جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

درج جداکننده هزارگان در اکسل

اکسل ماکرونویسی

جداکننده هزارگان (,) یا جداکننده سه رقم سه رقم در واقع علامتی مشابه ویرگول برعکس می‌باشد که به منظور سهولت در خواندن اعداد بیشتر از سه رقم در قسمت صحیح بعد از هر سه رقم از سمت راست درج می‌شود. برای آشنایی با روش‌های درج این علامت در اکسل در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

روش اول) سریع‌ترین روش برای درج جداکننده هزارگان در اکسل این است که سلول یا سلول‌های مورد نظر را انتخاب کنید و سپس از منوی Home، قسمت Number روی دکمه Comma Style کلیک کنید.

البته در اکسل روش‌های دیگری نیز برای اینکار وجود دارد. کافیست پس از انتخاب سلول یا سلول‌های مورد نظر، به یکی از روش‌های زیر عمل نمود.

۱- روی آن راست کلیک نمایید و گزینه Format Cells را برگزینید.

۲- یا از منوی Home، قسمت Number روی دکمه گوشه پائین سمت راست کلیک کنید.

۳- یا کلیدهای ترکیبی Ctrl + 1 را فشار دهید (عدد ۱ کیپد).
پس از انجام اینکار کادر Format Cells باز می‌شود.

در تب Number از قسمت Category به روش‌های زیر نیز می‌توان می‌توان جداکننده هزارگان را درج کرد:

روش دوم) انتخاب گزینه Number:

  • Decimal places: تعداد ارقام بعد از ممیز را مشخص می‌کند.
  • Use 1000 separator (,): با انتخاب این گزینه، بعد از هر سه رقم از سمت راست یک «,» درج می‌شود.

روش سوم) انتخاب گزینه Accounting (حسابداری):

اگر به تصویر اول دقت کنید پس از کلیک روی دکمه Comma Style، فرمت عدد که در بالای دکمه نمایش داده می‌شود به طور خودکار به Accounting تغییر پیدا کرده است. در واقع یک روش درج جدا کننده هزارگان، انتخاب فرمت Accounting در پنجره Format Cells است، اما به غیر از این فرمت، از فرمت Currency نیز می‌توان استفاده کرد. با انتخاب گزینه Currency، عدد از حالت عدد معمولی به فرمت پول تبدیل می‌شود. که به صورت خودکار علامت جداکننده هزارگان با انتخاب این گزینه درج می‌شود. این حالت شامل موارد زیر می‌شود:

  • Decimal places: تعداد ارقام بعد از ممیز را مشخص می‌کند.
  • Symbol: جهت انتخاب واحد پول می‌باشد که اگر عدد پول نیست می‌توانید گزینه None‌را انتخاب کنید تا هیچ علامت واحد پولی قبل از عدد قرار نگیرد.

روش چهارم) انتخاب گزینه Custom:
با استفاده از فرمت کدهای سفارشی نیز می‌توان جداکننده هزارگان را درج کرد مانند کدهای زیر:
#,###
یا
#,##0
 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۳۷)

  1. ممنون از سایت خوبتون و اقای محسن نوری که این پیام را گذاشته بود
    واقعا یه هفته هست دیوانه شده بودم ک چرا اکسل من ، چهاررقم و بعد دو رقم و بعد با دو ممیز!! جدا میکنه نه سه رقم سه رقم عادی!!!
    تا اینکه این جواب را از ایشون و شما دیدم:
    محسن نوری
    ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۳
    سلام
    مشکل هزارگان تو نسخه‌ای از اکسل و ظاهرا با ویندوز 8 و 10 رو من داشتم و تو انجمن‌ها خیلی گشتم اما هیچ‌کدوم از راه حل ها جواب نداد. با این راه حل موضوع رو حل کردم
    توی کنترل پنل ویندوز برید و از قسمت Regional قسمت Number رو از فارسی به English (united state) تغییر بدید. مشکل حل میشه.
  2. من وقتی گزینه جدا کننده رو میزنمو همینطور وقتی که وارد پنجره فرمت سل میشم و نامبر انتخاب می‌کنم، گزینه جدا کننده سه تا رقم رو می‌زنم، همینطور وقتی که حالت انتخاب شده در گزینه کاستوم رو می‌زنم ،در هیچ کدوم اعداد جدا نمی‌شن و فقط دو تا ویرگول آخر اون اعداد میاد و اگه اعشار رو حذف کنم حتی عددم رو از به طور مثال هزار باشه رو له صورت 1,/.-نشون نیده
    • پاسخ:

      سلام
      این مشکل تازگی ایجاد شده؟ در مثالی که گفتید یعنی 1000 به عدد منفی تبدیل میشه؟
  3. سلام اکسل من دوتا دوتا از اول عدد جدا میکنه بعد سه تا میشه مشکلش چیه؟
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا 2 رقم اول مربوط به بخش اعشاری عدد است که با نقطه جدا شده است نه با ویرگول. مجددا بررسی کنید.
  4. روش راحت تر اینکه اعداد مورد نظر در اکسل کپی شده و از روش جدا کننده اکسل استفاده شود
  5. با سلام
    من به هر طریقی که ممکن بود اعداد رو سه رقم سه رقم جدا کنه انجام دادم ولی اعمال نمیشه.چه کار کنم
    • پاسخ:

      سلام
      اگر روش های گفته شده جوابگو نبود روش دیگری سراغ ندارم.
  6. سلام
    من وقتی جدا کننده سه رقم رو می زنم در آخر هر سل یک نقطه نمایش داده می شود مشکل چیست ؟ مثل . 1234560
    • پاسخ:

      سلام
      در همه روش ها این مشکل وجود دارد؟
  7. سلام
    خسته نباشید
    من یک سری اعداد رو که قبلا تو ورد داشتمشون میخوام کپی کنم تو اکسل . اما تو ورد اعدادی که نوشته بودم نقطه گذاشته بودم بینشون. یعنی مثلا 2.200.000 اینجوری .
    اما میخوام وقتی میاد تو اکسل نقطه وسطشون خودکار پاک بشه
    کاری میشه کرد یا باید از اول اعداد رو بنویسم تو اکسل ؟
    • پاسخ:

      سلام
      پس از کپی در اکسل، نقطه را باید حذف کنید. برای اینکار از ابزار Find and Replace استفاده کنید. در قسمت Find نقطه تایپ کنید و در قسمت Replace چیزی تایپ نکنید.
      موفق باشید.
  8. سلام میخوام این عدد رو به این شکل تو اکسل درست کنم تا تمام سلول هام به این شکل در بیان
    ۳۸۱۳۴۵۱۳۴۵
    ۳۸۱۳۴۵۱.۳۴۵
    • پاسخ:

      سلام
      یعنی فقط پس از سه رقم اول نقطه قرار گیرد؟
  9. سلام
    با همین روشی که شما میگین سیستمم فقط سه رقم اولو جدا میکنه چرا؟
    • پاسخ:

      سلام
      کدام روش؟
  10. باسلام
    می خوام در یک خانه از اکسل کد ملی را درج کنم هر وقت این خانه تعداد ارقام اش بیشتر از 10 تا یا کمتر از 10 تا باشد eroor رنگی دهد. چگونه انجام دهم ؟
    • پاسخ:

      سلام
      نباید اینطور باشد. در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟ در سیستم های دیگر چطور؟
  11. در یک ستون که اعداد ارقام متفاوت دارند می خوام اعشار بگذارم برای مثال یک عدد ١٢٣ که بشه ١.٢٣ و عدد بعدی ١٢٠٠ که بشه ١٢.٠٠ میشه راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر ملاک مشخصی ندارید نمی‌توان به صورت خودکار اینکار را انجام داد.
    • پاسخ:

      سلام
      لطفا سوالتان را مشخص تر مطرح کنید. متوجه منظور شما نمی شوم از اینکه تک تک نمیگیرد.
  12. با سلام
    میخام وقتی تابع MID اجرا میکنم اعداد از سمت راست بخونه.یعنی اولین عدد سمت راست به عنوان رقم اول، دومین عدد سمت راست به عنوان رقم دوم و ...
    ممنون میشم جواب بدید.
    • پاسخ:

      سلام
      از تابع Right استفاده کنید (راهنما).
      موفق باشید.
  13. باسلام میخواستم ببینم چه طوری میشه 13950201به صورت خودکار به1395/02/01تبدیل بشه
    این فرمول را ایرادمیگیره
    =LEFT(A1,4)&"/"&MID(A1,5,2)&"/"&RIGHT(A1,2)
    • پاسخ:

      از چه نسخه‌ای از اکسل استفاده می‌کنید؟ اگر بجای ویرگول از نقطه ویرگول (;) استفاده کنید چطور؟
  14. باسلام میخواستم ببینم چه طوری میشه 13950201به صورت خودکار به1395/02/01تبدیل بشه
    • پاسخ:

      سلام
      باید از ماکرو استفاده کنید یا بوسیله فرمول نویسی که در این مطلب توضیح داده شده اینکار را انجام دهید. مثلا اگر عدد شما در سلول A1 باشد از فرمول زیر استفاده کنید:

      =LEFT(A1,4)&"/"&MID(A1,5,2)&"/"&RIGHT(A1,2)

      موفق باشید.
  15. سلام
    مشکل هزارگان تو نسخه‌ای از اکسل و ظاهرا با ویندوز 8 و 10 رو من داشتم و تو انجمن‌ها خیلی گشتم اما هیچ‌کدوم از راه حل ها جواب نداد. با این راه حل موضوع رو حل کردم
    توی کنترل پنل ویندوز برید و از قسمت Regional قسمت Number رو از فارسی به English (united state) تغییر بدید. مشکل حل میشه.
  16. با سلام
    مدتیه که هنگام کارکردن با اعداد و برای جدا کردن هزارگان دچار مشکل شدم.در اکسل سیستمم امکان جدا شدن هزارگان وجود ندارد.همه راههای شما رو بارها و بارها امتحان کردم ولی عددم درست نمیشه.همه اعداد رو با سه رقم یا کمتر اعشار نشون میده.عدد صحیح تایپ میکنم.فرمت که بهش میدم سه رقم اعشار میزنه.همین کار رو روی سیستم دیگران انجام میدم درست کار میکنه.فکر میکنم تنظیمات اکسلم به هم ریخته ولی نمیدونم چطور باید درستش کنم.
    لطفا راهنماییم کنید.ممنون میشم.
    • پاسخ:

      سلام
      چون نمی‌دانم دلیل مشکل شما چیست بنابراین بهترین راه ریست کردن تنظیمات اکسل است با استفاده از آموزش ریست کردن در این سایت یا بوسیله نرم افزار Fix it مایکروسافت

      Fix this problem
      Fix this problem
      Microsoft Fix it 50268
      http://support.microsoft.com/kb/280504
      موفق باشید.
  17. سلام :چگونه  می توان از اکسل خروجی اکسل گرفت بدون کپی ,pastیعنی مثلا20ستون اکسل داریم 4ستون را نیاز داریم می خواهیم به یک شیت دیگه ببریم
  18. سلام خسته نباشید از یک برنامه دیگه خروجی اکسل گرفتم
    وقتی این اعداد رو کم میکنم پیغام خطا میده فرمت سلول هم درسته
    وقتی این اعداد رو دوباره در همان سلول تایپ میکنم فرمول درست میشه (کپی هم میکنم درست نیست یا از چتکه هم استفاده کردم فرقی نمیکنه فقط باید دوباره تایپ کنم تا درست بشه)
    ممنون از لطفتون
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از این اعداد در خط دوم نظرتان چیست؟ کدام اعداد؟
      فایلتان را برای من ارسال کنید.
  19. نیلوفر فصاحت

    سلام. مطلب بسیار جالب و کاربردی بود. برای من هم اروری که دوستان اشاره کردن میداد و همون طور که گفتین سپریتور رو عوض کردم و حالا ماکرو اجرا میشه. اعداد رو پیدا میکنه اما بعد از اینکه گزینه yes رو میزنم این ارور رو میده
    : run time error 424:
    object required 
    بسیار ممنون از زحماتی که میکشید.
    • پاسخ:

      سلام
      راه‌های زیر را بررسی کنید شاید مشکل حل شود:
      ماکرو را حذف کنید و دوباره بسازید.
      یا در هنگام ساختن، نام دیگری برای ماکرو انتخاب کنید.
      اگر حل نشد بجای عبارت oRng.Collapse wdCollapseEnd از عبارت oRng.Collapse 0 استفاده کنید.
      موفق باشید.

  20. الان دقیقا وردش کجاشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      در متن مشخص است.
      موفق باشید.
  21. پیغام خطایی که میده عبارت زیر هستش:
    Run time error 5560
    The find what text contains a pattern expression which is not valid
    ودرdebug متن پیام زیرکه روی کلمه While .Executeتاکید کرده:ویندوز 7+افیس 7

    Sub hezar()
    '
    ' hezar Macro
    '
    '
    End Sub
    Sub Macro1()
    Dim oRng As Word.Range
    Set oRng = ActiveDocument.Range
    With oRng.Find
    .Text = "[0-9]{3,}"
    .MatchWildcards = True
    While .Execute
    oRng.Select
    If MsgBox("Do you want to format this instance", vbQuestion + vbYesNo, "FORMAT") = vbYes Then
    oRng = Format(oRng, "#,##0")
    End If
    oRng.Collapse wdCollapseEnd
    Wend
    End With
    End Sub
    Sub Macro2()

    ممنون از پیگیری شما.
  22. با سلام و خسته نباشید
    متاسفانه مشکلی که دوستان اشاره کردند برای من هم اتفاق افتاد.پیغام خطا می دهد"
    While .Execute
    در صورت امکان اصلاح بفرمایید.
    با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      خدمت دوستان قبلی نیز عرض کردم که در سیستم من بدون هیچ خطایی اجرا می‌شود. در ضمن کد را من ننوشته‌ام، از سایت مایکروسافت گرفته‌ام. در قسمت منابع ذکر شده است. با این وجود لطفا متن کامل پیغام خطا را ذکر کنید شاید راه حلی برای آن پیدا کنم.
      از کدام نسخه آفیس استفاده می‌کنید؟ در سیستم دیگر یا نسخه دیگر آفیس هم تست کرده‌اید؟
  23. با اینکه کارم راه نیفتاد و در سیستم من اجرا نمیشه، به هر حال خیلی ممنونم که پاسخ دادید.
    از لطف و محبت شما خیلی تشکر می کنم.
    یاعلی
  24. سلام
    خیلی خیلی ممنون.
    ولی در برنامه ی ورد وقتی از ماکرو استفاده می کنیم و تمامی مراحل را طی می کنیم به بخش While .Execute اخطار می دهد و این عبارت را غلط می داند. لطفا اصلاح بفرمایید.
    شدیدا نیازمندم.
    یاعلی
    • پاسخ:

      سلام
      برای من بدون هیچ خظایی اجرا می‌شود. کد را من ننوشته‌ام از سایت مایکروسافت گرفته‌ام. در قسمت منابع ذکر شده است.
  25. دوست من سلام
    ممنون از فرصتی ک میذارین.
    من این عمل رو انجام دادم و کد مورد نظر را در جایی ک گفته بودین کپی کردم.اما متاسفانه موقع انجام پیغام خطا میده ب قسمت While .Execute .حالا چیکار کنم تا مشکل رفع بشه؟ ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      کدام کد؟ ماکرو یا کد فیلد؟
  26. با سپاس از وقتی که می‌نهید و زحمتی که متحمل می‌شوید. مسئله و پاسخ آن، به روشنی طرح شده است.
    فقط بفرمایید که آیا تهیه و نوشتن یک جدول در اکسل به همین شکل، و انتقال آن به سند ورد ممکن است؟
    یعنی جدولی با اعداد را به این صورت در اکسل فرمت‌دهی کنیم و سپس آن را به ورد انتقال دهیم.
    • پاسخ:

      سلام
      بله امکان پذیر هست.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی