جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۶

تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

فایرفاکس اینترنت

گاهی اوقات ممکن است با مشکل وصل نشدن به اینترنت (باز نشدن سایت‌های اینترنتی) مواجه شده باشید و یا اینکه به دلیلی بخواهید از یک پروکسی برای دسترسی به اینترنت یا باز کردن یک سایت استفاده کنید. برای هر یک از موارد گفته شده باید با چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب گوناگون از قبیل اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و اپرا آشنا باشید. بدین منظور در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۱) مرورگر Internet Explorer

توجه داشته باشید تنظیم پروکسی در اینترنت اکسپلورر در قسمت‌های دیگر ویندوز نیز تاثیر گذار است و بسیاری از نر‌م‌افزارها در ویندوز جهت اتصال به اینترنت از تنظیمات این مرورگر استفاده می‌کنند.

برای شروع برنامه Internet Explorer را اجرا کنید و پس از آن گزینه Internet Options را در منوی Tools (علامت چرخ دنده) انتخاب کنید. البته می‌توانید از کلید میانبر Alt+X نیز استفاده کنید.

بعد از باز شدن پنجره Internet Options به سربرگ Connections بروید و روی دکمه LAN settings کلیک کنید.

پس از کلیک، پنجره Local Area Network (LAN) Settings نمایش داده می‌شود.

اگر شبکه شما باید به یک وب سایت خاصی متصل شود تیک گزینه “Use Automatic Configuration Script” را بزنید و آدرس مورد نظر را وارد کنید.

اما اگر در اتصال به شبکه باید با یک آدرس IP و پورت خاص عمل کنید گزینه “Use a Proxy Server for Your LAN” را علامت بزنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.

همچنین اگر شرکت شما یک شبکه خصوصی را راه اندازی کرده، می‌توانید از طریق گزینه “Bypass proxy server for local address” به آن متصل شوید و به وب سایت‌ها و خدمات آنلاین که شرکت مشخص کرده است دسترسی داشته باشید.

در پایان با کلیلک بر روی OK تغییرات را ذخیره نمایید.


۲) مرورگر Google Chrome

در گوگل کروم هیچ گزینه‌ای برای تنظیم پروکسی سرور در نظر گرفته نشده است و از تنظیمات پیش فرض اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کند. اما یک میانبر جهت دسترسی سریع به این تنظیمات در Internet Explorer را درون خود جای داده است.

برای این منظور بعد از باز شدن کروم از قسمت بالا و گوشه سمت راست بر روی دکمه Customize and Control Google Chrome کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

سپس یک لیست باز می‌شود که البته گزینه مورد نظر ما در بین آن‌ها نیست. در ادامه بر روی عبارت “Show advanced settings” که به صورت لینک شده مشخص شده است کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته گوگل کروم ظاهر شود.

بعد از این کار با کلیک روی دکمه Change proxy settings تنظیمات پروکسی سرور اینترنت اکسپلورر ظاهر می‌شود که شرح جزئیات آن در قسمت بالا آورده شده است.


۳) مرورگر Mozilla Firefox

مرورگر فایرفاکس را باز کنید و روی دکمه نارنجی رنگ Firefox کلیک کنید سپس از زیر منو گزینه Options را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده روی دکمه Advanced کلیک کنید.

در پنجره باز شده تب Network را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

 

با این کار پنجره Connection Settings نمایان می‌شود و گزینه‌های مختلفی از پروکسی سرور را نمایش می‌دهد. به تشریح این گزینه‌ها می‌پردازیم.

No proxy: وقتی این گزینه فعال باشد فایرفاکس از هیچ تنظیم پیش فرضی برای اتصال به شبکه استفاده نمی‌کند.

Auto-detect proxy settings for this network: با فعال کردن این گزینه، فایرفاکس به صورت اتوماتیک شروع به بررسی پروکسی‌ها می‌کند تا مجوز اتصال به شبکه خصوصی را دریافت کند.

Use system proxy settings: وقتی این گزینه را تیک بزنید مرورگر فایرفاکس از تنظیمات پیش فرض سیستم و اینترنت اکسپلورر برای اتصال به شبکه استفاده می‌کند.

Manual proxy configuration: هنگامی که این گزینه فعال باشد شما می‌توانید پروکسی و پورت‌ها را به صورت دستی وارد کنید. برخلاف سایر مرورگرها، فایرفاکس اجازه می‌دهد تا شما مجموعه پروکسی سرورهای مختلف مانند HTTP, SSL, FTP را وارد کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید یک آدرس خاص را برای پروکسی‌ها بکار ببرید کافی است در قسمت No proxy for آی پی مورد نظر را وارد کنید.

Automatic proxy configuration URL: با فعال بودن این گزینه می‌توانید آدرس اینترنتی (URL) پروکسی مورد نظر را وارد کنید.

در پایان بر روی گزینه OK کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.


۴) مرورگر Opera

اپرا نیز همانند فایرفاکس تنظیمات مخصوصی را برای هر سرور پروکسی HTTP, SOCKS, FTP در نظر گرفته است.

مرورگر اپرا را باز کنید و سپس در بالا و سمت چپ بر روی دکمه Opera کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه settings و سپس Preferences را اتنخاب کنید. کلید میانبر این عمل نیز Ctrl+F12 است.

در پنجره جدید از زبانه Advanced گزینه Network را انتخاب کنید و سپس در سمت راست بر روی گزینه Proxy Servers کلیک کنید.

گزینه Use proxy for local servers امکان استفاده از پروکسی‌های شبکه محلی را در صورت وجود خواهد داد. دیگر تنظیمات پنجره Proxy Servers مشابه فایرفاکس است که در بالا بیان شده است. با کلیک بر روی OK تنظیمات جدید را ذخیره نمایید.

OPERA3

 

  • خاموش کردن پروکسی سرور

اگر به تنظیمات پروکسی سرور نیازی نداشتید برای خاموش کردن آن در اینترنت اکسپلورر و کروم تیک گزینه‌های “Use automatic configuration script” و “Use a proxy server for your LAN” را برداشته و تنظیمات را ذخیره کنید.

در اپرا گزینه Use manual proxy configuration را تیک بزنید و در فایرفاکس گزینه No proxy را انتخاب نمایید.

 

منابع: kingit.ir

7tutorials.com

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۶)

  1. واقعا این سایت درمورد مرورگر اکسپلورر وحل مشکل وصل شدن به اینترنت خیلی کمکم کرد واقعا ممنونم از بابت راهنمایی

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی