میشه مشکل از کجاست؟؟؟، خیلی عجله دارم ممنون میشم یه راهی پیشنهاد بدید
    • پاسخ:

      سلام
      روش حل مشکل شما در این سایت گفته شده است.
      موفق باشید.
  44. سلام
    همه کارهایی که گفتین رو برای اینکه اعداد فوت نت انگلیسی بشن انجام دادم، اما همچنان اعداد فارسی است. وردم 2013 است. برای پایان نامه م نیاز دارم . لطفا راهنمایی کنین.
    سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      مطلب فوق برای جابجایی خط پاورقی است، برای انگلیسی کردن اعداد فوت نوت شما چکار کرده‌اید؟
  45. با سلام
    در ورد 2013 فوت نت ها در هد صفحه از 1 شروع میشه. ولی موقع پرینت گرفتن اینطور نیست. چیکار کنم استاد؟
    • پاسخ:

      سلام
      در این مطلب، مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳ بیان شده است. اگرچه به مشکل شما اشاره‌ای نشده، اما روش‌های گفته شده را بررسی کنید شاید مشکلتان حل شود.
      اگر حل نشد دقیقا ذکر کنید موقع پرینت چه اتفاقی می‌افتد.
      موفق باشید.
  46. با سلام
    شماره صفحات در یک فایل صفحه بندی شده موقع pdf کردن حذف می شوند. با Adobe pdf و Pdf Factory هر دو این مشکل وجود دارد. راه حلی به نظرتان می رسد؟
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل‌های ورد این مشکل وجود دارد؟
    • پاسخ:

      سلام
      با همه نرم‌افزارهای پرینت پی‌دی‌اف این مشکل را دارید؟ شاید مشکل از فونت باشید. برای فونت شماره صفحه از فونت‌های فارسی استفاده کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر مطلب بالا را مطالعه کنید توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  47. با سلام . من یه متنی رو تو ورد تایپ کردم که کلی هم پاورقی داره .حالا مجبورم اونو یه فایل دیگه کپی پیست کنم.راهی هست که هنگام کپی پیست کردن متن پاورقی ها هم کپی بشن و به فایل مذکور منتقل بشن
    • پاسخ:

      سلام
      اگر کل متن را انتخاب و کپی کنید و در فایل دیگر پیست کنید پاورقی نیز همراه متن منتقل می‌شود.
      موفق باشید.
  48. سلام ، در پاورقی طولانی که به صفحه ی بعد منتقل میشود یک خط ممتد بوجود میآید . من وارد قسمت footnote continuation separator  می شوم و زیر خط ممتد یک سیمبل فلش می گذارم اما سطرهای پاورقی از زیر فلش شروع میشود و من می خواهم نوشته ها در  ادامه آن باشد نه زیر آن چه کنم؟ لطفا راهنمایی فرمایید  
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه دلیل مشکل شما را نمی‌دانم.
  49. سلام، خسته نباشید. فوق العاده بود. فقط ممنون میشم راجع به اینکه چطور میشه برای برخی از صفحات خط جداکننده حالت کشیده داشته باشه و عرض یک صفحه A4 رو بپوشونه و در برخی دیگر از صفحات به اندازه پیش فرض خودش باشه. کلا چطوری میشه اندازه خط جدا کننده رو تغییر داد.
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه تنظیمات پاورقی و خط آن برای همه صفحات یکسان است. یعنی نمی‌توانید یک صفحه خط معمولی و صفحه دیگر خط کامل داشته باشید. تنها راه این است که با توجه به این راهنما بصورت دستی این خط را ایجاد کنید.
      موفق باشید.
  50. سلام
    من از نسخه 2007 word استفاده میکنم،تمام مراحل رو از روی نوشته بالا انجام میدم ولی نمیدونم چرا در قسمتfootnotesگزینهshow notesواسه من فعال نیست.....اشکال کارم کجاست؟
    لطف کنید راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      مطمئن هستید در متن پاورقی دارید؟ چون تنها در حالتی که پاورقی نداشته باشید غیرفعال است.
      موفق باشید.
  51. با سلام
    از زحماتتان در راستای ارائه نکات کاربردی و بسیار مفید واقعا ممنون و متشکرم
    خدا قوت
  52. باسلام چطور می توان تنظیم پاورقی با فاصله دلخواه از سمت چپ صفحه انجام داد
    • پاسخ:

      سلام
      در مرحله ۳ آموزش فوق، بجای Footnote Separator، گزینه All footnotes را انتخاب کنید تا همه پاورقی‌ها نمایش داده شود. پس از انتخاب همه پاورقی‌ها، راست کلیک کرده و گزینه Paragraph‌ را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در قسمت Indentation، فاصله مدنظرتان را در قسمت Before text وارد کنید. (تصویر راهنما)
      موفق باشید.
  53. بهار یوسفی

    سلام
    واقعا دستتون درد نکنه
    عالی بود
    مشکلم حل شد
    خدا خیرتون بده ان شاءالله
  54. سلام
    مشکلی که واسه من پیش امده زمانی که پاورقی می زنم ،تعدادی از پاورقی ها به صفحه بعد منتقل می شود، چطور می شود این مشکل را بر طرف کرد؟
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا به این دلیل است که در صفحه جاری جا نمی‌شوند و ناچارا به صفحه بعد منتقل می‌شوند.
  55. سلام.وقتتون بخیر.من از ورد 2013 استفاده می کنم.در شماره گذاری پاورقی در برخی از صفحات اعداد به ترتیب نمیان.مثلا بعد از شماره 1 با شماره 5 شروع میشه.ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      در این مطلب، مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳ بیان شده است. اگرچه به مشکل شما اشاره‌ای نشده، اما روش‌های گفته شده را بررسی کنید شاید مشکلتان حل شود.
      موفق باشید.
  56. سلام با تشکر از راهنمایی های مفیدتون.
    یه سوال داشتم من تو متنم لازمه هم از پاورقی راست چین(فارسی) و هم چپ چین(انگلیسی) استفاده کنم. امکان تنظیم جداگانه صفحات وجود داره؟
    با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      اگر منظورتان متن پاورقی است که از منوی Home با استفاده از علامت چپ چین و راست چین یا با فشردن همزمان کلیدهای کنترل و شیفت راست و چپ به راحتی می‌توانید پاورقی را جابجا کنید. اما اگر منظورتان خط پاورقی است به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.

  57. سلام
    ممنونم عالی بود مفیدومختصر
    خدا خیرتون بده و هرچی از خدا میخواین بهتون بده...
    من برای تایپ پایان نامم چند وقته دنبال رفع این مشکلم بودم به هرسایتی سرزدم اما نشد...تا اینکه سایت شمارو دیدم و مشکلم برطرف شد.
  58. باسلام
    مراحلی که در بالا فرمودید رو انجام دادم خط پاورقی به سمت راست منتقل شد اما نوشته ها همچنان در سمت چپ قرار دارن!!! چیکار کنم که هم متن و هم خط پاورقی به سمت راست منتقل بشن. با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      مراحل گفته شده در مطلب بالا صرفا برای جابجا کردن خط پاورقی است. برای راست‌چین کردن متن پاورقی نیازی نیست مراحل گفته شده را انجام دهید تنها کافیست آن‌ها را انتخاب کرده و کلیدهای کنترل و شیفت راست را فشار دهید.
      موفق باشید.
  59. سلام. من هرروشی به فکر می‌رسید امتحان کردم. نمی‌دونم ممکنه به متفاوت بودن تعداد پاورقی‌ها تو صفحات مختلف مربوط باشه یانه. یه نمونه از دو صفحه رو براتون می‌فرستم. میبخشید قسمت پیوست کردن فایل رو پیدا نمی‌کنم
    • پاسخ:

      فایلتان را به آدرس ایمیل tarfandha.blog@gmail.com ارسال کنید.
  60. با سلام. من مشکلی که دارم که لطفا اگه میشه بهم کمک کنین. بین خط آخر متنم توی صفحه ورد و خط پاورقی به اندازه چند خط فاصله میفته و نمی تونم فاصله رو از بین ببرم. ینی ادامه متن میره تو صفحه بعد. بعضی جاها هم حالت عادی داره. نمیدونم مشکل چیه
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که قبل از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات بالا در مرحله سوم بررسی کنید که قبل از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد. اگر مشکلتان حل نشد یک نمونه از فایلتان را برای من ارسال کنید.
      موفق باشید.
  61. سلام
    من مثلا در صفحه 10 یک پاورقی ایجاد می کنم
    سپس میام یه پاورقی دیگه تو صفحه 15 اضافه کنم
    اما بلافاصله تمام پاورقی هایی که در صفحه 15 وارد می کنم جایگزین صفحه 10 هم میشه
    یعنی اگه صدتا پاورقی ها داشته باشم همه یکی میشن نسبت به آخرین پاورقی وارد شده
    و نمی تونم برای هر صفحه پاورقی مجزا داشته باشم
    عاجزانه خواهشمند کمک هستم
    سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      تا کنون با چنین مشکلی برخورد نکردم. در همه فایل‌های ورد این مشکل وجود دارد؟ اگر فقط در یک فایل این مشکل را دارید در صورت امکان فایل خود را برای من ارسال کنید.
  62. سلام-تشکر از وقتتون- 2 روش ٍEndnote 6 و دستی ّFootnote رو امتحان کردم در مورد Endnote برای تنضیمات این مسیر رو رفتم ابتدا  Edit بعد گزینه Output Styles سپس Edit بدنبالش Citations و Template و افزودن یه ; و space -و  در قسمت Numbering مربع use ranges for consecutive citations  رو تیک زدم  و در پایان ذخیره فایل با اسم جدید(روش ارائه شده در سایت Thomson Reuters) اما با این وجود هنوز مشکل باقیست. به روش دستی و از طریق Footnote هم که اصلا ایده ای ندارم که چه مسیریو برم. بسیار متشکر میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      سوالتان خیلی نامفهوم است. مشکلتان دقیقا چیست؟
  63. سلام وقتتون بخیر. برای پاورقی من مشکلی پیش اومده ، فاصله ی بین خط جداکننده و کلمه پاورقی خیلی زیاد هست . میشه راهنماییم کنید تا بتونم برطرفش کنم؟ 
    خیلی ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که قبل از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات بالا در مرحله سوم بررسی کنید که قبل یا بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد.
      موفق باشید. 
  64. با سلام -از اونجایی که داشتن چندین رفرنس در یه مکان رایج نیست می خواستم لطفا راهنمایی کنید که چطور میشه رنج رفرنسو کوتاه کرد ie: مثلا به جای گزارش 1,2,3,4,5 گزارش کرد 5-1
    • پاسخ:

      سلام
      از چه روشی برای درج مراجع در ورد استفاده می‌کنید؟ با استفاده از نرم‌افزار  Endnote یا بصورت دستی؟ یا روش دیگر؟
  65. سلام. آیا شیوه ای وجود داره که خط برخی پاورقی ها در یک word برخی راست و برخی چپ باشن؟ ممنون می شم اگه راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      در انتهای مطلب ذکر شده است.
      برای ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل ورد به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  66. سلام. خسته نباشید.
    می میخام دو تا مقاله را در یک ورد قرار بدم.
    فقط میخام که برای هر مقاله از اندنوتهای مجزا استفاده کنم. در فایلی که دارم کار می کنم همشون آخر فایل قرار گرفتن.
    ممنون میشم چگونگی جداسازی را متذکر بشین. مرسی
    • پاسخ:

      سلام
      پس از پیست مقاله اول در یک فایل ورد، در انتهای آن از Section Break استفاده کنید (راهنما) که موجب می‌شود به صفحه بعد منتقل شوید. در صفحه بعد مقاله دوم را پیست کنید. برای هر یک از مقالات تنظیمات اندنوت را روی حالت End of section تنظیم کنید. (تصویر راهنما)
      موفق باشید.
  67. با سلام،
    من در فایل پایان نامم برای مراجع از برنامه ی endnote استفاده کردم ولی شماره مراجع در متن انگلیسی می افته چطور میتونم اونها را فارسی کنم؟ با راست چین کردن هم اعداد مراجع فارسی نشد. لطفا راهنمایی بفرمایید، با تشکر.
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم من چنین مشکلی وجود ندارد. با همه استایل‌ها این مشکل وجود دارد؟ برای همه مراجع این مشکل وجود دارد؟
  68. با سلام و هزاران سپاس بابت راهنمایی فوق العادتون .
    سایتهایی که معرفی کردید بسیار کارساز بود و مشکل یک ماهه من رو برطرف کرد.
    باز هم ممنون و سپاسگزارم
  69. با سلام
    من بخش اصلی پایان نامه را با مراجع (به کمک اندنوت ) آماده کرده ام. بخش پیوستها را نیز جداگانه در یک ورد آماده کرده ام. حال که میخواهم این پیوست را به انتهای مراجع کپی کنم با پیغام خطا مواجه میشم.
    خواستم انتهای بخش مراجع یک سکشن جدید باز کنم اما این گزینه غیرفعال شده.
    چه باید بکنم؟
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
  70. سلام. واقعا ممنونم. از هرکسی پرسیدم نمیدونست. یک دنیا ممنون و موفق باشید
  71. سلام و خسته نباشید.مشکلم حل شد فقط یه سوال دارم.
    من چند تا فایل وورد دارم که برای تنظیم یک کتاب باید همه را به یک فایل منتقل کنم. تا امروز وقتی متن ها رو کپی می کردم ، متن و پاورقی باهم پیست می شد اما الان هر کاری می کنم متن اصلی پیست می شه و پاورقی ها رو نمیاره. مشکل کجاست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      تاکنون به مشکل کپی نشدن پاورقی همراه با متن در یک فایل دیگر، بر نخورده‌ام ولی با توجه به توضیحاتی که در سایت مایکروسافت داده شده است، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید شاید مشکلتان حل شود:
      ۱- برای انجام Cut ،Copy و Paste به ترتیب از Ctrl+X ،Ctrl+C و Ctrl+V استفاده کنید و از کلیپ بورد و منوی راست کلیک ورد استفاده نکنید.
      ۲- برای بررسی اینکه مشکل به علت add-inهای نصب شده در ورد نباشد، ورد را در حالت safe mode اجرا کنید. برای اینکار کلید Ctrl را فشار دهید و همزمان فایل ورد را باز کنید.
      ۳- ممکن است این مشکل به علت add-inهای نصب شده در مرورگرهای کامپیوتر باشد!!! بالاخص Skype یا Skype Click to Call. بنابراین در تمام مروگرهای نصب شده در کامپیوتر مثل فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر این add-inها را غیر فعال یا ترجیحا پاک کنید.
      ۴- معیوب بودن قالب نرمال و کدهای رجیستری ورد، که نحوه ریست کردن ورد در اینجا توضیح داده شده است.
      ۵- معیوب بودن پرینترهای نصب شده اعم از پرینتر واقعی و Pdf
      چنانچه مشکلتان حل شد لطفا اطلاع دهید.
      موفق باشید.
  72. باسلام
    من از افیس 2013 استفاده می‌کنم.
    سه فایل دارم که در هر کدام، فوت نوت ها که همه انگلیسی هستند را در شکل دو ستونه تنظیم کرده ام. وقتی مطالب این سه فایل را در یک فایل قرار می دهم، فوت نوت‌ها از حالت چپ چین به راست چین تبدیل می‌شوند و وقتی آنها را به دو ستونه تبدیل می‌کنم، بجای اینکه از سمت چپ تنظیم شوند از سمت راست تنظیم می‌گردند مثلا اولین فوت نوت سمت راست قرار می‌گیرد و دومین فوت نوت سمت چپ.
    • پاسخ:

      سلام
      نوشتن پاورقی در دو یا چند ستون در ورد ۲۰۱۳ همراه با رفع مشکلات آن بطور کامل در این مطلب شرح داده شده است.
      موفق باشید.
  73. سلام. باتشکر از راهنمایی های مفید شما، مشکلی در پاورقی صفحات تغییر نکردن فونت است تمام مراحل فونت را انجام میدهم ولی فونت پاورقی عوض نمی شود البته فقط به فونت نت تغییر نمی کند و دستورالعمل پایان نامه قید شده است که پاورقی با فونت نت باشد به لاتین، لطفاً در رفع این مشکل مرا راهنمایی کنید متشکرم
    • پاسخ:

      سلام
      در مرحله ۳ آموزش بالا، بجای Footnote Separator، گزینه All footnotes را انتخاب کنید. با اینکار پاورقی‌های تمام صفحات یکجا نمایش داده می‌شوند. همه آن‌ها را انتخاب کنید و اندازه فونت مدنظرتان را اعمال کنید.
      موفق باشید.
  74. سلام
    من هرکار میکنم از وسط پاورقی رو تایپ میکنه، تمام تنظیمات راست چین رو هم انجام دادم
    چیکار باید انجام بدم ک کاملا از راست تایپ کنه
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      در تمام فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  75. سلام
    ممنون از راهنمایی شد...متاسفانه shownote خاموشه! چطوری روشنش بایدکرد؟
    • پاسخ:

      سلام
      مطمئن هستید در متن پاورقی دارید؟
  76. معصومه رنجبر

    سلام خیلی ممنون از قسمت آموزش ورد
    اگر به روزرسانی شود خیلی ممنون میشوم
  77. سلام دوستان
    من از endnote خود Word استفاده کردم برای رفرنس دهی
    حالا شماره رفرنسها داخل متن فارسی ان در حالی که مراجع من انگلیسی ان
    چطور میتونم اعداد فارسی endnote داخل متن رو انگلیسی کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      اعداد endnote داخل متن، مشابه اعداد footnote داخل متن است. اگر متن فارسی و راست چین باشد اعداد اندنوت فارسی نمایش داده می شوند و اگر انگیسی و چپ چین باشند اعداد اندنوت انگلیسی نمایش داده می شوند.
      موفق باشید.
  78. سلام.اگر امکان داره بگید فوت نوت چطوری انگلیسی میشه.(هم خودش و هم شمارش).
    کلماتی که باید در پاورقی بنویسم انگلیسی هستند ولی حتی با تغییر زبان هم پاورقی ها انگلیسی نمیشن
    • پاسخ:

      سلام
      با راست چین یا چپ چین کردن اعداد پاورقی در پایین متن می‌توانید اعداد را فارسی یا انگلیسی کنید. اگر فارسی نمی شود شاید به این دلیل است که تنظیمات ورد شما باید تغییر کند. به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  79. با سلام
    ببخشید یه مشکل خاصی برام پیش اومده . من وقتی می خوام پانویس را برای یک واژ ه اجرا کنم و خودش به طور خودکار بین خط بالایی در متن (نه پانویس) که من می خوام پانویس بدم و خطی که واژه در ان واژه وجو د دارد یک فاصله ایجاد میکنه . ممنون ، فردا باید پایان نامه را تحویل بدم ، اگر خیلی زود جواب بدید ممنون می شوم
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه تا کنون با چنین مشکلی برنخوردم. در اینترنت هم چیزی پیدا نکردم. یک نمونه از فایلتان را برای من ارسال کنید تا بررسی کنم.
  80. سلام
    من یک end note ایجاد کردم و یک صفحه بعد از آن درست شده وخالی و هر کاری میکنم پاک بشه، نمیشه، چی کار کنم
    • پاسخ:

      سلام
      اگر کل متن را بدون آن یک صفحه در فایل جدید کپی کنید مشکل حل نمی‌شود؟
    • پاسخ:

      سلام
      در تمام نسخه های کامل ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳، تب رفرنس بصورت پیش فرض وجود دارد. ممکن است آفیس شما نسخه ابتدایی باشد. نسخه کامل را نصب کنید.
      موفق باشید.
  81. سلام علیکم
    ببخشید من صفحاتی رو پاورقی زده ام اما در برخی صفحات به مشکل برخوردم
    به این صورت که -به طور نامنظم- به جای یک مینویسه 11 یا به جای دو می نویسه 22 شاید هم چند تا رو درست بنویسه مثلا سه و شش رو درست بنویسه اما به جای چهار و هفت بنویسه 44 و77.(فکر نمی کنم روند منظمی داشته باشه)
    لفظاً راهنمایی کنید.
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه تاکنون به چنین مشکلی برنخوردم و راهی برای حل این مشکل پیدا نکردم.
  82. سوال کننده

    سلام تو رو خدا زودتر پاسخ دهید.
    فردا باید پایان نامه ام را به دانشگاه بدهم.
    در ورد 2010 در کجا میشود تنظیم کرد که مثلا پاروقی ها همه سایز ده شود. ولی متن تغییر نکند.
    هم در مورد فارسی هم انگلیسی هر دو را دارم.
    • پاسخ:

      سلام
      در مرحله ۳ آموزش بالا، بجای Footnote Separator، گزینه All footnotes را انتخاب کنید. با اینکار پاورقی‌های تمام صفحات یکجا نمایش داده می‌شوند. همه آن‌ها را انتخاب کنید و اندازه فونت مدنظرتان را اعمال کنید.
      موفق باشید.
  83. سلام.یه سوال در مورد endnote داشتم.
    من از endnote برای رفرنس دهی استفاده کردم ولی در قسمت رفرنس ها بالای صفحات یک خط ایجاد شده چطوری این خطو حذف کنم؟ممنون میشم زود جوابمو بدین
  84. با سلام
    بسیار سپاسگزارم که مطالب ورد را به این خوبی اموزش می دهید.
  85. نژاد موجنی

    سلام میخام همه ی پاورقی ها رو حذف کنم چه جوری میشه ؟؟
    ممنون میشم کمک کنین ؟
    n.mojeni@yahoo.com
    • پاسخ:

      سلام
      کلیدهای Ctrl + H رو بفشارید تا پنجره Find and Replace با تب فعال Replace باز شود. پس از کلیک روی دکمه More، در قسمت Special روی گزینه Footnote mark کلیک کنید تا کد “f^در قسمت Find what ظاهر شود. قسمت Replace with رو خالی بگذارید و روی دکمه Replace all کلیک کنید. تمام
      توضیحات همراه با عکس در این سایت ارائه شده است.
      موفق باشید.
  86. با سلام
    مشکلی برایم پیش آمده است: یک متن را با پاورقی هایش تنظیم کرده ام که در هر صفحه، پاورقی ها از شماره یک شروع می شوند ولی هنگام چاپ گرفتن یا پی دی اف کردن شماره پاورقی ها به صورت دنباله دار چاپ می شوند. لطفا راهنمایی بفرمایید. از ورد 2013 استفاده می کنم. در همه صفحات این اتفاق می افتد. متشکرم
    • پاسخ:

      سلام
      سوال شما در سایت مایکروسافت توسط کاربری مطرح شده است. ظاهرا این مشکل در برخی از فایل‌ها در آفیس ۲۰۱۳ بوجود می‌آید و راه حل اساسی برای حل مشکل وجود ندارد. دو راه پیشنهاد می‌شود:
      ۱- فایلتان را در کامپیوتر دیگر باز کنید یا از آفیس نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کنید.
      ۲- طبق توضیحات سایت مایکروسافت (نظر کاربر) ظاهرا این مشکل زمانیکه در صفحه اول فایل وردتان پاورقی داشته باشید بوجود می‌آید با حذف پاورقی از صفحه اول این مشکل حل می‌شود.
      موفق باشید.
  87. با سلام و احترام
    من word2013 کار میکنم وقتی پاورقی و میخوام اعمال کنم اعداد فقط بصورت فارسی داره.یعنی پاورقی کلمه انگلیسی هست ولی شماره پاورقی که باید انگلیسی باشه ،فارسی میشه.چکار کنم.
    خیلی ضزوریه لطفا زودتر جوابمو بدید
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل‌های ورد این مشکل وجود دارد؟ حتی یک فایل جدید؟
  88. سلام ممنون راه حل عالی بود میشه فهرست مطالب را اتوماتیک زد
    • پاسخ:

      سلام
      بله می‌شود به این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  89. نیما برون

    تو ورد2013 استفاده کردم شد. عالی بود خیلی کمک بزرگی به من بود.
  90. عالی بود. عالی................... . خدا خیر دنیا و آخرت را نصبیت کند ان شااله.
  91. امیر اسدی

    سلام بعد از ایجاد فوت نت فاصله بین آخرین سظر و فوت نت خیلی زیاده.خط foot seperato رو هم پایین تر آوردم ولی درست نشد.چه کار کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      چرا پایینتر آوردید؟ خط جداکننده باید در خط اول باشد. اگر درست نشد به این نظر مراجعه کنید شاید مشکلاتان حل شود.
      موفق باشید.
  92. سلام ممنون از آموزشتون خیلی دنبال طریقه حذف خط پاورقی گشتم خوب بالاخره اینجا پیداش کردم
  93. بله ولی سوال بنده اینه که این منو بازشونده که میگین اگر نباشه از کجا ظاهر میشه؟
    • پاسخ:

      تا جایی اطلاع دارم مسیر ظاهر شدن آن همین مسیری است که در مطلب بالا گفته شده. از مسیر دیگری اطلاع ندارم.
      مطمئن هستید مراحل را درست انجام داده‌اید؟ شاید در حالت Draft نیستید و روی گزینه Show note کلیک می‌کنید که در این حالت چیزی نشان نمی‌دهد. حتما باید درحالت Draft باشید.
  94. ورد من 2013 هست و این منوی بازشونده که شما میگی رو نداره ! از کجا ظاهر میشه؟ً!
    • پاسخ:

      سلام
      روش گفته شده برای ورد ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ یکی است.
    • پاسخ:

      اگر مشکلتان با Em dash (کلیدهای - Alt+ctrl+num) حل نشد، به نظر می‌رسد که باید ورد را ریست کنید برای انجام اینکار به این مطلب مراجعه کنید.
    • پاسخ:

      منظور کلید منهای (-) سمت راست صفحه کلید هست (تصویر)
      در ضمن بجای Insert footnote اگر Insert endnote را بزنید اندنوت هم خط ندارد؟
  95. اصلا جا به جا نکردم که
    میخوام تو یه سند جدید پاورقی بندازم
    خطش نمیافته فقط شماره میافته
    • پاسخ:

      یعنی هر فایل جدیدی که باز می‌کنید خط پاورقی ندارد یا فقط همین یک فایل اینطور هست؟ اگر فقط همین یک فایل اینطور هست، یک فایل جدید باز کنید و مطابق با توضیحات بالا، در فایل جدید در مرحله ۳ خط پاورقی را کپی بگیرید و در فایل اصلی پیست کنید.
      اگر همه فایل‌های ورد اینگونه هستند باید خودتان بصورت دستی یک خط ایجاد کنید. برای اینکار در محل خط پاورقی کلیدهای - Alt+ctrl+num را فشار دهید تا کاراکتر Em Dash درج شود.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر می‌خواهید نوشته پاورقی هم سمت راست باشد در مرحله ۳ از منوی باز شونده All Footnotes را انتخاب کنید و پس از انتخاب تمام پاورقی‌ها، کلیدهای کنترل و شیفت راست یا Ctrl+R را فشار دهید.
      موفق باشید.
  96. سلام
    الان پاورقی درست شد ولی خطش نمیافته فقط یه شماره میافته
    اینو چجوری درستش کنم
    • پاسخ:

      سلام
      یعنی پس از جابجا کردن خط نشان داده نمی‌شود؟ شاید آنرا پاک کرده باشید.
  97. با سلام
    من تو ورد یه فوتر ایجاد کردم و میخوام پاورقی تو اخر اولین صفحه اش بنویسم
    اما پاورقی میاد وسط مطالب میافته
    میشه بگین چجوری درستش کنم
    مرسی از سایت خوبتون
    • پاسخ:

      سلام

      احتمالا در تنظیمات پیشرفته پاورقی (کلیک روی فلش قسمت Footnote and Endnote عکس) مکان پاورقی (Location) رویBelow text  تنظیم شده است آنرا روی حالت Bottom of Page  قرار دهید.

      موفق باشید.

  98. با سلام
    من یه مقاله ای تو ورد دارم
    میخوام متن چکیده اش داخلی باشه
    و بخش مقدمه اش بیرونی باشه
    منظورم فاصله متن هاش ا زسمت راست و چپ صفحه هستش
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید از بین انواع Section Break از نوع Continuous استفاده کنید تا بتوانید حاشیه متفاوت برای هر بخش ایجاد کنید.
      موفق باشید.
  99. بسیار عاااااااااااااالی بود مشکلی در پاورقی داشتم با راهنمایی شما به راحتی حل شد. خداوند حفظتان کند
    • پاسخ:

      سلام
      بله. مراحل را مطابق توضیحات فوق طی کنید. در مرحله ۴ خط پاورقی را انتخاب و کلید delete را فشار دهید.
      موفق باشید.
  100. می خواهم کنار نوشتم یه شماره بگذارم که با یه کلیک به پاورقی مورد نظر یا برای توضیح بیشتر به صفحه ی مورد نظر برود زود جواب منو بدهید خواهش متشکرم
    • پاسخ:

      سلام
      به این سایت یا این سایت مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  101. سلام.من همه نکات رو راجب چپ چین کردن پاورقی انجام دادم ولی بعد از زدن page layot همه چیز به حالت اول برمیگرده
    • پاسخ:

      سلام
      تاکنون به چنین موردی برخورد نکردم. شاید مشکل از فایل یا نرم‌افزار ورد شما باشد. برای اطمینان یک فایل دیگر را بررسی کنید یا تغییرات را در کامپیوتر دیگر اعمال کنید.
      موفق باشید.
  102. دوست عزیز واقعاً دستت درد نکنه ، در خصوص خط فونت نت بسیار متشکرم - بسیار من را خوشحال کردی - امیدوارم همواره سلامت باشی.
  103. با عرض سلام و خسته نباشید. من یه سوال دارم که نمیدونم مربوط به این بخش میشه یا نه..
    من طبق دستورالعمل دانشگاه باید پایان نامه ام رو با فونت lotus بنویسم (b lotus یا Lotus 2 نباید باشه) اما وقتی فونت رو به lotus تغییر میدم، ی رو جدا نشون میده. مثلا کلمه ی "پیوست" رو "پی وست" مینویسه... شما راه حلی برای این مشکل دارین؟ ممنون از کمکتون
    • پاسخ:

      سلام
      یه این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  104. خیلی ممنونم ازتون. الان نیم خط به خط کامل تبدیل شد اما فاصله بین خطوط پاورقی با پانویس ها هم تو همه صفحات بیشتر شد. این مشکل رو چه طوری میتونم حل کنم؟
    • پاسخ:

      بررسی کنید احتمالا هنگام پیست کردن خط کامل، پس از خط یک فاصله (اینتر) وجود دارد آنرا پاک کنید.
  105. سلام وقتتون بخیر. من هرکاری میکنم نمیتونم نیم خط پاورقی رو به خط کامل تبدیل کنم. خودشم باید فارسی بنویسم. از Word 2010 هم استفاده میکنم. ممنون میشم کمکم کنین.
    • پاسخ:

      سلام
      در مرحله ۳ از آموزش بالا گزینه Footnote Continuation Separator را انتخاب کنید. با ظاهر شدن خط جداکننده کامل از آن کپی بگیرید و سپس گزینه Footnote Separator‌ را انتخاب کنید و نیم خط را پاک کنید و خط کپی گرفته را بجای نیم خط پیست کنید. در پایان به تب View رفته و در قسمت Document view حالت نمایش را از Draft به Print layot تغییر دهید. موفق باشید.
  106. می دونم متداول نیست اما اجباره که فرمت پایان نامه این طور باشه.
    من تو اون مدتی که منتظر جوابتون بودم
    option>advanced>show document content>numeral>hindi
    رو زدم درست شد.
    • پاسخ:

      سلام
      بله قصد داشتم این روش را به شما بگویم (اینجا) ولی این روش یک مشکل دارد و آن این است که تمام اعداد درون متن را فارسی می‌کند.
      موفق باشید.
  107. سلام. من می خوام علاوه بر این که شماره عدد پاورقی سمت چپ باشه فارسی هم باشه. چی کار کنم؟
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      شماره پاورقی به طور اتوماتیک وقتی سمت راست قرار می‌گیرد فارسی و وقتی سمت چپ قرار می‌گیرد انگلیسی می‌شود. شما می‌خواهید هم سمت چپ باشد و هم فارسی؟ این طور نوشتن متداول نیست.
  108. سید خلیل سخی

    با سلام
    از معلومات آموزندۀ تا جهانی سپاس، چند روز بود که این خط پاورقی را نمیتونستم از چپ به راست منتقل کنم، و با اطلاعات شما به راحتی توانستم این مشکل را حل کنم، باز هم ممنون به امید موفقیت بیشتر تان.
  109. سلام من چنتا سوال دارم اول اینکه اعداد پاورقی فارسی نمیتونم بکنم دومم اینکه چطوری میشه ی جدول دلخواه در ایکسل یا ورد ترسیم کرد خواهشا جوابایی که همه میدن ندین 2روزه با همون روشا کار میکنم نمیشه داخل جدول جدول کشیده منم میکشم ولی اون طرحی ک مورد نظر واسم دادن در نمیاد تورو خدا کمکم کن
    • پاسخ:

      سلام
      جواب سوال اول) با راست چین یا چپ چین کردن اعداد پاورقی در پایین متن می‌توانید اعداد را فارسی یا انگلیسی کنید. اگر فارسی نمی شود شاید به این دلیل است که تنظیمات ورد شما باید تغییر کند. به این مطلب مراجعه کنید.
      جواب سوال دوم) طرحی که مورد نظر شماست را من اطلاعی ندارم! با جزئیات سوالتان را مطرح کنید.
  110. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم فاصله پاورقی تا شماره صفحه 1.5 باشه چطوری باید تنظیمش کنم
    • پاسخ:

      سلام
      در ورد مکانی وجود ندارد تا بتوان فاصله پاورقی از شماره صفحه را تنظیم کرد. شما باید حاشیه پائین صفحه را که تنظیم کردید مثلا ۳ سانتی متر. برای اینکه فاصله پاورقی از شماره صفحه ۱.۵ باشد فاصله شماره صفحه (Footer) از پائین صفحه را ۱ تنظیم کنید. چون ۰.۵ سانتی متر ضخامت پاورقی            
      1=3-1.5-0.5
      موفق باشید.
  111. سلام اگر هم پاورقی فارسی داشته باشیم هم انگلیسی خط رو نمیشه متناسب با پاورقی جا به جا کرد که !!!!! کمک کنید مرسی
    • پاسخ:

      سلام
      اگر دقت کنید در انتهای مطلب اشاره شده است:

      برای ایجاد خط پاورقی در دو جهت راست و چپ در صفحات مختلف یک فایل Word به این مطلب مراجعه کنید.

  112. یه سؤال هم ازت دارم: موقع نوشتن در ورد خطوط قرمز موجداری زیر کلمات ظاهر میشه که البته موقع پرینت گرفتن ظاهر نمیشه. چطور میشه اونا رو حذف کرد؟
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب یا این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  113. دمت گرم، من هم با این راهنمائیت مثل خیلیا از کلافگی در اومدم. واقعا ممنونم ازت
  114. خدا خیرت بده بقرآن هرچی میخوای بهت بده داشتم دیونه میشدم دستت درد نکنه.
  115. سلام خیلی مممنونمم واقعا خیلی استفاده کردم خدا خیرتون بده ممنونمم
  116. مرسی از راهنماییت. برات آرزوی موفقیت دارم، همیشه سربلند وپیروز باشی.
  117. با سلام
    مشکلی برایم پیش آمده است: یک متن را با پاورقی هایش تنظیم کرده ام که در هر صفحه، پاورقی ها از شماره یک شروع می شوند ولی هنگام چاپ گرفتن یا پی دی اف کردن شماره پاورقی ها به صورت دنباله دار چاپ می شوند. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      از چه نسخه‌ای از آفیس استفاده می‌کنید؟
      با تمام پرینترهای پی دی اف همین مشکل را دارید؟ با پرینت پی دی اف خود ورد چطور؟
      فونت پاورقی رو تغییر دهید ببینید هنوز مشکل وجود دارد؟
      اگر درست نشد چند صفحه از فایلتان را برای من ارسال کنید.
  118. راهنماییتون واقعا عالیه ،فقط یه سوال یه متنو نوشتم ولی همه ی کلمات پاورقی تو اون صفحه جا نمیشه یعنی کلمه پاورقیش میفته صفحه بعد چیکار باید بکنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      اگر ممکن است فایل‌تان را برای من ارسال کنید.
  119. اول تشکر میکنم از مطالب مفیدتون. مشکل من اینه: پاورقی که گذاشتم،قسمتی از مطلب صفحه به صفحه بعد منتقل شده اونم در حد 5،6 خط !! یعنی بین متن اصلی صفحه و خط پاورقی کلی فاصله ایجاد شده. چه جوری میتونم این فاصله رو کم کنم؟ میخوام متن اصلی صفحاتی که پاورقی دارند هم مثل بقیه صفحه ها از پایین صفحه 3 سانت فاصله داشته باشن نه اینجوری و انقدر زیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که قبل از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات بالا بررسی کنید که قبل از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد.
      موفق باشید. 
  120. سلام واقعا ممنون من هشت ساله که تایپستم ولی این واقعا برام یه معظل بود که از هر کسی سوال می کردم نمی دونست واقعا ممنو دستتون درد نکنه
  121. سلام من یه مشکل دارم برای جابه جایی خط پاورقی
    گزینه show note قسمت References من فعال نیست باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      مطمئن هستید که در متن Footnote یا Endnote دارید. تا وقتی که Footnote یا Endnote در متن وجود نداشته شد این گزینه غیرفعال است.
  122. وقتی پاورقی را می نویسم بعد از پر شدن صفحه پا ورقی به صفحه بعدی منتقل میشه چیکار کنم در صفحه خودش بمانه ، انگاری صفحه دیگه جایی برای پاورقی نداره، مراحلی که در بالا گفتید رو انجام دادم اما نشد. لطفا کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      مطلب فوق در مورد جابجایی خط پاورقی است نه جابجا کردن پاورقی. صفحات فایلتان که در آن این مشکل وجود دارد را برای من ارسال کنید.
  123. سلام . الان ساعت 2:03 دیقه شبه/ فردا باید تحویل بدم کارمو
    ایول کارمو راه انداختین
    دس به خاکستر بزنی طلا شه خخخخخخخخخ
    خدافذ
  124. عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود
  125. سلام.چرا وقتی صفحه دوم میرم و Alt+ctrl+F میگیرم که پاورقی صفحه دوم رو بنویسم ، اعداد از ادامه صفحه قبل ثبت میشه؟ یعنی دوباره از 1 نمیاد؟
    حتی وقتی تو متن میام تغییر عدد بدم کلأ پاورقیم پاک میشه؟
    • پاسخ:

      سلام
      شما باید در تنظیمات پاورقی از گزینه Restart each section استفاده کنید. لینک راهنما
      موفق باشید.
  126. سلام . من پاور 2010 دارم ولی ین گزینه رفرنس رو نداره اصلا هرچی میگردم نمیدونم چجوری میشه پاورقی اضافه کرد
    • پاسخ:

      سلام
      این آموزش برای ورد هست و برای پاورپوینت نیست، اگر منظورتان از پاور همان پاورپوینت هست.
  127. سید محمد کاظم

    سلام دوست عزیز
    مطالب شما بسیار خوب و عالی و راه گشا بود
    موفق باشید
  128. کارتون حرف نداره. امیدوارم همیشه در تمام امور زندگیتان موفق باشید.
  129. سلام در مورد پاورقی من گزینه context رو انتخاب کردم که پاورقی ها انگلیسی شه اعداد تو متن فارسی شد اما عدد پاورقی تو خود متن هم انگلیسی شد راهی نداره عدد متن پاورقی فارسی بمونه اون عدد پایین انگلیسی؟
    • پاسخ:

      سلام
      اعداد پایین متن پاورقی با راست چین کردن فارسی می‌شوند و با چپ چین کردن انگلیسی می‌شوند.
      موفق باشید.
  130. سلام خیلی عالی بود ممنون از راهنمایی شما در انتقال خط پاوری به چپ و راست صفحه
  131. سلام
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور میتونم خط کامل پاورقی رو به نیم خط تغییر بدم. از روشی که بالا گفتید اسفاده کردم، نشد.

    باتشکر
    • پاسخ:

      سلام
      مطابق توضیحات بالا، برسی کنید که پس از کلیک روی گزینه Show notes در قسمت پایین بجای Footnote Separator گزینه Footnote Continuation Separator انتخاب نشده باشد.
      موفق باشید

  132. بسیار عالی بود.مختصر و مفید مدت ها بود به دنبال تغییر این خط بودم.
  133. مینا خانومم

    آقا زکاتت علمتوون حتما قبول درگاه حق بشه انشالله .:-)
  134. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
    خیلی ممنون
    واقعا کارمو راه انداخت این ترفند
    • پاسخ:

      سلام
      از منوی Home با استفاده از علامت چپ چین و راست چین یا با فشردن همزمان کلیدهای کنترل و شیفت راست و چپ به راحتی می‌توانید، پاورقی را جابجا کنید.
      موفق باشید.

  135. دمتووووووووووووووووووون گرم.مرسی کلی کمک کردید. از صبح تا حالا کلافه شدم بابت این پاورقی و شماره صفحات متفاوت. هر دو با کمک شماحل شد. بازم مرسی و سپاسگذارم
  136. سلام
    بسار ممنون خدا اجرت بده
    سپاسگزارم
    اگر بخواهم فقط در یک صفحه خط پاورقی تغییر کنه چه کنم؟

    لطفا توی وبلاگم نظر بذار ولینک جوابتو درج کن
    خدا خیرت بده
  137. سلام واقعا براتون آرزو میکنم که همواره خیر و برکت الهی در زنذگیتون جاری بشه....
    سپاسگزارم
  138. دستتون درد نکنه، از نشر دانشی که در اختیار ما گذاشتید، بی نهایت سپاسگزارم.
  139. سلام
    خسته نباشید خیلی ممنون از راهنمایی های بسیار ارزنده شما
  140. با سلام و تشکر از شما

    مشکل من در تغییر سایز برگ میباشد
    بدین شکل که فقط میخواهم سایز یک صفحه فقط تغیر کند چون با تغییر سایز یک صفحه صفحات بعدی هم تغییر میکنند

    با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      با استفاده از Page breaks علاوه بر ایجاد شماره صفحه متفاوت در قسمت های مختلف یک فایل ورد، می توانید اندازه صفحه های متفاوتی نیز داشته باشید.
      موفق باشید.
  141. واقعا word با این همه ادعا چطور چنین نقصی داره؟ حالا راست به چپ بودن به کنار، شاید یکی خواست خط رو حذف کنه یا تغییر بده، باید اینقدر سخت و مخفی باشه؟!
  142. اگر متن فارسی تایپ شود، وقتی insert footnote را بزنیم، عدد هم در متن و هم در پاورقی فارسی می آید؛ ولی وقتی بخواهیم توضیحمان انگلیسی باشد، قاعدتا عدد فارسی چپ چین شده به درد نمی خورد. من در این شرایط نتوانستم عدد پاورقی را انگلیسی کنم. راهنمایی بفرمایید.
    (ورد 2013)
    • پاسخ:

      سلام
      شاید تنظیمات ورد کامپیوتر شما در بخش Numeral روی گزینه Hindi تنظیم شده باشد که موجب می‌شود تمام اعداد، فارسی نشان داده می شوند.باید گزینه Context را انتخاب کنید تا اعدادی را که به فارسی تایپ می‌کنید فارسی و اعدادی را که به انگیسی تایپ می‌کنید انگلیسی نمایش داده شوند لینک.
      موفق باشید.

  143. عالی بود مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  144. خیلی خیلی ممنون ایشالا خدا بهترینها رو به راه زندگی شما بزاره
  145. عاااااااااااااااااللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    خدا خیریت بده
  146. سلام
    من مراحل جابجایی خط پاورقی را انجام دادم حال سایز چهار طرف صفحه را عوض کردم ولی خط پاورقی بر اساس سایز قبلی مانده و تغییر نکرده چطوری می توانم آن را درست کنم ممنون می شوم. راهنماییم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      متوجه منظورتان نشدم که گفته اید بر اساس سایز قبلی مانده و تغییر نکرده. چه چیزی تغییر نکرده؟ اندازه اش؟ فاصله از راست؟ فاصله از پائین؟
  147. با سلام ، وقتی پاورقی را می نویسم بعد از پر شدن صفحه پا ورقی به صفحه بعدی منتقل میشه چیکار کنم در صفحه خودش بمانه ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      مراحل زیر را طی کنید شاید مشکلتان حل شود:
      در محیط ورد کلیدهای Ctrl+Shift+S را همزمان فشار دهید تا کادر Apply Styles باز شود. در قسمت Style name عبارت Footnote Text را تایپ کنید و سپس روی دکمه Modify کلیک کنید. در پنجره باز شده Modify Style در گوشه سمت چپ و پائین، روی Format کلیک کنید و سپس روی گزینه Paragraph کلیک کنید تا پنجره Paragraph باز شود در این پنجره در تب Line and Page Breaks گزینه Keep lines together را تیک بزنید و Ok کنید تمام.
      اگر مشکلتان حل نشد فایلتان را برای من ارسال کنید.
      موفق باشید.
  148. سلام. من می خواهم فقط در یکی از صفحات ورد خط پاورقی جابجا بشه ولی وقتی این تنظیمات را انجام می دهم حخط پاورقی همه صفحات جابجا می شه. باید چه کار کنم ؟ممنون می شم اگر کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  149. سلام
    من پاورقی ها را در ورد 2010 نوشته ام اما نمی دانم چه شد که یکان و دهگان اعداد پاورقی در متن (نه در خود پاورقی) از هم جدا شده اند و دهگان سر جای خود مانده ولی یکان روی کلمه قبلی پریده است.
    هرچه تلاش کردم بیفایده بود .
    اگر مرا راهنمایی کنید بسیار متشکر میشوم
    • پاسخ:

      سلام
      مورد شما خاص است. آن‌ها را پاک کنید و دوباره انجام دهید شاید مشکلتان حل شود. اگر نشد فایلتان را برای من ارسال کنید.
      موفق باشید.
  150. سلام
    من لب تاپ جدید گرفتم ورد 2007 دارم اولا عدد رو همیشه انگلیسی می نویسه ثانیا اندیس پاورقی ها رو در یه لب دیگه تنظیم کردم اما اینجا بالای خط نشون میده. چطور این دو مشکل رو برطرف کنم؟ ممنون.
    • پاسخ:

      سلام
      برای حل مشکل اول به این لینک مراجعه کنید.
      متوجه مشکل دوم نشدم. لطفا کامل تر توضیح دهید.
      موفق باشید.
  151. سلام. تو این ترفند شماره پاورقی جابجا نمیشه . یعنی به همون صورت که سمت راست بود میاد سمت چپ .چکار باید کنم ؟
  152. مرسی
    راه حلشو پیدا کردم شاید ی روز به درد شما هم بخوره. باید فهرستو انتخاب کرد بعدش از سربرگ home مثلث کوچیک که مربوط به فونت میشه را انتخاب میکنیم که پنجره فونت باز میشه که دو تا سربرگ داره،سربرگ font انتخاب میکنیم و تو قسمت effect دو گزینه all cap , small cape را غیر فعال میکنیم.
    پیروز باشید
  153. مرسی
    با بردن چند خط آخر متن به صفحه بعد مشکلم حل شد فکر میکنم زمانی که تعداد پاورقی تو یک صفحه زیاد بشه این اتفاق میفته.
    ی سوال دیگه وقتی فهرست اتوماتیک درست میکنم نوشته های لاتینم تو فهرست کپتال میشن و اگه پاک کنم و دوباره بنویسم بازم کپتال میمونن
    • پاسخ:

      سلام
      این مشکل شما هم خاص است. متاسفانه راه حلی برای این مشکل ندارم.

  154. سلام
    مشکلی که تو پاورقی دارم اینکه تو چند خط آخر متن شماره ی پاورقی که بالای کلمه قرار میگیره از یک شروع میشه (مثلا یک کلمه شماره 18 گرفته و کلمه بعد شماره 1 ) و کلمه ی مربوط به اون که باید تو همون صفحه تو پاورقی باشه میره تو پاورقی صفحه ی بعد و اونجا هم شماره 1 میگیره. تو قسمت تنظیمات هم reastart each page تنظیم شده.فوری فوری فوری
    • پاسخ:

      سلام
      مشکل شما یک راه حل مشخصی ندارد. اگر با جابجاکردن خطوط حل نشد فایلتان را برای من ارسال کنید.
      موفق باشید.
  155. سلام . با این روشی که گفتید تمام خطوط جدا کننده به چپ یا راست منتقل میشوند . اگر در پایان نامه هم زیرنویس فارسی و هم امنگلیسی باشه. چطور برای فارسی ها در سمت راست و برای پاورقی های انگلیسی در سمت چپ تنظیم تنظیم کنیم. خواهشا جواب بدید ممنونم
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  156. فقط یه اشکال سایتتون داره
    یا شایدم من پیداش نکردم
    گزینه ی جستجو رو نداره که بتونیم بین آموزشها سرچ کنیم و از تکرار سوال از شما پرهیز بشه
    • پاسخ:

      سلام
      بله متاسفانه فعلا چنین امکانی وجود ندارد.
  157. فقط یه اشکال سایتتون داره
    یا شایدم من پیداش نکردم
    گزینه ی جستجو رو نداره که بتونیم بین آموزشها سرچ کنیم و از تکرار سوال از شما پرهیز بشه
    • پاسخ:

      سلام
      بله متاسفانه این امکان در حال حاضر فراهم نیست.
  158. با سلام ببخشید گزینه show notes برای من غیر فعال است.. چرا این مشکل به وجود آمده است؟
    • پاسخ:

      سلام
      تا وقتی که Footnote یا Endnote در متن وجود نداشته شد این گزینه غیرفعال است.
  159. سلام.با تشکر از زحمات شما پیشنهادی دارم اگه بشه منوهای آفیس را پشت سر هم توضیح بدهید واقعا"ممنون میشم
    • پاسخ:

      متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی فراهم نیست. شاید در آینده بتوانم اینکار را انجام دهم.
      موفق باشید.
  160. با سلام و با تشکر از زحمات جنابعالی در این وبسایت؛
    بنده پایان نامه خود را تایپ کرده ام اما اکنون نیاز است که شماره تمامی پاورقی ها را انگلیسی کنم آیا روشی هست که همه شماره ها را از فارسی به انگلیسی تغییر دهم؟
    سوال دوم اینکه در برخی قسمتها خط جداکننده پاورقی خط کامل است و در بقیه قسمتها نیم خط است چگونه خط کامل را به نیم خط تبدیل کنم؟
    با تشکر فراوان
    • پاسخ:

      سلام
      مراحل گفته در مطلب فوق را انجام دهید و پس از اینکه از قسمت Footnotes بر روی Show Notes کلیک کردید در پایین صفحه، از منوی باز شونده گزینه All Footnotes را انتخاب کنید. کل پاورقی‌های متن در اینجا نمایش داده می‌شود. حال همه آن‌ها را انتخاب و سپس چپ چین کنید تا انگلیسی شوند.
      در مورد خط جداکننده هم ممکن است به علت طولانی بودن پاورقی، بصورت کامل درآمده. با انتخاب گزینه Footnote Separator از خط کپی بگیرید و پس از انتخاب گزینه
      Footnote continuation Separator خط کپی گرفته را جایگزین خط کامل کنید.
      موفق باشید.

  161. از شما بسیار ممنونم، خیلی مفید بود
    لطفاً با دلگرمی به کارتون ادامه بدید که دعای خیر ما پشت سر شماست.
    موفق باشید
  162. سلام.طلفا زود جوابم رو بدید چون خیلی ضروری هست.چطور میتونم اعداد پاورقی رو فارسی کنم چه داخل متن چه در پاورقی
    • پاسخ:

      سلام
      اعداد پاورقی (درون متن و پائین صفحه) بسته به راست چین یا چپ چین بودن بطور اتوماتیک فارسی یا انگلیسی می‌شوند.
      موفق باشید.
  163. احمد بخشنده

    دستت درد نکنه
    دمت گرم
    از خیلی افراد این موضوع رو پرسیده یودم اما هیچ کس نمی دونست
    بازم تشکر
  164. سلام، اگر در کتابی هم پاورقی فارسی و هم انگلیسی وجود داشته باشد، چگونه می توان خطِ footnote separator را با توجه به انگلیسی یا فارسی بودن اولین پاورقی هر صفحه چپ چین یا راست چین کرد؟
    آیا word 2007 می تواند این کار را به صورت خودکار انجام دهد، مانند آنچه که برنامه زرنگار انجام می داد؟
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  165. سلام. ضمن تشکر از توضیحات مختصر و مفید شما؛ آیا امکان چند ستونه کردن پاورقی در یک صفحه وجود دارد؟
  166. سلام مشکل من اینه که قبلا پاورقی انداختم اما خطش چپ افتاده الان چطور میتونم بیارمش راست؟لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      برای انتقال خط جدا کننده، با نگه داشتن همزمان کلید Ctrl+R یا Ctrl+L یا Ctrl+E به ترتیب خط را به سمت راست، چپ یا وسط منتقل کنید.

      موفق باشید.
  167. با تشکر مشکلی که در پاورقی دارم با تغییر قلم در پاورقی قلم دلخواه عوض نمی شود و به صورت پیش فرض فونت قلم می آید در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    • پاسخ:

      سلام
      ممنون
      اگر پاورقی به صورت چپ چین باشد (زبان عدد پاورقی انگلیسی باشد) امکان انتخاب فونت های انگلیسی وجود دارد. برای اینکه فونت فارسی برای عدد پاورقی انتخاب کنید باید پاورقی راست چین باشد ( shift + ctrl سمت راست را همزمان فشار دهید).
  168. با تشکر فراوان
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید چطور می توان عدد پاورقی که پایین درج میشه را میتوان به انگلیسی نوشت و عدد بالایی شماره پاورقی را به فارسی؟


    • پاسخ:

      سلام
      زبان عدد پاورقی در پائین صفحه به جهت چینش پاورقی و زبان عدد پاورقی درون متن به جهت چینش متن بستگی دارد. اگر راست چین باشند ( shift + ctrl سمت راست را همزمان فشار دهید) عدد فارسی و اگر چپ چین باشند ( shift + ctrl سمت چپ را همزمان فشار دهید) عدد انگلیسی نشان داده می شود.
  169. عبدالسلام

    با سلام و خداقوت به شما برادر ارجمند

    بسیار مفید، قابل اجرا و مختصر بود. واقعا متشکرم

  170. سلام. مشکلی که من با پاورقی دارم اینه که در متن همزمان هم پاورقی انگلیسی دارم و هم فارسی.چطور میتونم خط پاورقی رو برای هرکدوم جداگانه جابجا کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی