جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

انتخاب و گروه‌بندی شکل‌ها و تصاویر در ورد

ورد

گاهی اوقات لازم است که در نرم افزار ورد، چند شکل یا تصویر با هم در یک گروه قرار بگیرند تا تغییرات مورد نظر به صورت همزمان روی همه آن‌ها انجام شود که برای اینکار باید ابتدا آن‌ها را انتخاب نمود و سپس در یک گروه قرار داد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انتخاب و گروه بندی اشکال و تصاویر در ورد، آشنا شوید.

۱- گروه بندی شکل‌ها

اکثر کاربران برای انتخاب چند شکل بصورت همزمان از کلید Ctrl استفاده می‌کنند. با نگه داشتن این کلید به راحتی می‌توان چندین شکل را به صورت همزمان انتخاب نمود. اما مشکل کار زمانی است که تعداد اشکال خیلی زیاد باشد. به همین جهت در حالت کلی راحت‌ترین روش برای انتخاب چندین شکل استفاده از ابزار Select Objects است. بدین صورت که در نرم افزار ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ از تب Home، قسمت Editing، بخش Select، گزینه Select Objects را انتخاب نمایید.

 سپس با کشیدن یک مستطیل دور شکل‌های مورد نظر، آن‌ها انتخاب می‌شوند.

در نرم‌افزار ورد ۲۰۱۰ علاوه بر روش فوق می‌توانید از Selection Pane استفاده کنید که در بخش Select قرار دارد.

پس از انتخاب Selection Pane و باز شدن پنجره Selection، تمام اشکال موجود در این پنجره لیست می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید با داشتن کلید Ctrl یک شکل را انتخاب کنید و یا از حالت انتخاب خارج نمایید.

پس از انتخاب اشکال مورد نظر، می‌توانید آن‌ها را گروه بندی کنید. بدین صورت که از تب Format،قسمت Arrange، گزینه Group را انتخاب نمایید. برای خارج کردن اشکال از حالت گروه، می‌توانید از گزینه Ungroup از مسیر فوق استفاده کنید.


۲- گروه‌بندی تصاویر

برای گروه بندی چند تصویر و یا گروه‌بندی تصویر و شکل نمی‌توان از روش بالا استفاده کرد. برای این کار باید از ابزار Drawing Canvas استفاده کرد. از تب Insert، قسمت Illustration، در انتهای بخش Shapes، گزینه New Drawing Canvas را انتخاب نمایید. یک شکل در صفحه Word ایجاد می‌شود. اکنون شما می‌توانید با کپی تصاویر و اشکال در این شکل، همانند روش اشاره شده در قسمت قبل برای گروه بندی اشکال، عملیات گروه بندی چند تصویر و یا گروه بندی تصویر و شکل را انجام دهید.


منابع:

extendoffice.com

office.microsoft.com

technologytraining.psu.edu

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۳۸)

  1. با سلام ورد من 2010 هستش و select object را هنگامی که چندین شیپ درست کرده ام کار نمی کند تو را خدا کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه دلیل آن را نمیدانم.
  2. من برا بار اول دوتا عکس رو گروه بندی کردم و شد ولی بعد دیگه وقتی کلید crl رو میگیرم تصاویری که می خوام انتخاب نمیشن ونمیشه تصاویر رو گروه بندی کرد .
  3. عالی بود . اجرتون با خدا. داشتم دق می کردم چطور این همه مورد رو دونه دونه تغییر بدم
  4. سلام و خسته نباشید.
    من به همین طریقی که شما آموزش دادید یک شکل ایجاد کردم و برای دسترسی آسان توی quick part ذخیره کردم و بارها از اون شکل توی فایلم استفاده کردم. بعد از خاتمه کار متوجه شدم که رنگ شکلی که ایجاد کردم باید تغییر کنه. راه حلی هست که بتونم همه ی رنگ همه اشکال رو همزمان تغییر بدم؟
    سپاسگذار میشم اگه جواب بدین
    • پاسخ:

      سلام
      در چه حالتی؟ گروه بندی اشکال یا عکس؟
  5. با سلام

    ممنون ازت واقعا استفاده کردم بد جور بهش نیاز داشتم.
    بازم مرسی.
  6. سلام
    مرسی از راهماییتون، فقط من وقتی شکل و تصویر را با هم گروپ کردم از کیفیت تصویرم کم شد. نمی شود کاری کرد؟
    • پاسخ:

      سلام
      ممنون
      من که اینکار را در کامپیوتر خودم انجام می دهم کیفیت کاهش پیدا نمی کند.
  7. سلام عیدتان مبارک ودرود خدا بر شما واقعاً عالی بود کمک بزرگی کردی خداوند پشت پناهتان
    • پاسخ:

      عید شما هم مبارک
      ممنون. شما هم موفق باشید
  8. سلام . بسیار ممنون و سپاسگزارم  از دو روز پیش برای ارسال مقاله ام با این مشکل درگیر بودم، تا سایت شما رو پیدا کردم برام دعا کنید چون برای دفاع از پایان نامه ام باید مقاله ام در ژورنال معتبر علمی چاپ بشه

    بازم ممنون

    موفق باشید

    • پاسخ:

      ممنون از لطف شما
      موفق باشید.
  9. سلام
    آموزشتون واقعا عالی بود. برای پایان نامه استفاده کردم خیلی سخت بود انتخاب همه ی اشکال. دعاتون کردم.
  10. سلام، عالیییییییی، ای ول، دمت گرم، خداییش احساس خنگی کردم چرا قبلا تو اینترنت سرچ نکردم که این مطلب رو ببینم. بازم ممنون، بای

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی