جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۰

۱۰ ترفند برای استاد شدن در مایکروسافت ورد [رپورتاژ آگهی]

ورد رپورتاژ آگهی

۱۰ ترفند برای استاد شدن در مایکروسافت ورد [رپورتاژ آگهی]

وقتی صحبت از نوشتن و ویرایش متن در کامپیوتر به میون میاد، نرم‌افزار مایکروسافت ورد حرف اول رو تو دنیا می‌زنه. جالب بدونید این نرم‌افزار، به‌عنوان بخشی از مجموعه درجه‌یک مایکروسافت آفیس، بیشتر از یک‌میلیارد کاربر داره! یعنی از هر تقریبا هفت نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنن، یک نفر حتما از ورد استفاده می‌کنه؛ رقم عجیب‌غریبی که در دنیای فناوری رقیب نداره! پس خیلی‌ها از مایکروسافت ورد استفاده می‌کنن، اما مسلما همه اون‌ها نمی‌دونن چطوری می‌شه قابلیت‌های این برنامه رو به حداکثر ممکن رسوند. ورد پر از ویژگی‌های متعددیِ که می‌تونن به ایجاد آسون‌تر و حرفه‌ای‌تر اسناد، گزارش‌ها و فایل‌های متنی کمک کنن. وقتی هم کارهای روزمره آسون‌تر می‌شه، بهره‌وری بیشتر می‌شه.
در این نوشته، به ۱۰ ترفند برای با مایکروسافت ورد می‌پردازیم که با استفاده از اون‌ها هم در وقت خودتون صرفه‌جویی می‌کنید و هم نتیجه بهتری می‌گیرید. بیشتر این ترفندها با همه نسخه‌های ورد کار می‌کنن، اما بعضی‌هاشون منحصر به نسخه‌های جدیدتری مثل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ هستن.

۱. دستورهای کپی، پیست و کات رو با میان‌برهای صفحه کلید انجام بدید
سه ترکیب میان‌بر Ctrl+C برای کپی، Ctrl+V برای پیست و Ctrl+X برای کات، حسابی در وقت آدم صرفه‌جویی می‌کنن. اگر روی این سه دستور اساسی مسلط بشید، می‌بینید که سرعتتون در استفاده از ورد به‌طرز شگفت‌انگیزی زیاد می‌شه!

۲. برای کاهش فشار روی چشم، سریع بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید
بعضی‌ها دوست دارن روی صفحه‌هایی کار کنن که ۱۵۰درصد بزرگ‌تر شده. در مقابل، بعضی‌ها هم ترجیح می‌دن صفحه رو تا ۷۵درصد کوچک‌نمایی کنن تا دیگه نیازی به پیمایش چپ و راست یا بالا و پایین نباشه. در هر صورت، می‌تونید از منوی Window یا در نسخه‌های جدیدتر View روی گزینه Zoom کلیک کرده و به‌راحتی بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید.

۳. همه کلمه‌ها رو یک‌دفعه پاک کنید
این روش خیلی ساده‌ایِ، اما شاید تابه‌حال نشنیده باشید. موقع پاک کردن کلمه یا متن، به‌جای اونکه کلمه‌ها رو تک‌تک پاک کنید، یا دکمه Backspace رو نگه دارید، کافیِ اشاره‌گر موس رو بعد از کلمه‌ای بذارید که می‌خواهید پاک کنید. بعد ترکیب Ctrl+Backspace رو نگه دارید. امتحان کردید؟ این‌طوری کارها خیلی سریع‌تر پیش می‌رن.

۴. برای جست‌جو در اینترنت از Smart Lookup استفاده کنید
هر وقت کلمه یا عبارتی رو انتخاب کرده و روی اون کلیک راست می‌کنید، گزینه Smart Lookup رو هم می‌بینید. این گزینه میان‌بری فوری برای حست‌جوی کلمه در اینترنت است، بدون اون‌که نیازی به بازکردن مرورگر، و کپی و پیست عبارت موردنظر باشه.

۵. حذف قالب‌بندی ناخواسته
تصور کنید متنی رو از فلان فایل پی‌دی‌اف یا بهمان صفحه اینترنتی کپی می‌کنید و می‌خواهید در صفحه وردتان قرار بدهید. مسئله اینجاست که این اسناد معمولا قالب‌بندی عجیب‌غریبی دارن که هم سرعت کپی رو به‌شدت کاهش می‌دن و هم گاهی اوقات ظاهر فایل ورد رو به هم می‌ریزن. در این‌طور مواقع، دکمه‌های Ctrl+Space رو بگیرید یا روی دکمه Clear Formatting کلیک کنید.

۶. به ورد بگید دقیقا چه کاری می‌خواهید انجام بدید
بیشتر نسخه‌های جدید ورد فیلدی با عنوان Tell me what you want to do دارن که بالای نوار ابزار قرار گرفته. هر کاری می‌خواهید انجام بدید، کافیِ یک کلمه از اون رو در فیلد موردنظر بنویسید تا ورد دکمه‌ها و دستوراتی رو که لازم دارید، نمایش بده.

۷. از چند کلیک برای کپی تکه‌های مختلف متن استفاده کنید
موقع انتخاب کلمه یا متن، به‌جای استفاده از روش خسته‌کننده کشیدن اشاره‌گر و انتخاب، می‌تونید از کلیک استفاده کنید. برای این کار، روی کلمه موردنظرتون دوبار کلیک کنید تا انتخاب بشه، یا سه‌بار کلیک کنید تا کل جمله یا بند انتخاب بشه.

۸. لینک‌ها رو به‌سرعت وارد سند کنید
این دستور هم مثل دستورهای کپی، پیست و کات، از میان‌بر استفاده می‌کنه. برای اضافه کردن لینک به متن، به‌جای جست‌جو در منوها و گزینه‌های ورد، کافیِ روی دکمه‌های Ctrl+K کلیک کنید تا کلی در زمان صرفه‌جویی بشه.

۹. فونت پیش‌فرض موردنظرتون رو تعیین کنید
به‌جای اون‌که از فونت پیش‌فرض ورد استفاده کنید که به‌طور معمول روی Calibri تنظیم شده، روی گزینه Format یا در نسخه‌های جدیدتر Design کلیک کنید. بعد گزینه Font رو انتخاب کنید. ویژگی‌های موردنظرتون رو انتخاب کرده و روی گزینه Default کلیک کنید.

۱۰. هر کلمه‌ای رو می‌خواهید، سریع و راحت پیدا کنید
به‌جای استفاده از موس برای پیمایش به دستور Find، فقط روی دکمه‌های Ctrl+F کلیک کنید تا پنجره جست‌جو باز بشه یا در بعضی نسخه‌های مایکروسافت ورد، اشاره‌گر موس رو روی منوی Search in Document در نوار ابزار ورد ببرید.

این‌ها فقط ده نمونه ابتدایی از ترفندهای استفاده نرم‌افزار ورد بودن. با کمی جست‌جو می‌تونید کلی از این قابلیت‌های ورد رو فعال کنید یا روی اون‌ها مسلط بشید تا سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر کار کنید.
مجموعه مایکروسافت آفیس برنامه‌های فوق‌العاده دیگه‌ای هم داره که یادگیری هرکدوم از اون‌ها، می‌تونه تغییرات شگفت‌انگیزی تو زندگی آدم ایجاد کنه! برای نمونه با یادگیری مایکروسافت اکسپرشن وب می‌تونید سایت طراحی کنید. بعد هم با گرفتن درگاه ipg  با امنیت بالا فروشگاه اینترنتی راه بیندازید.  علاوه بر اون می تونید بهترین درگاه پرداخت واسط رو انتخاب کنید و کارتون رو شروع کنید.

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی