جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

غیرفعال کردن https گوگل در فایرفاکس برای نمایش سریع نتایج جستجو

فایرفاکس

اگر شما هم برای پیدا کردن مطالب و فایل های مورد نیازتان و هم چنین وبگردی های خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنید، حتما جدیدا سرعت بسیار کم این موتور جستجو باعث آزار شما شده است. علت این کندی سرعت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مهمترین آنها وجود عبارت https در ابتدای لینک‌های گوگل می‌باشد. https به تنهایی باعث کم شدن سرعت نمی‌شود و فقط یک پروتکل ایمن است برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی! با پروتکل https دیتاها به صورت رمز گذاری شده انتقال می‌یابند که همین باعث شده کار هکرها مشکلتر بشود و نتوانند به راحتی به اکانت و اطلاعات کاربران در گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نفوذ کنند.

اما متاسفانه در ایران با توجه به تنظیمات و یا گاهی اختلالاتی که بر روی پروتکل https قرار دارد باعث شده که سایت‌هایی که از این حالت استفاده می‌کنند خیلی دیر باز شود!! که در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای حل این مشکل راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره شده است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۱- روش موقتی

روش موقتی برای حل این مشکل ویرایش دستی آدرس گوگل است. به این صورت که S آخر https را حذف کنید و اینتر بزنید. خواهید دید که صفحه جستجوی گوگل با سرعت خیلی بالایی برایتان باز می‌شود. اگر در ابتدای آدرس گوگل https یا http را مشاهده نمی‌کنید برای نمایش آن‌ها به این مطلب مراجعه کنید.
نکته: برای اینکه بعد از حذف S، آدرس به صورت Http باز شود باید از حساب کاربری گوگل و Gmail خود خارج شده باشید! در غیر اینصورت تغییری حاصل نمی‌شود
اما با توجه به اینکه ویرایش آدرس به صورت دستی از نظر حرفه‌ای چندان جالب نیست و وقت گیر است، پیشنهاد ما استفاده از افزونه‌ی HttpToHttps می‌باشد. این افزونه برای مرورگر فایرفاکس طراحی شده است. همانطور که از اسم افزونه پیداست پروتکل‌های http را به حالت امن یعنی https تبدیل می‌کند. اما چیزی که ما نیاز داریم دقیقا برعکس این موضوع است. یعنی می‌خواهیم https را به http تبدیل کنیم، آن هم به صورت خودکار! که این افزونه حالت برعکس را نیز برایمان انجام می‌دهد. ابتدا از این لینک این افزونه را دانلود و سپس نصب کنید، پس از نصب گزینه 
در نوار پایین صفحه به صورت زیر ظاهر می‌شود.

اگر نوار افزونه‌ها در پایین صفحه مرورگر را مشاهده نمی‌کنید، در بالای مرورگر در یک فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه Add-on Bar را تیک دار کنید.


اگر استفاده از گزینه  در نوار پایین صفحه برای شما سخت است می‌توانید مکان آن‌را تغییر دهید. به این صورت که مشابه شکل بالا در بالای مرورگر در یک فضای خالی کلیک راست کنید و سپس روی گزینه Customize کلیک کنید. پس از باز شدن پنجره Customize Toolbar براحتی می‌توانید گزینه را با کلیک چپ موس جابجا کنید مثلا مشابه شکل زیر به کنار آدرس بار منتقل کنید.


همانطور که در تصویر می‌بینید زمانی که آیکن افزونه به صورت (+) است، این یعنی که https فعال است. و با کلیک بر روی آیکن علامت آن به (-) تغییر می‌کنید و به این معنی است که سایت‌ها را بدون https باز می‌کند. و همانطور که در بالا اشاره شد برای اینکه عملیات تبدیل آدرس به درستی انجام گیرد باید از حساب کاربری گوگل و Gmail خود خارج شده باشید.

منبع با تغییر: 1webgard.com
 


۲- روش دائمی

برای تغییر دائمی https به http در جستجوی گوگل باید تغییراتی را در تنظیمات موتور جستجوی گوگل در فایرفاکس اعمال نمائید. برای اینکار به محل نصب مرورگر فایرفاکس بروید در پوشه Searchplugins فایل google.xml را باید ویرایش کنید. برای ویرایش از نرم افزار Notepad استفاده کنید.


برای جلوگیری از هرگونه مشکلی ابتدا یک کپی (back up) از این فایل تهیه کنید.
در متن موجود در این فایل
https ها را با http جایگزین نمائید (5 عدد https) و در پایان فایل را با پسوند xml ذخیره کنید. اگر در ذخیره با مشکل یا خطایی مواجه شدید یک کپی از فایل google.xml را در دسکتاپ بریزید و سپس تغییرات را در فایل کپی شده اعمال کنید و در پایان آنرا با فایل درون پوشه Searchplugins جایگزین کنید.
همانطور که در بالا اشاره شد برای اینکه عملیات تبدیل آدرس به درستی انجام گیرد باید از حساب کاربری گوگل و Gmail خود خارج شده باشید.

منبع: superuser.com

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱۴)

  1. با سلام خدمت آقای مرادی
    لطف میکنید بگید چرا سایت هایی که https دارند تو گوگل کرومم بازنمیشن
    • پاسخ:

      سلام
      در سایت گوگل برای حل این مشکل روش های مختلفی مطرح شده است.
      موفق باشید.
  2. سلام آقای رضا عزیز
    خوبی دادش؟
    آقا واسه من فولدر Searchplugins یا فایل google.xml  موجود نیست ورژنش هم 44 است. راه حل چیه؟
    • پاسخ:

      سلام
      ممنون خوبم.
      ظاهرا در نسخه‌های جدید فایرفاکس این پوشه موجود نیست و دیگر این روش جوابگو نمی‌باشد.
  3. واقعا نظر آخر ، نظر آقا مهدی نجاتم داد
    اینستاگرامم چند روزی بود باز نمی شد
    فهمیدم خودم آخرین بار تاریخ سیستمو عوض کرده بودم
    بزارید خود سیستم ، تاریخ و ساعت رو آنلاین انتخاب کنه..
  4. سلام / همه ی کسانی که این مشکل رو دارند فقط باید تاریخ سیستمشونو به دقت تنظیم کنند . همین / منم قبلا این مشکل رو داشتم
  5. دادا من وقتی گوگل رو باز میکنم جای https یک قفل قرمز میاد و یک خط قرمز روش چیکار کنم قفله سبز بشه
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  6. با سلام ببخشید اون راهی که شما گفتید از سورس xml اس رو از اخر پروتکل حذف کنم حذف کردم از همشون تعدادشون سه تا بود نه پنج تا همه جا رو هم گشتم نبود که نبود حالا باید چیکار کنم هیچ تغییری بوجود نیومد
    • پاسخ:

      سلام
      آیا از حساب کاربری گوگل و Gmail خود خارج شده‌اید؟
      اگر باز هم مشکلتان پا برجا بود تنها راهی که به ذهنم می‌رسد استفاده از نوار آدرس فایرفاکس برای جستجو در گوگل می‌باشد به لینک زیر مراجعه کنید. http://tarfandha.blog.ir/post/25
      موفق باشید.
    • پاسخ:

      گزینه 2013 04 23 11 08 30 افزایش سرعت جستجوی گوگل با تبدیل خودکار Https به Http بطور پیش فرض در نوار پایین صفحه ظاهر می‌شود. اگر آنرا مشاهده نمی کنید ممکن است بخاطر فعال نبودن نمایش نوار افزونه‌ها در پایین صفحه مرورگر باشد، برای نمایش این نوار در بالای مرورگر در یک فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه Add-on Bar را تیک دار کنید.
      توضیحات تکمیلی در متن اشاره شده است.
  7. سلام آقا محمد رضای عزیز . واقعا دست گلت درد نکنه . نمیدونی چقدر با راهنماییت خوشحالم کردی. به مدت 1 ماه بود که هر چی سایت بود رو زیر و رو کردم ولی هیچ راهنمایی درستی دستگیرم نشد . تا اینکه خدا شما رو گذاشت جلو راهم . واقعا ممنون . فایر فاکس هم به راحتی درست شد . انشالله همیشه موفق و سلامت باشید .

  8. با عرض سلام و خسته نباشید فراوان . آقای مرادی عزیز مشکلی که برای بنده در فایر فاکس به وجود آمده در مورد از بین رفتن پسوند http و https در ابتدای نام سایتهاست است . مثلا وقتی تایپ میکنم google وسپس کنترل اینتر میزنم قانونا باید پسوند http://www.com به صورت اتوماتیک قبل و بعد از نام سایت تایپ شده به وجود آید اما در فایر فاکس بنده به این شکل پدیدار  میشود www.google.com که این مشکل باعث میشود اکثر سایتها در باز شدن به مشکل بر بخوره . البته قبلا توی tools یه تنظیم کوچیک انجام داده بودم برای ف ا ی ر ف ا ک س که الان یادم نمیاد کجا بوده و چیکار کردم . لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم تا این مشکل بر طرف بشه . با تشکر بسیار از سایت خوبتون .
    • پاسخ:

      روش حل این مشکل در متن (پاراگراف اول روش موقت) توضیح داده شده است متاسفانه به علت جابجایی از وبلاگ قدیمی به وبلاگ حاضر بعضی از لینک ها غیرفعال شده است که در متن فوق اصلاح گردید.
      ... اگر در ابتدای آدرس گوگل https یا http را مشاهده نمی کنید برای نمایش آن‌ها به این مطلب مراجعه کنید.
  9. سلام آقای مرادی
    با تشکر از راهنمایی خوبتان
    بعد ازا نجام کارهایی که گفتید گوگل را با ادرسی که وارد میکنم سریع باز میشود اما آن
    گوگل که در در نوار سرچ گوشه سمت چپ فایرفاکس هست معمولا باز نمیشود و یا کند هست
    چگونه باید آدرس آن گوگل داخل نوار سرچ را پیدا و تغییرش دهم
    • پاسخ:

      ممنون از لطفتان
      اگر منظورتان نوار سرچ گوشه سمت "راست" فایرفاکس هست، این تنظیمات پوشه Searchplugins و فایل google.xml در واقع برای همین نوار سرچ می باشد و پس از اعمال آن باید مشکلتان حل شود. اما اگر باز هم مشکلتان پا برجا بود تنها راهی که به ذهنم می رسد استفاده از نوار آدرس فایرفاکس برای جستجو در گوگل می باشد به لینک زیر مراجعه کنید. http://tarfandha.blog.ir/post/25
  10. با سلام و تشکر از آقای مرادی با وبلاگ واقعا مفیدشان
    در خصوص حذف s از https به روش دائمی، در پوشه فایفاکس و سپس Searchplugins فایل google.xml وجود ندارد. فایل google وجود دارد آن هم اصلا https ندارد. لطفا راهنمایی نمایید. با تشکر
    • پاسخ:

      ممنون از لطفتون
      فایل google، در واقع همان فایل مورد نظر google.xml است که پسوند آن xml می‌باشد (ویندوز شما پسوند را نمایش نمی‌دهد). اگر پس از کپی آدرس http://www.google.com (بدون https) درون آدرس بار و تائید آن برای نمایش سایت گوگل، به صورت اتوماتیک http به https تبدیل شد بنابراین حتما در تنظیمات فایرفاکس (درون فایل google.xml) عبارت https وجود دارد، اما اگر http به https تبدیل نشد پس نیازی به تغییر نیست و تنها کافیست از این به بعد بجای باز کردن https://www.google.com از http://www.google.com استفاده کنید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی